Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

To není úplně k smíchu, s tématem o sebereflexi to ale souvisí. Ve zmíněném filmu sice s autorem článku zcela souhlasím, ale moje reakce patřila tomu, kdo označil zmíněného herce za antikomunistu. Ten byl však přesvědčen o správnosti ideje stále. Myslím, že zrovna členství ve straně a věrnost komunistické ideologii k těm nepříjemným otázkám patří. Vám to možná připadá směšné, ale pro jeho generaci to často bylo otázkou klíčovou. Jde o lámání charakteru a víry (ideologie).

Vám se jistě zdá otázka víry ušlechtilejší, ale pro mnohé byla strana náhražkou za náboženského Boha. Po té postupně zjistili, že "Bůh je mrtev". Prozření a zpochybnění či zhroucení toho, co považujeme za svůj vnitřní ideál a pevný pilíř duševní architektury, patří k nejhorším ranám naší integrity. Položit si otázku zda jsem život a své přesvědčení zasvětil chiméře je nanejvýš existenciální.

Pochybuji ovšem, že byste mi mohl porozumět, tak se smějte dál.

0 0
možnosti
TG

Pro drobné vysvětlení, čemu se usmívám. Pokud někdo při komentáři druhého posuzuje, nemám námitek. To je naprosto OK! Ale pokud by ho odsuzoval, tam se opravdu usmívám, ty naše lidské soudy mohou být velmi nespravedlivé.

Přeji Vám hezký den!

0 0
možnosti
TG

R^ Moc krásná úvahaR^. Díky za ni. Někdy je nutný se zastavit a pokládat si i nepříjemné otázky. Vzpomínám na starý, krásný film s půvabnou Audrey Hepburn The Nun' s Story. Hlavní postava vážně onemocní při misijní práci kdesi v Africe. Leží na lůžku a ptá se sama sebe. To jsme musela až onemocnět, abych dokázala Bohu poděkoval za každý den?

Zdravím Tě, Pavle a hezký večer!

P.S. Musím se smát komentářům, kde se řeší jestli ten či jiný byl komunista.... ;-)

1 0
možnosti
Foto

Tome, děkuji ti nejen za návštěvu, ale i diskusní příspěvek. Někdy je třeba se zastavit a popřemýšlet.R^

0 0
možnosti
Foto

To že člověka stáhne sebou vír uspěchané doby, ještě nemusí být sobeckost. Třeba když se povinnosti valí ze všech stran, tak jeden nemá ani čas nebo sílu být nesobecký, rozdávat když není z čeho, atd. Možná to není jenom chyba toho jedince, ale téhle doby. Já vím, zní to dost alibisticky, ale kdo z nás si může dovolit říct stop, teď se budu věnovat lidem kolem sebe a nebudu sobecký, kdykoliv se mu zlíbí?

Díky za zajímavou úvahu.:-):-):-)

1 0
možnosti
Foto

Pavlo, předně děkuji za návštěvu, ale i za diskusní příspěvek. Když jsem toto téma začal psát, nemohl jsem se právě ubránit tomu, napsat to v co nejširším kontextu všeho, co přináší právě dnešek a ta modernost doby. Pavlo, co Vám na to odpovědět, když v těch argumentech je jistý díl pravdy, nicméně jsem přesvědčený, že je nutná ta sebereflexe, neboť ten, kdo to nakonec nejvíc odnese, jsme my sami.Přespříliš a rychle se vzdalujeme hodnotám života, zapomínáme na to, že jsme přírody a že jsme tak smrtelní. Pavlo, ještě jednou děkuji za přečtení.

1 0
možnosti
Foto

Horste, to nevím :-) ale děkuji za návštěvu:-)

0 0
možnosti
JH

Přemýšlím. Už to hodně bolí.;-O Naskakuje mi Macháček i Valja Stýbková u které jse kdysi ležel, když vedla nějaký odbor v nemocnici. Shodou okolností ona myslím komunistka, on antikomunista dost ostrakizovaný. Ale sešli se dobře jako tvůrci.R^

1 0
možnosti
Foto

Josefe, i když to bolí, já jsem rád, že mi to mé psaní vždy doplníte nějakou vzpomínkou. A tak děkuji nejen za ni, ale rovněž za přečtení toho mého povídání.R^

0 0
možnosti
MC

Ano lidé a každý z nás bývá mnohdy sobcem. Jen kvalitní člověk to přizná a včas napraví. Budeme-li spravedliví a pozorní v rodinách, bude i naše společnost slušná a mravní. Vám R^.

3 0
možnosti
Foto

Pane Miroslave, nemám k tomu co dodat, snad jen, že Vám děkuji za návštěvu a výstižný komentářR^

0 0
možnosti
JS

:-) když si to člověk uvědomí, alespoň na okamžik, nežil marně - došel svého poznání R^

2 0
možnosti
Foto

Jani, beru to právě tak, jsme lidé, tudíž omylní. A tobě děkuji za návštěvu a za komentář.:-)

1 0
možnosti
MV

Machacek byl machr! a Tobe jdou hezky tyhle uvahy o rychlosti, civilizacni nevlidnosti, neustalym spechu a prehlizeni

ja se tomu vsemu "branim" psanim o obycejnostech...lidi na ne nemaj v beznym dni cas, tak je snad objevjej aspon v mejch blozich

3 0
možnosti
Foto

Marku, ale to je přeci dobře, oba píšeme a publikujeme po svém. Právě to vzájemné doplňování úvah o životě v našich textech nabízí lidem zábavu, ale i zamyšlení. A já si myslím, že na to jdeme společně s dalšími dobře. A tobě Marku, děkuji za návštěvu a za komentář.:-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com