Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^ Velmi pěkně zpracované, Pavle. Zvláště se mi líbí jednoznačné pozitivní vymezení v první části blogu. Právě z toho důvodu se ve mně všechno bouří, když někteří spoluobčané na blozích hýří nálepkou "lepšolidé". Velice to kalí vzduch a někdy až znemožňuje diskusi.

Druhá část blogu je rovněž skvělá, protože dobře definuje poněkud jiný problém, jímž je plané a někdy až směšné mravokárcovství. To se může přihodit prakticky každému, že začne mluvit mravokárně. Tím spíše se ale odhaluje mravokárcovství těch, kdo tak rádi dávají jiným nálepky.

Ještě jednu věc je třeba dobře a přesně odlišit. Je správné čas od času popsat jevy, zejména když je takový popis doprovázen přesnou argumentací a uvedením konkrétních příkladů. A je velice unfair pokusit se některé názorové skupiny či jednotlivce apriorně deklasovat ne-li umlčet paušalizující nálepkou.

Dík za dobrý článek

0 0
možnosti
Foto

Ještě ,,navrch" asi takto, viz.:Naservírujme Servíta všem Servítům

Vždytˇ byly, jsou i budou jich vždymasy

Jak která ke které z těch mas se zrovna hlásí

To každej Servít přesně ví a na Servíta hned to tasí

A proto všichni Servíti proti všem Servítům, spojme se!

A vyhrajem! Jedině My! Nejmíň, na věčné časy.

Zdroj: https://jiroudek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=503605

0 0
možnosti
RP

Já si myslím, že prezident Zeman tentokrát myslel všechny, kteří nám zpříjemňují a komentují od rána do večera v TV vládní situace které probíhají ..jsou to ti sociologové, politologové , profesoři, vyhrábaní odevšad. Vždyť rozhovory při některých aférách probíhají od rána do večera a někdy opravdu máte pocit, že toto lidé jsou předurčeni být něčím lepším než jsou normální lidé ....radit, kritizovat, rozebírat a i rozdělovat...

2 0
možnosti
Foto

Tak to je hustý. Vždyť si to můžete přepnout, když tomu nerozumíte, ne?

To by si tam na komentování politické situace, vládních kauz atd. měli pozvat vás? Nebo mě?

0 0
možnosti
JT

Ať žije čeština, ikdyž si myslím, že výraz "lepšolidi" je zdařilý překlad německého "Gutmensch" .... každý to vidí ze svého úhlu pohledu, čeština má ještě také vidy dokonavý a nedokonavý, tak bych rozlišil "lepšolidi" na přesvědčivé - co jsou skutečné autority, kteří zemi svým životem něco přinesli (třeba Marek Eben, Zdeněk Svěrák, Jan Pirk ....) a přesvědčené, kteří mají nutkání nás přesvědčovat a vnucovat nám svou pravdu. Pro někoho příkladem takového člověka může být Jaromír Soukup, pro jiného prof. Halík. Pro mne oba, žádného z nich nemusím. Tobě karma.

3 0
možnosti
Foto

Zdravím tě Jene, předně děkuji za návštěvu a komentář. Ona ta čeština je velmi bohatá na různá slova. Procházela svým vývojem. Je třeba zajímavé, podívat se na její vývoj třeba v knihách. Nedávno se mi na malou chvíli dostala do ruky Babička od Boženy Němcové z roku 1939. Jaká byla si čeština v 1 vydání v roce 1855? Asi by jsme mnohým slovům dnes ani nerozumněli.

2 0
možnosti
Foto

J78a10n 86Š19i35k

4. 1. 2019 8:10

Moc hezký článek Pavle a plně si zaslouží první stranu! Hezký den

2 0
možnosti
Foto

Honzo, moc ti děkuji nejen za návštěvu a komentář. I tobě přeji jen krásné dny v roce 2019R^

0 0
možnosti
Foto

Co je opakem "lepšolidí" ? Nabízí se horšolidi , kterým imponuje buranství, zhovadilost,vulgarita... mstivost... senilního poskoka Kremlu..!!

1 1
možnosti
Foto

Možná Vás to překvapí - ale opakem je člověk.

3 0
možnosti
Foto

R^;-) Vždy je až úsměvné, co leckoho až nadzvedne, v jakých souvislostech, a jak a koho to až ,,sjednotí" takovým tím až lepším způsobem;-D A je fakt, že pokrok dnes nahradil pavlače, ba i stěny pisoárů, jakož i kdys ,,tichou počtu";-)

4 0
možnosti
Foto

Jirko, moc diky za návštěvu a komentář. Chvílemi se nabízí i úsloví, v prostředí ve zdejším, o té huse potrefené.R^

2 0
možnosti
Foto

"Přiznám se, že se mi ten termín hodně líbí. Třeba proto, že je dalším možným označením těch mnohem lepších, slušnějších, pravdomluvných, upřímných, moudrých, čestných a charizmatických lidí, než jsem zrovna já.

Zdroj: https://pavelvrba.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=694538";

1 2
možnosti
Foto

Jste napsal, ale oni nejsou lepší, slušnější, pravdomluvnější, umpřímnější, moudřejší, čestnější a charizmatičtější, než jste zrovna vy.

0 1
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com