Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Dost často si myslím, že umím dělat věci lépe než jiní. Jsem tedy lepšočlověk? Nebo snad lepšolid?

Myslím si, že kdo nechce dělat věci lépe, musí mít dost smutný život.

1 0
možnosti
Foto

Pane Kando, děkuji za přečtení a komentář.A je dopbře, když umíte dělat věci lépe, než jiní. A především je děláte a to dělání není jen ve slovech. A co se týče smutného života, dovolím si toto vaše konstatování poněkud rozporovat. Kdo nechce dělat svou profesi nebo i koníčky lépe a lépe je spíše hlupák.

4 0
možnosti
PB

..... a sociolog mlaská blahem;-D!,- von takovej dlouhodobej výzkum společenský struktury tzv. "lepšolidí" mosi byt neskutečnej nářez!,- ....... čeština je nádherná!R^

3 1
možnosti
Foto

Petře, děkuji za návštěvu a komentář. No čeština je plná zajímavých slov. I když dnes některé nelze správě používat, třeba taková pavlačová drbna. Copak jsou dnes ještě pavlače?;-D;-D

2 1
možnosti
Foto

Myslím, pane Vrbo, že jste se s tím vypořádal velmi rychle. Ten termín totiž jakýsi význam má. Například Klaus ml. jím označuje ty, co nesouhlasili se Zemanovým vyznamenáním Michala Davida, a chybně předpokládá, že VŠICHNI si ty jeho odrhovačky pobrukovali, když jim bylo 15 let. A v tom se mýlí. V tomto smyslu já se k lepšolidství hlásím. Je hezké, že Vám se to slovo líbí a přiřadil jste mu vlastní význam, ale pak v diskuzi o něm jde k nějaké shodě dojít těžko. Myslím že ten Váš význam by šel nahradit třeba (malo)měšťáctvím.

6 2
možnosti
Foto

Pane Kalabisi, předně děkuji za přečtení i Váš komentář. Nevím, zda jsem se s tím vypořádal rychle či nikoliv, ale souhlasím s Vámi, že by šel použít termín (malo)měšťáctví. Náš jazyk je pro řadu vlastností velmi bohatý. Nicméně, jak už jsem napsal, mě zaujalo tolik všude zminované slovo lepšolidi.A tak právě tomuto slovu jsem věnoval svůj text.

2 1
možnosti

Pavle, dík. Napsal jsi to výstižně. Někteří lepšolidi jsou jen vejtahové s přehnaným sebevědomím (nebo mindrákem)...

7 1
možnosti
Foto

Maruško, moc ti děkuji za přečtení a komentář. O svátcích jsem si pouštěl právě ty staré filmy a uvědomil jsem si, že se lidé nemění. A tak vznikl vlastně tento fejeton.

4 1
možnosti
Foto

Pro mě je takovým představitelem lepšolidí například Marek Eben nebo Zdeněk Svěrák - tedy člověk, který se v životě chová s určitou noblesou a nesklouzává k projevům zášti, nenávisti, hledání neexistujících nepřátel a vyčítání komukoli čehokoli.

8 0
možnosti
Foto

Martine, předně děkuji za návštěvu a komentář. Jen bych dodal, že to moje zamyšlení věnováno všem těm "dobrým" drbnám, chytrolínům a moralistům.

5 1
možnosti
Foto

Termín "lepšolidi" považuji za hloupý, je to jen účelová nálepka.

Ale už jsem zaregistroval vtipnou reakci na toto slůvko: "Lepšolidi z kaváren, do dolů a továren!"

4 0
možnosti
Foto

Vlastimile, děkuji Vám za přečtení a komentář pod ten můj fejeton spojený s oním slovíčkem v nadpise.

2 1
možnosti

I75v50o 73Ž31á36č92e79k

3. 1. 2019 11:50

Je pravda, že pan Zeman nazval "lepšolidmi" hlavně své odpůrce, i když myslím, že ne všechny. Ale nevyčlenili se tak oni sami? Od koho pochází teze, že Zemana volili venkovští balíci, nevzdělaní hlupáci, případně senilní důchodci? Od něj asi těžko. To není nálepkování?

7 1
možnosti
Foto

není, to je konstatování

1 3
možnosti
VB

Čeština není mrtvý jazyk a nový pojem vítám. Trochu po vzoru němčiny vytváří složeninu, což není pro jazyk typické, ale budiž.

Spíše se setkávám s problémem, že spoustu nových (hlavně odborných) pojmů čeština vstřebává pomaleji, viz např. nejméně 50 let staré slovo "laser" = lejzr.Doteďka mám problém použít počeštěný výraz. Takže jen více novotvarů a slov v češtině, musíme být i v jazyku pružnější.

2 1
možnosti
Foto

Vladimíre, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Na druhou stranu, ona je ta naše čeština bohatá na mnohé výrazy.

0 0
možnosti
Foto

:-)R^příště řekne třeba něco o horšolidech;-D

ale víc je snad těch normálních lidí

1 0
možnosti
Foto

Libuško, předně děkuji za návštěvu a komentář, nicméně můj fejeton byl věnován jistým lidským vlastnostem.

1 0
možnosti
IS

Myslim, ze prezident tohle slovo nepouzil ve smyslu jak ho vysvetluje tenhle clanek, ale spis v tom jak ho myslim poprve pouzil VK ml a hned se zalibil ruznym pisalkum z konspiracnich webu. Je to zase dalsi hloupa nalepka a zase zla a rozestvavajici. Ze to pouzil i prezident, navic ve vanocnim projevu je smutne a je to jen potvrzeni jeho charakteru.

11 3
možnosti

I17v78o 12Ž25á27č44e77k

3. 1. 2019 11:26

Zatímco Vy ty "pisálky z konspiračních webů" vůbec nenálepkujete, že?

7 1
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 17,03
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com