Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

R^Pěkný blog. Patřím též ke ctitelům a obdivovatelům Boženy Němcové. Mám čtvrté (brožované) vydání, myslím z r. 1922, to je ještě před narozením mého otce. Ani se už neví, kdo tu knížku vlastně koupil. Je ilustrovaná jen perokresbami. Pořád se k ní vracím. Mám ráda její pohádky a ještě radši soubor povídek. Protože jsem vyrostla na venkově, když ještě rodiče měli hospodářství, tak mi ten život na Starém Bělidle připadal hodně blízký. Tomu už ti mladí nemohou rozumět. Nemohou rozumět ani té morálce, připadá jim asi směšná.

Vždy jsem obdivovala Boženu Němcovou, jak dovedla odpozorovat život prostých lidí, jak dovedla zachytit i jejich mravní hodnoty, jak se dovedla vcítit do jejich myšlení. Zajímavé jsou i její dopisy.

BN a její dílo... ani nemohu najít slova dostatečně oceňující, tak že jen VVVV:-)

3 0
možnosti
Foto

Paní Marie, velmi Vám děkuji nejen za návštěvu, ale rovněž za diskusní příspěvek, který je takovým krásným doplněním mého textu. A také Vám Marie trošičku závidím ( ale nejsem závistivec) to 4 vydání Babičky.R^

1 0
možnosti
Foto

Horste, děkuji ti nejen za návštěvu, ale rovněž za zajímavý komentář. Ale asi tě zklamu, to je jen tím, že se obklopuji hezkými věcmi.:-)R^

0 0
možnosti

díky za připomenutí spisovatelky, kterou spousta lidí (nejen mladých, ale i těch starších) považuje jen za nudnou kapitolu z učebnice a nikdy od ní nic nepřečetli.

Babička je vlastně první knížkou, co jsem znala - jako dvouletá jsem podle krásných Kašparových obrázků "vyprávěla" příběhy. A pak jsem udělala mamince průšvih, když jsme viděli nějaký (mám pocit že prvomájový) průvod a já hlasitě zvolala: Maminko, hele - procesí! A po Barunce se jmenuje i jedna z mých vnuček...

6 0
možnosti
Foto

Paní Sylvo, předně Vám děkuji, že jste věnovala svůj čas návštěvě té mé vzpomínky na Boženu Němcovou, ale rovněž za Váš krásný diskusní příspěvek. R^

0 0
možnosti
RP

Hezké připomenutí..Její pohádky jsou věčné. Už je to dlouho co jsem je vyprávěla dceři před spaním a teď vnučkámV i jako varování, neotvírat, poslouchat, neutíkat :-) a když se to spojí se Smolíčkem nebo Pernikovou chaloupkou tak to vyzní i výchovně;-D.

3 0
možnosti
Foto

Radko, je to jak to píšete a děkuji Vám za návštěvu a krásný komentář, kterým jste mi připoměla i mé dětství.R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com