Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Pěkný článek.R^ Vybavil se mi přitom seriál Sňatky z rozumu, jehož část děje se v té době také odehrává.

1 0
možnosti
Foto

Pane Milane děkuji Vám za návštěvu a komentář R^

0 0
možnosti
Foto

Jaroslave, moc ti děkuji za návštěvu a komentář. Je to kus naší historie a spouštěčů mnoha událostí. R^

0 0
možnosti
PS

P93e57t88r 82S24k53á54c19e71l

24. 4. 2019 22:43

Děkuji za takové připomenutí útrap našich skvělých předků. Kromě válčení ještě stihli např. souvisle budovat železniční dráhy. Např. v roce 1849 poprvé vyjel vlak z Brna do České Třebové. Tlak na kamionovou dopravu je nyní tak silný, že ani nikdo nepřipomněl 170 let výročí!

Zpět k válkám - mně I. světová vzala dědu, ani nevíme, kde a zda byl pochován. Kvůli I. sv. válce se nepostavily lokálky, takže mám dva důvodu války nemít rád. Po památkách válek, po těch Vámi popsaných zvláště, by se měly konat výlety žáků škol. A učitelé řádně a pravdivě vysvětlovat, komu války prospívaly nejvíc.Informace lze čerpat překvapivě snadno. Např. ve filmu "Místa v srdci" kouzlem nechtěného se dozvídáte, že v roce 1924 v USA již měla vdova se dvěma dětmi domek, v kuchyni linku s pračkou, její švagr měl auto, stejně jako jeho milenka, atp. V roce 1924 měli naši předkové dřinu až tak, že si málokdo užil důchodu, odchod do něj byl stanoven na 60 let. Přepravovali se koňskými povozy, kola sloužila pro přepravu zboží...kuřivo, chléb a rohlíky, atp.

Omlouvám se, že jsem až tak odbočil, ale dobré je znát příčinu, ke které se dostaneme po rozboru důsledků.

Války nebudou, bude skutečně líp...R^

1 0
možnosti
Foto

Petře, velmi Vám děkuji za přečtení a komentář. Když jste nakousl tu železnici, nedávno vyšla zajímavá kniha Železnice, pošta a telegraf rakouské armády 1848-1914. Je tam řada zajímavých postřehů. R^R^

0 0
možnosti
ZK

Jeden ze stovky anonymních, padl při obraně mostu proti Prušákům přes Jizeru u Svijan. Ne, neleží ve společným hrobu s kamarády ani s nepřáteli, kterým přirozeně usiloval o život. Jeho otec tehdy sehnal povoz a z Prahy si pro tělo syna dojel, aby ho pochoval na holešovickým hřbitově, kde mu i nechal postavit pomník. Jeho syn vytesaný do kamene tam stojí se zasmušile skloněnou hlavou a s puškou u boku. Byl členem Pražské chasy, což byli něco jako elitní ostrostřelci. Co dodat. Toho táty, i když to dávno zavál čas, je mi líto.

1 0
možnosti
Foto

Zdeňku, velmi Vám děkuji nejen za přečtení, ale i krásný komentář. Nikdy nejsme schopni plně pochopit pocity toho táty. Ty smutný a v konečném efektu i zbytečné. Pihledneme lid o další historie, tedy 1 a 2 sv. války, lidstvo nepoučeno. Ted máme několik desítek let klid a mír. Ale nic není jisté. Zdeňku, ještě jednou Vám moc děkuji.

1 0
možnosti
Foto

Tak tohle je, Pavle, jeden z tvých nejlepších článků. Mám husí kůži. Dík.R^

1 0
možnosti
Foto

Zuzko, moc ti děkuji za návštěvu a komentář. Nevím, zda je nejlepší, ale je za ním obrovský prožitek, pokora a úcta. A je to silné a veliké téma. Navíc téma o lidech, co se o ty památky starají a věnují jim péči. Zuzko, moc děkuji.R^

1 0
možnosti
IM

I90v10a 67M18a13r47k71o80v93á

24. 4. 2019 14:12

Děkuji za velmi zajímavý článek. Měla jsem hodně podobné nutkání něco udělat, i když v jiné souvislosti - když jsem pátrala po pradědovi, padlém v 1. světové válce. Byla jsem tím posedlá. Hrozně jsem chtěla nějak těm předkům poděkovat, poklonit se jim. Proto jsme začali dělat každý rok 7. nebo 8. května koncert, kde je vždy vysloveno pár slov na počest padlých mužů, na počest žen a dětí, které po nich zůstaly a převzaly starost o živobytí, vzpomínáme na lidi z obou válek, na místní židy, přečteme nějakou dobovou informaci, pak muzika, setkání lidí. Bývá to moc fajn, a musím říct, že je to úlevné... I když je to málo, co člověk může udělat, aspoň něco.... Až se stanete průvodcem, hlásím se na exkurzi, Pavle:-)R^

1 0
možnosti
Foto

Paní Ivano, předně Vám děkuji za Vaši návštěvu a především za komentář, který mě velmi potěšil. A tohodně, protože je úžasné narazit na lidi, kteří mají vztah k historickým milníkům, stejně jako já. Napsla jste, že je to málo, co může člověk udělat, aspoň něco. Ani nevíte Ivano, kolikrát velmi podobná věta prolétla mou hlavou. Na druhou stranu, on jedinec moc šancí nemá, ale to není důležité. Důležité je, že chce něco udělat od srdce a s pokorou. A je jedno co, organizací vzpomínky, článkem, proslovem, malbou.... prostě tím, co umí a může. A IbVano, to už není tak málo, to je už hodně velký čin. Nakonec, ony se velké ěvci ve své podstatě skládají z těch malých.A až se stanu průvodce, tedy spíše člověk, který bude mít znalosti rád se Vás paní Ivano ujmu a rád Vás tam provedu.R^R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

R^ Celá cesta živých je i ,,špacírem údolím" těch, kteří již odešli. Jak k tomuto poznání kdo ,,osobně" dojde, je velice individuální.

1 0
možnosti
Foto

Jirko, předně díky za návštěvu i komentář. Ono v tom údolí a jeho poznání není lehkou cestou. R^

1 0
možnosti
Foto

Pěkné a vážné zamyšlení, Pavle R^

1 0
možnosti
Foto

Marku, velmi ti děkuji za návštěvu i komentář. Pro mě je takové místo i osudové, dívám se na to vše i tak nějak profesně. O to více si vážím návštěvy.R^

0 0
možnosti

R^

Dík za smutnou informaci!

:-)

1 0
možnosti
Foto

Bohumíre, děkuji Vám za návštěvu a komentář. Ono je to smutné čtení a když pak člověk přijde na ta místa...... nakonec jsem vše napsal v článku. R^

0 0
možnosti
Foto

Ode mě máš, chlape, vyznamenáníR^R^

3 0
možnosti
Foto

Horste, moc ti děkuji za návštěvu a komentář, ale o vyznamenání nejde, jde o poučení.

0 0
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,01
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com