Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e33t23r 68S40k80á22c83e61l 6664969299

Provoz dráhy bude zajímavý i pro turistický ruch. Jak pohodlné je cestování vlakem směrem na jih Evropy, navíc když v nákladním vagonu jede s vámi i vaše auto. Vyspíte se a jste na místě. Nebo - moje příbuzná v roce 1969 pracovala u ČSD. Zaplatila režijní jízdenku v ceně 900,- Kčs, v Praze se nastěhovala do spacího kupé a celé tři týdny to bylo jen její kupé! Jejich vagon totiž přepřahali vždy večer a odjížděli z metropole do druhé. Turisté se vyspali a druhý den byli v Hamburku, další den v Haagu, atd. A takto procestovali velká města v celé Evropě, i v Neapoli byli. Takže co je pohodlnější? Čekat hodiny na hranicích, platit mýtné, kupovat palivo, atd.? Zdravého rozumu je nám třeba.

0/0
22.4.2019 21:33
Foto

J69a62n 27Š66i13k 1872760228639

Copak jen kamiony, ale třeba takové dodávky od přepravních služeb, které rozváží zboží z e-shopů. Zvykli jsme s hezky všechno objednávat na Internetu a nechat si dovést až domů. Kolikrát nám přivezou jen nějakou maličkost, kterou si můžeme koupit v obchodě o pár korun dražší. Tu prkotinu veze kamión do centrálního skladu, pak další do skladu dopravce a pak dodávka teprve domů. A auta jezdí a jezdí a jezdí sem a tam a tam a sem a příroda pláče čím dál více. Ničíme ji naším pohodlím. Jsem taky příznivec železnice. Jenže jde taky o pohodlí. Zorganizovat takový způsob dopravy by byl technicky náročnější, trval by déle a byl by méně pohodlný pro spotřebitele. Do toho těžko někdo půjde. Název článku je naprosto trefný Pavle R^

+3/0
22.4.2019 14:55
Foto

P39a80v60e70l 56V97r37b15a 1536859488244

Honzo, velmi ti děkuji za návštěvu a komentář a přeji ti krásný zbytek Velikonoc

+1/0
22.4.2019 16:44

D44a90v82i12d 59V16l57k 6926175138147

Pavle, naší přírodě nejvíc škodí Babišovo dotované přechemizované, monokulturní velkozemědělství a skladba našeho průmyslu.

Promiň ale přesunout dopravu na železici je ekonomický nesmysl a utopie. V každém zboží tvoří cena dopravy podstatnou část ceny. To jako budeme rohlíky vozit vlakem, dvakrát překládat a ty za ně pak ochotně zaplatíš 15 korun za kus? Problém je v tom ,že se tady krade 30 let a za ty ukradené peníze měla být vybudována silniční a dálniční síť.

0/0
22.4.2019 11:57
Foto

P80a19v44e24l 45V58r42b53a 1296369438354

Davide, předně ti děkuji za návštěvu, ale i komentář, se kterým však nemohu úplně souhlasit. Příklad na rohlících je zavádějící, neboť to není přeci problematika tranzitní dopravy. Kolik přes nás projede kamionu se zbožím, aniž by něco naložily či vyložily? Absolutně se rezignovalo na nákladní železniční dopravu. Navíc, výstavba silniční sítě není taky všelékem, už jen pro hustotu osídlených oblastí. Tvrzení o vlivu Babišova zemědělství má sice reálný základ, ale je problémem jasně stanovené koncepce zemědělství, kterou nemáme. Jinde se přechází na zmenšování lánů, vzniku rodinných farem. Navíc je doba, kdy se zboží přiváží v kontejnerech a paletách. Ale absolutně s tebou souhlasím, že se tady krade a rozkrádá už 30 let. Přeji ti krásné Velikonoce.

0/0
22.4.2019 12:13
Foto

J92a42r18o69s33l23a55v 55H22a20l79u54z28a 2366824109378

Davide, silniční síť máme už vybudovanou. To že se vybuduje další kilometr navíc znamená, že se o to víc bude přepravovat. Zrovna vožení rohlíků je docela slušný příklad - pekárna je schopna zásobovat čerstvým pečivem obchody třeba ve vzdálenosti 1 hodiny dojezdu - v 19 století to byla cesta povozu taženého koněm - max. 10 km, ve dvacátém století autem po koňských hlavách, aut nebylo tolik a pekárna byla schopná obsloužit třeba jen okruh 20 km, dnešní velkopekárny s flotilou dodávek, které jsou schopné čerstvé pečivo rozvážet klidně několikrát denně, to máte 50 km a Vy jim chcete k tomu všemu postavit obchvat města a dálnici, aby to bylo třeba 70 km? A naopak - pekař to měl do práce v 19 století deset minut pěšky, ve dvacátém století 30 minut veřejnou dopravou a teď 30 minut osobním vozem a Vy mu umožníte dojíždět do ještě větší pekárny o deset kilometrů dál?

0/0
22.4.2019 20:58

P70e63t69r 32S77k56á88c46e63l 6234689949

Takže před 170 lety, kdy se zahájil provoz dráhy z Brna do České Třebové, naši předkové zahájili éru utopie a neekonomického způsobu přepravy? Vy jste ve fyzice na ZŠ chyběl a/nebo jste si v učebnici nevšiml tří obrázků: První - jeden živý kůň táhne loď s nákladem 40 tun, druhý - tři koně táhnou stejně těžký náklad po železnici a osm koní táhne 40 tun po silnici. Takže - co je a není ekonomické? Víte vůbec o tom, že v roce 1914 např. byl zpracován projekt lokálky do Moravského krasu...Blansko - Vyškov a/nebo Rájec-Jestřebí až Prostějov. Bohužel I.světová válka, podporovaná našimi tzv. "spojenci", překazila skvělé plány našich předků, kteří používali zdravý rozum. Kamiony a dálnice jsou výsledkem lobby, jejímž cílem je spotřeba tekutého paliva, víte? Myšlenka autora, že by některá strana měla mít v programu podporu železnice, je zajímavá. Napovím jistému politikovi....R^

0/0
22.4.2019 21:27
Foto

J52a93r94o17s57l57a19v 27H96a87l68u92z56a 2576674979638

Petře, těch tří obrázku jsem si před 170 lety bohužel nevšiml, nebo že by tehdy ještě nebyla auta? Železnice měla náskok a pokud chtěl podnikatel konkurovat, musel si postavit železniční vlečku a postavit bydlení pro dělníky. Dnes je stále levnější dát dělníkům peníze na auto a vykašlat se stavbu železniční vlečky, protože je kamionová doprava levnější. Proč dnes železniční tratě zanikají, když je železniční doprava ekonomičtější? Bohužel, stavba té lokálky by dnes ekonomicky neprošla, protože kamion. Dost mi to připomíná ten vtip o škole a vězení - proč jste dal dotaci škole deset tisíc a do vězení deset milionů? My do školy už chodit nebudeme. Stejně tak, my vlakem už jezdit nebudeme.:-/

0/0
23.4.2019 6:36
Foto

V68l27a32d58i53m91í65r 78Š64ť70a64s61t79n86ý 1591416855273

Vše, co se děje okolo kamiónové dopravy je ujeté. Napřed se všelijak upřednostňuje na úkor třeba železniční dopravy, pak je jí tolik, že je potřeba stavět obchaty měst a ve víkendové dny a svátky ji zastavit, ale není kam zaparkovat. A když se začne mluvit o kanále Dunaj-Odra-Labe, tak se o protagonistech debaty mluví jako o bláznech.

Takže budeme podporovat stavby truck center s tím, že to zabere další cenné plochy, bude nás to stát miliardy a do center se stáhne prostituce, hazard a distribuce drog, čili problémy, které nás budou stát další peníze. Je to na palici.

+2/0
22.4.2019 11:55
Foto

P66a85v59e20l 78V35r89b19a 1726759118384

Vladimíre, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář, ke kterému není co dodat. Snad jen, že přeji krásný zbytek Velikonoc.R^

+1/0
22.4.2019 12:05

R31a97d30k48a 98P54o51k72o93r50n13á 1518773923485

Jako žena se v naší vlakové dopravě moc nevyznám, tak jen přeji hezký zbytek Velikonočního pondělí;-).

+1/0
22.4.2019 10:35
Foto

P62a45v17e81l 42V24r70b50a 1406779198164

Radko, to nevadí, neb i tak Vám děkuji za návštěvu a komentář. A přeji krásný zbytek Velikonoc.

0/0
22.4.2019 12:03

M53a33r62e81k 91Š13t63ě41t42k62a 4581488602863

Kamionová doprava je mnohem rychlejší a také levnější, bohužel v ceně přepravy stále nejsou zahrnuty tzv. "externality", což je právě ono znečištění okolí (nikoliv mýto apod.). A na návrat železniční dopravy v tom objemu, jaká byla před revolucí také zapomeňte, pracuji na stavbách pro SŽDC a při rekonstrukcích nádraží se vždy zruší(vytrhají) nějaké koleje, např. ve Varnsdorfu jich s 12 zbyly jen 4 a tak bych mohl pokračovat, údržba totiž něco stojí a Správa tratí nemá ani peníze, ani lidi...

+2/0
22.4.2019 7:40
Foto

P44a54v72e45l 56V68r10b41a 1516569378674

Marku jsem si toho vědom, a je to o tom, že prioritu železnice nemá. Tak proč by do toho mělo SŽDC cpát peníze. Ona by se situace změnila, kdyby byla legislativa a takové poplatky, které by využití železnice podporovaly. Ajsem si vědom i protiargumentů, že by se zvedla cena zboží, díky nákladům na dopravu.

0/0
22.4.2019 7:50

M28a94r16e36k 79Š17t31ě45t44k28a 4691868312583

Ono, kdyby se v ceně přepravy zavedly poplatky za znečištění a ne pouze za ujeté km, asi by to ceny trochu narovnalo, ale bez dotací se železnice stejně neobejde (řídící systémy apod., to vše je nepoměrně náročnější než u silniční dopravy). Co však nechápu, jak může třeba takové ČD Cargo být ve ztrátě? Na rozdíl od osobní dopravy, kde je grafikon pevně stanoven, se nákladní vlaky vypravují pouze tehdy, když je co přepravovat...

+1/0
22.4.2019 7:58
Foto

P73a39v17e29l 81V57r43b81a 1366369948674

Marku, to je bez debat. Ale určitě by to bylo šetrnější k přírodě i lidem.

0/0
22.4.2019 9:56

P41a61v47e52l 91Ď21u34r63a45n 2441459363368

Pravděpodobně to bude pitomost, přesto... pamatuju, kdy (tehdy snad ještě) Československé státní dráhy daly do provozu vlaky pro kamióny v úseku Lovosice – Drážďany. Náklaďáky najely v Lovosicích na zvláštní vagóny, k soupravě byl připojen osobní (dokonce snad i lehátkový) vůz pro posádky kamiónů, připojila se mašina a jelo se. Jenže to jezdilo skoro prázdné. Na soupravě dlouhé jako ty zmiňované Lovosice jeden nebo dva náklaďáky (a vešlo by se jich deset, patnáct) a mašina vesele užírala z těch dvou tisícovek stejnosměrných voltů v troleji. Takže to po čase skončilo.

Proč? Říkal mi jeden šofér náklaďáku, že jeho nadřízení ho nechtějí platit za to, že si veze zadek ve vlaku, že ho platí za to, že řídí.

Je zajímavé, že na sever od nás to nikomu nevadí. Byl jsem před pár lety autem v Norsku, tam na silnici potkáte kamión s českou, slovenskou nebo polskou espézetkou. Všechny ostatní kamióny putují po moři trajekty. A do místa určení dojíždějí jen těch pár kilometrů z nejbližšího přístavu. A je fuk, že si veze zadek na šífu a v předmětnou dobu neřídí.

+1/0
22.4.2019 6:37
Foto

P78a40v38e51l 98V35r13b58a 1356199358114

Pavle, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Mám pocit, že se těm vozům říká RoLy, ale nejsem si jist. Každopádně doufám, že se tento způsob přepravy objeví jako jeden z hlavních, především u tranzitní dopravy. Pavle, krásné Velikonoce.R^

0/0
22.4.2019 7:34

M43a37r55e19k 84Š23t79ě10t84k48a 4881828962753

To máte tak, ona ta RoLa v Lovosicích fungovala do té doby, dokud na provoz přispívali (dotovali ho) Němci... Jinak pro celníky to byl zlatý důl (podobně jako služba krátce po revoluci na hraničním přechodu v nedalekých Petrovicích), kdo chtěl, aby jeho kamión byl naložen na první vlak, musel do pasu vložit 50 nebo sto marek (či Euro). Kolega tam svého času působil, tak to mám z první ruky.

+1/0
22.4.2019 7:35
Foto

P77a74v95e94l 38V94r70b92a 1556789128534

Marku, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. No co si budeme povídat, pro systém se stalo jednodušší vše řešit po silnicích, bez ohledu na vše okolo. Osobně si myslím, že to ale nejde do nekonečna. Marku, přeji Vám hezké Velikonoce

0/0
22.4.2019 7:38

P84e36t69r 64K82e36i37s26l89e76r 6961182352594

Na rozdíl od Vás si vzpomínám, že svého času existoval jakási politická proklamace "Kamióny na koleje"... Dokonce si vzpomínám, že ČD tehdy nakoupili za Bůh ví kolik miliónů i vozy na přepravu kamiónů... Bohužel je to již tak dlouho, že si nevzpomenu za čí vlády (ODS, ČSSD či v době opoziční smlouvy) to bylo a přiznávám se, že ani nevím, co se stalo s těmi nakoupenými vozy... Je to prostě už hodně dlouho...

Jinak s Vámi plně souhlasím... Máme jednu z nejhustějších železničních sítí a přesunutí kamiónové dopravy na koleje by přineslo velká pozitiva snad pro většinu z nás... Pro obyvatele bydlících poblíž hlavních cest by to znamenalo o trochu čistější prostředí, pro řidiče volnější cesty, pro silničáře méně zničených cest a pro politiky ušetřené finance investované do oprav silnic...

+4/0
21.4.2019 21:47
Foto

P32a56v35e93l 90V48r67b12a 1596349828384

Petře, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Bohužel jsme na tento způsob dopravy rezignovali. Jak píšou níže jiní čtenáři, dnes asi ta naše sít nevyhovuje. Ono se do ní neivestovalo. Nebyl zájem a ani záměr využívat železnici a je to škoda. Každopádně pokud chceme přežít, myslím si, že to musí být znovu na pořadu dne. Vám Petře ještě jednou děkuji a přeji krásné Velikonoce.

+1/0
21.4.2019 21:50

P24e95t16r 72K44e10i39s81l68e94r 6721252832164

Děkuji za Vaší odpověď... a co se týče investic do železnice... Bydlím na Karvinsku, pracuji na Ostravsku, vlak používám pravidelně a proto si myslím, že se do železnice investuje a to dost... Zda se ale investuje správně, to nedokážu posoudit, ale podle mne jde poznat, že se "blýská na lepší časy"...

A na závěr i Vám přeji příjemné a krásné prožití Velikonoc.

+2/0
21.4.2019 22:08
Foto

P56a68v58e87l 96V98r86b12a 1456489458294

Petře moc Vám děkuji užijte si zítřek a vždy jen a jen štastné dny přeji.

0/0
21.4.2019 22:09
Foto

M84i20l14o26s34l19a39v 10Z96í23t29k82a 8140624177940

Kamiony na koleje prosazovala za vlády ODS Strana zelených, v době kdy byla vedená Martinem Bursíkem. Měla i svého náměstka na ministerstvu dopravy. Bohužel došlo k rozkolu v samotné SZ, začla prosazovat jiné priority a doprava šla do pozadí.

Žádná jiná strana pro podporu železnice ( vždy v programu deklarované ) neudělala téměř nic a hodně jich spíše škodí a všechny fandí dálnici do každé vesnice......

Do železnice jde v posledních letech více peněz, ale ne vždy jsou investovány dobře ( místo nových kolejí modrá zábradlí kam se podíváš )....

+2/0
21.4.2019 22:25
Foto

P76a62v61e61l 78V17r42b21a 1436109468854

Miloslave, předně Vám děkuji za návštěvu, ale i komentář. Ale co k němu mám vlastně napsat, když o jeho pravdivosti svědčí stav na silnicích a v městech, kudy projíždí. Miloslave, ale aspoň Vám mohu popřít krásné Velikonoce.R^

0/0
22.4.2019 7:36

M39a37r93i70e 34Š97í79p54k70o63v77á 5482152544157

Taky mě to šokovalo, Pavle. Ale asi je to nějaká "vyšší moc", protože jinak by to byla blbost všech dosavadních vládních garnitur. A té blbosti je požehnaně (např. pošta, telefony, letiště měly zůstat státu).

+4/0
21.4.2019 21:07
Foto

P58a54v38e14l 91V45r78b16a 1676849838664

Maruško, děs, já když to slyšel, sedl jsem a musel jsem se vypsat. A tobě Maruško děkuji za přečtení i komentář a přeji krásné VelikonoceR^

+2/0
21.4.2019 21:10

M16a13r71i14e 89Š19í91p23k66o85v35á 5222792644377

I Tobě, Pavle! Zítra se předveď. Ať paní Columbová ví, že tě nemá cpát do montérek!

+2/0
21.4.2019 21:12
Foto

P50a15v97e82l 23V73r61b36a 1616879708424

Maruško, však zítra bude masakr;-D;-D

+1/0
21.4.2019 21:24

M92a93r57i86e 12Š48í23p22k48o66v91á 5732572944617

Wow!:-DDD

+1/0
21.4.2019 21:25

J91a91n 67T12i90c22h80ý51(65B62n85j11) 4534417518449

Krabice a kamiony, zabetonování .... kde jsou děti Země? Asi potřebujeme ekonomickou krizi, to kamionů ubude a krabice se vyprázdní...Nevím, jiné efektivní řešení mne nenapadá

+2/0
21.4.2019 21:07
Foto

P51a12v47e59l 30V72r37b48a 1206409518244

Jene, předně ti děkuji za návštěvu a komentář. A ty děti Země, čtou stavební dokumentaci, aby mohli protestovat. Zcela určitě pro dobrou věc. Jen, krásný VelikonoceR^

0/0
21.4.2019 21:09
Foto

J11a47r16o19s64l77a98v 44H69a29l68u50z79a 2226164309498

Pavle, to mě vždycky nadzvedne - nakonec za všechno můžou zase jenom ekologové? A pro koho se to všechno vozí? Boj proti dálnicím a obchvatům, ač se to zdá na první pohled nelogické a neekologické, má smysl. Každé zrychlení dopravy umožňuje dopravovat zboží na větší vzdálenosti a ve větším objemu. Dovedete si představit dovoz jahod z Afriky lodí a potom po železnici? A divte se potom, že zemědělci místo zeleniny pěstují řepku, aby nemuseli jíst trávu.:-/

+1/0
21.4.2019 22:49
Foto

P62a21v68e16l 25V56r31b55a 1576129708284

Jaroslave, předně Vám díky za návštěvu a komentář. Nechci být nespravedlivý, zároveň si uvědomuji všechny ty spojitosti. Na druhou stranu, když vidím, jak vypadá výstavba kolem měst, kde denně projedou stovky aut. Co se týče zemědělství, ani se mi nechce komentovat. Politika EU, problematika dotací....stačí se podívat na lány polí osetými nejen řepkou, ale i solárními panely, či montovnami. Ale podle mého názoru, ani to zemědělství u nás není dobrý, obrovské lány, a na nich plodiny, co neudrží vodu. Ted se začalo psát o ubývajícím hmyzu, jedech ve spodních vodách. Je toho dost špatně a spoustu věcí ani nevidíme. Jaroslave, ještě jednou děkuji za návštěvu a přeji Vám hezké Velikonoce

.

0/0
22.4.2019 7:46

Z39d63e80n81ě39k 36W63e24r79n91h87a63r51t 6107815812788

Se vším se dá souhlasit, ale velká část problému je i v tom, že v současnosti jsou hlavní tratě a koridory vytíženy téměř na maximum. Tedy nejsou kapacity na víc vlaků, osobních ani nákladních, nevejdou se tam. Souvisí to třeba i s tím, že za posledních deset let se počet cestujících na železnici zhruba zdvojnásobil. To je samozřejmě chvályhodné, ale i proto se už celý ten systém blíží k technickým limitům. Další zvyšování kapacit vyžaduje masivní výstavbu, další koleje, nové trati - což se sice do určité míry staví, ale jsou to miliardy a je to na mnoho, mnoho let, než se to projeví.

+4/0
21.4.2019 20:37
Foto

P18a49v59e31l 27V69r76b39a 1546949318584

Pane Zdeňku, velmi Vám děkuji nejen za návštěvu, ale i komentář. Určitě máte pravdu, i když s epřiznám, že nemám aktuální informace o vytíženosti tratí z hlediska osobní a nákladní dopravy. Ale není to podstatné. Zasspala se doba i po té železnici a prostě dle mého názoru, je tento stav prostě špatný. Zdeňku, ještě jednou Vám děkuji a přeji Vám a Vašim blízkým krásné Velikonoce.R^

0/0
21.4.2019 20:46

P86e19t30r 96L72u51k88e14š 6683971

Pavle, švagr - mašinfíra jezdí s nákladními soupravami a s tím, co popisuje Zdeněk se musí potýkat. Kapacita tratí je skutečně za hranou a náklad dává přednost osobní přepravě.

+4/0
21.4.2019 21:34
Foto

P82a79v66e34l 81V29r79b52a 1736569498724

Petře, já tomu rozumím, a moje odpověď Zdeňkovi nebyla o napadení názoru, nebo jak bych to nazval, spíše takové postesknutí, že vlastěn neznám ty hodnoty. Ono se prostě s rozvojem tratí zaspalo, respekticve, klesly požadavky a poptávka, ceny za přepravu, do toho reorganizace drah a rozpad na matku Cargo a SŽDC. Od samého počátku se prostě nepromyslela dopravní obslužnost, včetně parametrů ekologie, ochrany životního prostředí, zdraví a tak. A ted jsme v tom v čem jsme. Každopádně Petře, moc díky za reakci a přeji krásné Velikonoce :-)R^

0/0
21.4.2019 21:38

P77e92t31r 67L18u45k20e14š 6103801

Pavle, berte to jako přívěsek z Zdeňkově poznámce. Myslím, že jsme všichni tři na stejné vlně.

Pokud jde o rozvoj (budování) nových tratí, vidím to jako běh na dlouhou trať. Největší problémy jsou (jako u každé liniové stavby) hned na začátku - trasování, výkupy pozemků, EIA, územní řízení, stavební povolení... Pesimista by si asi vypůjčil titulek z Vašeho článku:-)

+1/0
21.4.2019 21:51
Foto

P68a91v31e14l 78V42r54b36a 1406919738484

Je to tak Petře. A moc děkuji za reakciR^

0/0
21.4.2019 21:59

P76e51t60r 45K94e19i74s51l57e12r 6471452512134

Kolega železničář mi vyprávěl jak to mnohdy na železnici chodí - a doufám, že to nezkomolím... Kolega tvrdí, že pro dopravce, který nemá v danou chvíli co odvézt je levnější, aby danou trasu, kterou má zaplacenou, projel zcela zbytečně jen lokomotivou, než aby svoji trasu nevyužil a nedal možnost k přepravě jinému dopravci. Nemám ponětí, jak velké procento takových zbytečných jízd v tom "balíku" vlaků jedoucích po železnici, ale jako člověk, který jezdí do práce pravidelně vlakem, mám dojem, že těch lokomotivních jízd je víc než dost - ale to je jen pohled laika a může být mylný...

+2/0
21.4.2019 22:03
Foto

P51a82v80e67l 58V93r82b97a 1966419608254

Petře, asi kdo nejme přímo u toho, respektive v daných odbornostech řízení dopravy, ale i ekonomiky, težko se nám to posuzuje. Na druhou stranu, jako lidé, chceme třeba být zdraví, mít zdravé nejbližší, děti.... a to jak vlivem výfukových plynů, tak i bezpečnosti na silnici. A tak, byť by třeba z laického pohledu můžeme tak nějak protestovat proti současnému stavu, třeba i že nemáme úplně správný to názvosloví a podobně, ale třeba přemýšlíme selským rozumem. A křičíme k vyslyšení, aby se společnost zamyslela. Protože jde přeci o nás.

0/0
21.4.2019 22:09

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz