Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e69t94r 49K88e62i27s73l21e74r 6651312142204

Na rozdíl od Vás si vzpomínám, že svého času existoval jakási politická proklamace "Kamióny na koleje"... Dokonce si vzpomínám, že ČD tehdy nakoupili za Bůh ví kolik miliónů i vozy na přepravu kamiónů... Bohužel je to již tak dlouho, že si nevzpomenu za čí vlády (ODS, ČSSD či v době opoziční smlouvy) to bylo a přiznávám se, že ani nevím, co se stalo s těmi nakoupenými vozy... Je to prostě už hodně dlouho...

Jinak s Vámi plně souhlasím... Máme jednu z nejhustějších železničních sítí a přesunutí kamiónové dopravy na koleje by přineslo velká pozitiva snad pro většinu z nás... Pro obyvatele bydlících poblíž hlavních cest by to znamenalo o trochu čistější prostředí, pro řidiče volnější cesty, pro silničáře méně zničených cest a pro politiky ušetřené finance investované do oprav silnic...

+4/0
doporučit
21.4.2019 21:47

M93a72r95i37e 70Š31í16p79k26o16v73á 5442672414197

Taky mě to šokovalo, Pavle. Ale asi je to nějaká "vyšší moc", protože jinak by to byla blbost všech dosavadních vládních garnitur. A té blbosti je požehnaně (např. pošta, telefony, letiště měly zůstat státu).

+4/0
doporučit
21.4.2019 21:07

Z62d81e41n92ě98k 94W47e49r37n58h15a44r98t 6277895342488

Se vším se dá souhlasit, ale velká část problému je i v tom, že v současnosti jsou hlavní tratě a koridory vytíženy téměř na maximum. Tedy nejsou kapacity na víc vlaků, osobních ani nákladních, nevejdou se tam. Souvisí to třeba i s tím, že za posledních deset let se počet cestujících na železnici zhruba zdvojnásobil. To je samozřejmě chvályhodné, ale i proto se už celý ten systém blíží k technickým limitům. Další zvyšování kapacit vyžaduje masivní výstavbu, další koleje, nové trati - což se sice do určité míry staví, ale jsou to miliardy a je to na mnoho, mnoho let, než se to projeví.

+4/0
doporučit
21.4.2019 20:37
Foto

J35a36n 17Š18i36k 1202720838309

Copak jen kamiony, ale třeba takové dodávky od přepravních služeb, které rozváží zboží z e-shopů. Zvykli jsme s hezky všechno objednávat na Internetu a nechat si dovést až domů. Kolikrát nám přivezou jen nějakou maličkost, kterou si můžeme koupit v obchodě o pár korun dražší. Tu prkotinu veze kamión do centrálního skladu, pak další do skladu dopravce a pak dodávka teprve domů. A auta jezdí a jezdí a jezdí sem a tam a tam a sem a příroda pláče čím dál více. Ničíme ji naším pohodlím. Jsem taky příznivec železnice. Jenže jde taky o pohodlí. Zorganizovat takový způsob dopravy by byl technicky náročnější, trval by déle a byl by méně pohodlný pro spotřebitele. Do toho těžko někdo půjde. Název článku je naprosto trefný Pavle R^

+3/0
doporučit
22.4.2019 14:55
Foto

V61l52a88d75i54m94í85r 63Š58ť91a34s37t15n25ý 1551336685783

Vše, co se děje okolo kamiónové dopravy je ujeté. Napřed se všelijak upřednostňuje na úkor třeba železniční dopravy, pak je jí tolik, že je potřeba stavět obchaty měst a ve víkendové dny a svátky ji zastavit, ale není kam zaparkovat. A když se začne mluvit o kanále Dunaj-Odra-Labe, tak se o protagonistech debaty mluví jako o bláznech.

Takže budeme podporovat stavby truck center s tím, že to zabere další cenné plochy, bude nás to stát miliardy a do center se stáhne prostituce, hazard a distribuce drog, čili problémy, které nás budou stát další peníze. Je to na palici.

+2/0
doporučit
22.4.2019 11:55

M65a85r17e61k 36Š81t35ě18t40k33a 4111358702673

Kamionová doprava je mnohem rychlejší a také levnější, bohužel v ceně přepravy stále nejsou zahrnuty tzv. "externality", což je právě ono znečištění okolí (nikoliv mýto apod.). A na návrat železniční dopravy v tom objemu, jaká byla před revolucí také zapomeňte, pracuji na stavbách pro SŽDC a při rekonstrukcích nádraží se vždy zruší(vytrhají) nějaké koleje, např. ve Varnsdorfu jich s 12 zbyly jen 4 a tak bych mohl pokračovat, údržba totiž něco stojí a Správa tratí nemá ani peníze, ani lidi...

+2/0
doporučit
22.4.2019 7:40

J18a77n 43T94i60c60h13ý19(58B44n68j96) 4104207308219

Krabice a kamiony, zabetonování .... kde jsou děti Země? Asi potřebujeme ekonomickou krizi, to kamionů ubude a krabice se vyprázdní...Nevím, jiné efektivní řešení mne nenapadá

+2/0
doporučit
21.4.2019 21:07

R60a83d67k41a 16P96o23k98o25r16n49á 1468643613625

Jako žena se v naší vlakové dopravě moc nevyznám, tak jen přeji hezký zbytek Velikonočního pondělí;-).

+1/0
doporučit
22.4.2019 10:35

P32a31v65e29l 36Ď81u59r71a17n 2741559373718

Pravděpodobně to bude pitomost, přesto... pamatuju, kdy (tehdy snad ještě) Československé státní dráhy daly do provozu vlaky pro kamióny v úseku Lovosice – Drážďany. Náklaďáky najely v Lovosicích na zvláštní vagóny, k soupravě byl připojen osobní (dokonce snad i lehátkový) vůz pro posádky kamiónů, připojila se mašina a jelo se. Jenže to jezdilo skoro prázdné. Na soupravě dlouhé jako ty zmiňované Lovosice jeden nebo dva náklaďáky (a vešlo by se jich deset, patnáct) a mašina vesele užírala z těch dvou tisícovek stejnosměrných voltů v troleji. Takže to po čase skončilo.

Proč? Říkal mi jeden šofér náklaďáku, že jeho nadřízení ho nechtějí platit za to, že si veze zadek ve vlaku, že ho platí za to, že řídí.

Je zajímavé, že na sever od nás to nikomu nevadí. Byl jsem před pár lety autem v Norsku, tam na silnici potkáte kamión s českou, slovenskou nebo polskou espézetkou. Všechny ostatní kamióny putují po moři trajekty. A do místa určení dojíždějí jen těch pár kilometrů z nejbližšího přístavu. A je fuk, že si veze zadek na šífu a v předmětnou dobu neřídí.

+1/0
doporučit
22.4.2019 6:37

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz