Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e52t21r 83K43e85i15s65l37e58r 6361832792194

Na rozdíl od Vás si vzpomínám, že svého času existoval jakási politická proklamace "Kamióny na koleje"... Dokonce si vzpomínám, že ČD tehdy nakoupili za Bůh ví kolik miliónů i vozy na přepravu kamiónů... Bohužel je to již tak dlouho, že si nevzpomenu za čí vlády (ODS, ČSSD či v době opoziční smlouvy) to bylo a přiznávám se, že ani nevím, co se stalo s těmi nakoupenými vozy... Je to prostě už hodně dlouho...

Jinak s Vámi plně souhlasím... Máme jednu z nejhustějších železničních sítí a přesunutí kamiónové dopravy na koleje by přineslo velká pozitiva snad pro většinu z nás... Pro obyvatele bydlících poblíž hlavních cest by to znamenalo o trochu čistější prostředí, pro řidiče volnější cesty, pro silničáře méně zničených cest a pro politiky ušetřené finance investované do oprav silnic...

+4/0
doporučit
21.4.2019 21:47

M66a77r93i87e 84Š31í66p13k54o31v86á 5942622574867

Taky mě to šokovalo, Pavle. Ale asi je to nějaká "vyšší moc", protože jinak by to byla blbost všech dosavadních vládních garnitur. A té blbosti je požehnaně (např. pošta, telefony, letiště měly zůstat státu).

+4/0
doporučit
21.4.2019 21:07

Z49d47e20n15ě15k 20W39e84r49n35h68a78r37t 6167515412528

Se vším se dá souhlasit, ale velká část problému je i v tom, že v současnosti jsou hlavní tratě a koridory vytíženy téměř na maximum. Tedy nejsou kapacity na víc vlaků, osobních ani nákladních, nevejdou se tam. Souvisí to třeba i s tím, že za posledních deset let se počet cestujících na železnici zhruba zdvojnásobil. To je samozřejmě chvályhodné, ale i proto se už celý ten systém blíží k technickým limitům. Další zvyšování kapacit vyžaduje masivní výstavbu, další koleje, nové trati - což se sice do určité míry staví, ale jsou to miliardy a je to na mnoho, mnoho let, než se to projeví.

+4/0
doporučit
21.4.2019 20:37
Foto

J34a85n 39Š98i83k 1282600158489

Copak jen kamiony, ale třeba takové dodávky od přepravních služeb, které rozváží zboží z e-shopů. Zvykli jsme s hezky všechno objednávat na Internetu a nechat si dovést až domů. Kolikrát nám přivezou jen nějakou maličkost, kterou si můžeme koupit v obchodě o pár korun dražší. Tu prkotinu veze kamión do centrálního skladu, pak další do skladu dopravce a pak dodávka teprve domů. A auta jezdí a jezdí a jezdí sem a tam a tam a sem a příroda pláče čím dál více. Ničíme ji naším pohodlím. Jsem taky příznivec železnice. Jenže jde taky o pohodlí. Zorganizovat takový způsob dopravy by byl technicky náročnější, trval by déle a byl by méně pohodlný pro spotřebitele. Do toho těžko někdo půjde. Název článku je naprosto trefný Pavle R^

+3/0
doporučit
22.4.2019 14:55
Foto

V44l96a88d96i48m32í57r 77Š87ť21a25s77t74n97ý 1361916545623

Vše, co se děje okolo kamiónové dopravy je ujeté. Napřed se všelijak upřednostňuje na úkor třeba železniční dopravy, pak je jí tolik, že je potřeba stavět obchaty měst a ve víkendové dny a svátky ji zastavit, ale není kam zaparkovat. A když se začne mluvit o kanále Dunaj-Odra-Labe, tak se o protagonistech debaty mluví jako o bláznech.

Takže budeme podporovat stavby truck center s tím, že to zabere další cenné plochy, bude nás to stát miliardy a do center se stáhne prostituce, hazard a distribuce drog, čili problémy, které nás budou stát další peníze. Je to na palici.

+2/0
doporučit
22.4.2019 11:55

M25a51r38e95k 12Š89t44ě70t76k28a 4871658292593

Kamionová doprava je mnohem rychlejší a také levnější, bohužel v ceně přepravy stále nejsou zahrnuty tzv. "externality", což je právě ono znečištění okolí (nikoliv mýto apod.). A na návrat železniční dopravy v tom objemu, jaká byla před revolucí také zapomeňte, pracuji na stavbách pro SŽDC a při rekonstrukcích nádraží se vždy zruší(vytrhají) nějaké koleje, např. ve Varnsdorfu jich s 12 zbyly jen 4 a tak bych mohl pokračovat, údržba totiž něco stojí a Správa tratí nemá ani peníze, ani lidi...

+2/0
doporučit
22.4.2019 7:40

J10a65n 75T41i95c51h86ý45(31B59n28j40) 4254737588869

Krabice a kamiony, zabetonování .... kde jsou děti Země? Asi potřebujeme ekonomickou krizi, to kamionů ubude a krabice se vyprázdní...Nevím, jiné efektivní řešení mne nenapadá

+2/0
doporučit
21.4.2019 21:07

R16a38d64k44a 62P19o47k94o98r61n77á 1558383883325

Jako žena se v naší vlakové dopravě moc nevyznám, tak jen přeji hezký zbytek Velikonočního pondělí;-).

+1/0
doporučit
22.4.2019 10:35

P90a64v76e18l 31Ď94u95r12a74n 2781299783778

Pravděpodobně to bude pitomost, přesto... pamatuju, kdy (tehdy snad ještě) Československé státní dráhy daly do provozu vlaky pro kamióny v úseku Lovosice – Drážďany. Náklaďáky najely v Lovosicích na zvláštní vagóny, k soupravě byl připojen osobní (dokonce snad i lehátkový) vůz pro posádky kamiónů, připojila se mašina a jelo se. Jenže to jezdilo skoro prázdné. Na soupravě dlouhé jako ty zmiňované Lovosice jeden nebo dva náklaďáky (a vešlo by se jich deset, patnáct) a mašina vesele užírala z těch dvou tisícovek stejnosměrných voltů v troleji. Takže to po čase skončilo.

Proč? Říkal mi jeden šofér náklaďáku, že jeho nadřízení ho nechtějí platit za to, že si veze zadek ve vlaku, že ho platí za to, že řídí.

Je zajímavé, že na sever od nás to nikomu nevadí. Byl jsem před pár lety autem v Norsku, tam na silnici potkáte kamión s českou, slovenskou nebo polskou espézetkou. Všechny ostatní kamióny putují po moři trajekty. A do místa určení dojíždějí jen těch pár kilometrů z nejbližšího přístavu. A je fuk, že si veze zadek na šífu a v předmětnou dobu neřídí.

+1/0
doporučit
22.4.2019 6:37

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz