Sobota 28. března 2020, svátek má Soňa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 28. března 2020 Soňa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o23m69á82š 51T53a69t62í54č30e79k 5830962890858

R^

+2/0
5.4.2019 2:12
Foto

P74a94v66e35l 65V45r75b29a 1806959778134

Pane Tomáši, děkuji Vám za návštěvu.

0/0
5.4.2019 6:53

M94i19l67a86n 38B33a72r85t12o73s 9930364946355

Tohle je druhy pokus, administrace me smazala... takze znovu - nelze nez souhlasit ... demokracis neni anarchie ... ja ziju dlouha leta mimo rodnou hroudu, kam se ale rad vracim, stejne jako moje zena, ktera ovsem odmita v Cesku ridit ... ja pro to mam pracovni termin "od Oktavky nahoru", cimz minim, ze dotycni ridici se ridi pravidlem (dalsi pracovni nazev) "Uhni MENE MENTALNE VYVINUTY JEDINCE, ted jedu JA!!!" (expresivnejsi nebo spis prilehavejsi VYRAZ byl administraci ohodnocen jako nevhodny) ... Vam karma a R^R^R^

+1/0
4.4.2019 19:54
Foto

P38a35v41e43l 33V81r38b51a 1686599888924

Pane Milane, velmi Vám děkuji nejen za návštěvu, ale i diskusní příspěvek. Od řady svých známých slyším rozčarování, když vyjedou do zahraničí a tam je lapnou, protože mají pocit, že i tam můžou jet, jako u nás.

0/0
5.4.2019 6:52
Foto

J98a94n 46Š49i12k 1552740658669

Osobně bych navrhoval seškrtat počet zákonů a dalších předpisů na polovinu. Ale důrazně je vymáhal. K čemu jich máme tolik, když není důrazně vyžadováno plnění povinností. Přitom si myslím, že nástroje policie a další úřady mají. No a problém je i v naší české povaze. Všechno se snažit obejít, vyhnout se, ohnout se...Každý by měl začít u sebe.

+3/0
4.4.2019 19:15
Foto

P45a62v91e55l 72V26r98b71a 1306729978704

Honzo, předně ti děkuji za návštěvu a komentář. Já říkám, že vše se dá, ale nesmí jít o život a o zdraví. A přitom to chce tak málo - slušno, ohleduplnost a předvídání.R^

0/0
4.4.2019 19:19
Foto

L19e36o90n54t63ý43n79a 22C79h26v28á77t44a79l86o17v36á 1543345496

Otázkou zůstává, co bylo dřív, jestli přehršel předpisů nebo snaha všechno obejít, nezdá se Vám, že by to mohlo souviset? Že je toho tolik, že vám nezbývá, než to obejít, vyhnout se, apod.? Čím víc předpisů a represí, tím větší agresivita na silnicích?

+1/0
5.4.2019 0:00

T60o82m70á88š 78T50a77t19í22č51e96k 5380262940388

Na polovinu? - Na setinu!

0/0
5.4.2019 2:13

P19a57v56e90l 41V85e53r65n45e73r 1763383462227

Mozna by se dalo zjednodusene rict, ze jsme stejne kvalitni ridici, jako jsme diskuteri. Z nasich silnic a internetovych diskuzi znacna cast populace dobre nevychazi. I kdyz porad lepsi nadmerne prezentovane ego v diskuzi nez na te silnici.

Vam karma.

+3/0
4.4.2019 18:52
Foto

P92a27v73e30l 58V53r30b64a 1846929118134

Pavle, velmi Vám děkuji za návštěvu a komentář, ke kterému není co dodat. R^R^

0/0
4.4.2019 19:17

M67a74r31e49k 27T84r57i31z27u96l76j57a28k 8950266337427

Není příliš velký rozdíl mezi "pacientem" který jezdí jako prase a ještě si to sám považuje za jakousi (zvrhlou) statečnost či projev své převahy nad ostatními a "pacientem", který se chová jako hovádko Boží v diskusích. Jde o stejné povahové typy včetně nabubřelého sebehodnocení, které je ve skutečnosti projevem mindráku. Rozdíl je samozřejmě vtom, že na silnicích jde o život a lidé zbytečně umírají kvůli nezvládnutému egu takyřidičů.

S přitvrzením postihu lze souhlasit, pokud je účelný a skutečně dosáhne kýženého účinku. Všechno má své pro a proti. Jednu dobu jsem poměrně často jezdil do Itálie, kde člověk na silnicích téměř nepotká policii, ale ve chvíli, kdy se něco stane, tak za první je tam hlídka najednou neuvěřitelně rychle a za druhé, viník nehody se dočká drastického postihu bez pardonu, což myslím působí hodně výchovně. Způsob jízdy v Itálii se mi líbí a vyhovuje mi. Panuje tam poměrně velká benevolence a lidé jezdí spíše přirozeně, podle pocitu, než aby stále úzkostlivě koukali na tachometr. Ale zároveň jsou ohleduplní a pozorní, ctí i různá nepsaná pravidla.

Což bohužel u nás nejde, protože postkomunistické země vykazují dost obecně vysoké procento lidí těžce zamindrákovaných. Ti se projevují jak v agresivní jízdě, tak v naduté agresivitě v diskusích. Jen represe nestačí, je třeba trpělivě a soustavně trvat na dodržování pravidel psaných i nepsaných.

Pavle, držím palce a nenech se odradit typickými diskusními "týpky".

+5/0
4.4.2019 18:36
Foto

P10a79v75e38l 42V44r97b30a 1176369658374

Marku, velmi ti děkuji nejen za návštěvu, ale za krásný diskusní příspěvek opřený o vlastní poznání. Dělám raději pěkný věci, ať ve fotografiích nebo v článcích. Tohle je ale jedno z témat, kdy musím nasat pár řádků. Protože alespoň v této malé míře se mohu pokusit apelovat na rozum, přemýšlení a předvídání. Bohužel, jak to píšeš, u nás je zakořeněný nešvar , který jsi krásně popsal. Je zajímavé, že v zemích, třeba jako Holansko, mají problém zejména Češi. Prostě jsou zvyklí na to, co dělají doma. Jenže v tomhle jde o život. Marku, velmi si tvé návštěvy vážím a přeji ti jen krásné dny.R^R^

+2/0
4.4.2019 18:44

M90a16r47e83k 49T97r70i51z37u20l60j64a42k 8750306957717

Pavle, taky jsem jezdíval do Německa a tam byl tak markantní rozdíl mezi způsobem jízdy v bývalé DDR a v bývalé NSR, že to bilo do očí. Když potom člověk přejel tu někdejší hranici a ocitl se "na Západě", tak jediní, kdo se chovali agresivně a hazardně, byli řidiči ze států bývalého Ost bloku. Nedivím se, že nedávno začala německá policie velmi tvrdě pokutovat například řidiče zahraničních kamionů, včetně těch našich.

Moc zdravím a přeji vše dobré.

+2/0
4.4.2019 18:53
Foto

P39a57v13e41l 51V25r10b32a 1906459888144

Marku, moc ti děkuji i za tento příklad. Pokrytecky se hovoří, že chceme být vyspělým státem, ale chováme se tak nějak východně.R^

0/0
4.4.2019 19:21
Foto

L28e63o49n93t60ý68n84a 51C80h21v75á35t70a34l72o69v24á 1723985676

A máme nějaké srovnání se zahraničními statistikami? Je u nás opravdu výrazně více usmrcených při dopravních nehodách než v jiných vyspělých státech? Chtělo by to nějaké srovnání s vyspělými státy, které používají při statistikách stejnou metodiku, jaká se používá u nás. A je u nás více usmrcených než v Německu, kde je na některých dálnicích rychlost neomezená? Nebo více než v USA, kde v některých státech získáte řidičák za půl hodiny?

+1/0
5.4.2019 0:15
Foto

P77a33v44e96l 17V33r59b63a 1326839278164

Leontýnko, co statistiky, ale zkuste si vyjet do Rakouska, Belgie nebo Chorvatska.

0/0
5.4.2019 6:54
Foto

L35e62o33n90t96ý24n47a 24C60h21v30á58t45a36l16o80v89á 1373625766

Byla jsem tam a byla jsem i jinde a vypadá to tam přibližně stejně jako u nás, jen některé řidičské zlozvyky jsou trochu jiné, ale na to si člověk brzo zvykne.

Například po dálnici z Vídně jsem jela stejně rychle jako ostatní kolem mě a až později jsem zjistila, že je tam rychlost omezená. Nedodržel ji nikdo, jen se z toho nikdo nehroutil a neoznačoval celý národ za ten nejhorší na světě.

+1/0
5.4.2019 13:49
Foto

J71i88ř45í 50J39i14r96o53u45d35e86k 8576379584284

Dle Vaší argumentace o zamindrákovaných jedincích by asi museli být za volanty generace ,,Husákových dětí" a jejich potomků, dále pak generace ,,posametové";-) Srovnávat to vše s blogy a tzv. diskuzemi je také poněkud mimo. Tedy, pokud v tom není i jistá ,,zamindrákovanost" až osobní:-/

0/0
4.4.2019 18:52
Foto

P45a70v49e77l 27V58r61b52a 1266229248484

Jirko, v tomhle s tebou nemůžu úplně souhlasit, pročítal jsem různé diskuse, nejen u sebe a nebylo mi z toho lehce. Argumenty, že jsou na silnicích, jen aby šikanovali, ale ani slovo o tom, že něco děláme špatně. A na sociální síti překvapí i někteří ve skupině přátel. Já si myslím, že určité průsečíky tam jsou. Málo kdo napíše, dostal jsem pokutu, protože jsem idiot, co jel rychle, místo toho je jednoduší napsat, že fízlové šikanují. A to, co se děje na silnicích znáš sám dobře, a nemluvě o odpoěvdnosti, za lidi, které vezeš.

+2/0
4.4.2019 19:26
Foto

J71i95ř52í 82J41i55r63o39u62d73e87k 8506669204504

Vrátil jsem se sem. Tedy dnes. Reagoval jsem na Marka T. a jeho ,,argumentaci", kterou mnohé svádí na minulost. A to je to, s čím nesouhlasím. Sám píšeš o tom, že lidé zůstávají v jádru stejní, a v tom s Tebou bezvýhradně souhlasím. A naopak, soustavné házení hnoje minulosti na současnost je podle mne právě jedním z příznaků zakomplexování mnohých. Právě pro ně je ta minulost tou jejich ,,berličkou":-/ Jinak zdravímR^

+1/0
5.4.2019 9:38
Foto

J70i25ř84í 43J10i18r77o86u44d28e87k 8836599234374

P.S.: koukl jsem na statistiky nehod i dle věku. A to mnohé vypovídá:-/

+1/0
5.4.2019 9:46
Foto

P91a33v27e89l 57V80r48b81a 1136259818934

Jirko, sepsat všechny části statistiky to je na spousty článků. Je to ale děsný čtení.

+1/0
5.4.2019 10:18
Foto

P88a82v96e61l 37V59r47b20a 1816119368804

Jirko, rozumím. Víš co mě ale překvapuje? že ty počty mrtvých někteří vykládají jako, že je to v pohodě, že se to zlepšuje. To mě děsí

+1/0
5.4.2019 10:16
Foto

J47i63ř28í 65J48i23r66o79u78d48e45k 8946269494294

Statistika nezná lidskost:-/ Jinak je to stále ,,jenom" o lidech. A také o tom, že je až přemotorizováno, a na to nejen lidé, ale ani komunikace již dávno nestačí. Vloni jsem z vlastní vůle již přestal jezdit. Jak kvůli svému věku, tak i pro vědomí všech rizik na silnici.

+1/0
5.4.2019 11:02
Foto

P91a89v75e13l 39V84r35b82a 1966619308364

Jirko asi to nebylo úplně jednoduchý, ale na druhou stranu odpovědnost veliká a tak musí být rozum.R^

+1/0
5.4.2019 11:32
Foto

J56i98ř74í 26J20i32r89o19u20d27e29k 8266649124244

R^

+1/0
4.4.2019 18:28
Foto

P24a20v43e60l 65V20r20b28a 1286909348334

Jirko, děkuji ti za nakouknutí a komentářR^

+1/0
4.4.2019 18:30
Foto

J51i62ř37í 45J67i85r91o40u32d78e72k 8296849934584

Za deset let ,,odejde" na silnicích jedno okres. město:-/ Jinak málokoho napadne hrát i s odjištěným granátem, či pistolí, či samopalem. Jen mnohým nedochází, že se to od toho, co se děje na silnicích, příliš neliší:-(

+1/0
4.4.2019 18:35
Foto

P20a81v71e56l 85V73r81b21a 1676869278694

Přesně tak, psal jsem ti to víše, když jedeš autobusem, odpovědnost za lidi a blbeček co machruje způsobí nehodu.

+1/0
4.4.2019 19:27
Foto

K70l46á88r56a 97T28ů96m65o67v56á 2893834587778

R^Když jsem tu předchozí diskuzi viděla, ani jsem tam nepsala. Ale taky mám pocit, že přitvrzení moc nevyřeší... Jsou mezi námi tací, na které nezabere.

+2/0
4.4.2019 17:19
Foto

P91a40v69e41l 79V25r60b17a 1466289778474

Klárko, jenže co s tím? Podívej se, do ostatních zemí kolem nás. Třeba na Chorvatsko... navíc, ta naše povaha.... Ať tak či onak, je to velké téma, vztahující se na zbytečné úmrtí lidí

+3/0
4.4.2019 17:31
Foto

K76l79á25r76a 79T68ů32m69o85v88á 2263314657958

Jo, to vědět...:-/

+1/0
4.4.2019 18:01
Foto

L92i52b34u81š71e 36P94a72l37k75o56v56á 5371893307389

R^máte pravdu pane Pavle není nad plodné diskutování-jen z těch výplodů některých diskutujících jde člověku hlava kolem;-D a jak jsou někteří plodní, to je děs;-)

+3/0
4.4.2019 17:17
Foto

P48a60v98e29l 28V89r75b73a 1176789198864

Libuško, co dodat, snad jen, že děkuji za návštěvu a komentářR^

0/0
4.4.2019 17:29

T23o16m50á53š 20D23v29o67ř64á21k 6467155203817

No dobrý. Tak teď si ještě zjistěte, jaký je rozdíl mezi "nepřiměřenou rychlostí" a "nejvyšší povolenou rychlostí".

Nápověda: to první je opravdu častá příčina dopravních nehod. To druhé kontrolují v drtivé většině automatizované systémy (radar/kamera). Občas se o totéž snaží také policajti s přenosnými měřícími systémy, ale v celkovém počtu "změřených" a zkasírovaných jsou takto prováděné kontroly jen kapkou v moři. Jinak tam žádná přímá souvislost není. Povolená rychlost může být snadno nepřiměřená.

Pěkně zpracované to máte třeba tady:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/prekroceni-povolene-rychlosti-neni-pricinou-nehod-policie-ma/r~fdf6630cfa8a11e7b6a9ac1f6b220ee8/?redirected=1554388750

Takže se nedivte, že když do toho někdo trochu vidí, tak může jen ušklíbnout Vašemu volání po větší policejní represi, když 99 % té "represe" je namířeno proti chování, které figuruje až někde na šesté příčce (22 mrtvých), a to ještě jen částečně.

Případy, kdy policista měří dezén "mozkovým myšlením", nebo rychlost odezírá z rychloměru ve svém vozidle, případně oslovuje řidiče přátelským "ku*va ty ku*do, na koho blikáš" s pistolí v ruce - to vše tomu Vašemu volání po větší represi také dává poněkud trpkou příchuť.

+1/0
4.4.2019 16:47
Foto

P17a87v10e32l 21V93r78b64a 1606769698664

Pane Dvořáku, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Co se týče ošklíbnutí, toho, kdo do toho vidí je problematické. Ono je dneska všude odborníků mnoho. Proto, mám už v úvodu mého blogu, vytesány dva citáty, které definují co píšu. K Vašemu odkazu k aktuálně.cz bych jen namítnul, že ve svém textu, kterému se kdejaký odborník může ušklíbnul, jsme vsunul odkaz odkud jsem čerpal statistiku. A čerpat jde, protože ta statistika je na několika stranách pdf. A dovolím si konstatovat, že pro mě je pojednání PČR poněkud více relevantnější, než zpravodajské weby. A především pro mě osobně je číslo 565 poněkud znepokojivé. A tak nakonec si dovolím jen poznamenat, že si za svým názorem stojím, je mi úplně jedno, zda se někdo ušklíbuje, protože máme sice spoustu lidí, co tomu rozumí, ale realita na silnicích tomu neodpovídá. :-)

+5/0
4.4.2019 16:54

M75a73r61i58e 18Š64í57p84k84o23v69á 5152132274757

Tady vidíš, že nelžu. Vlk číhá za bukem:-D

+1/0
4.4.2019 17:00
Foto

P10a70v82e49l 62V24r18b18a 1676859168554

No, zase není nuda :-) Na druhou stranu přiznávám, že lépe se mi dělá povídání o hrobech ;-D;-D

+2/0
4.4.2019 17:04

M96a92r43i50e 89Š75í50p56k52o92v13á 5622372494617

K tomu nemůžou být přemoudřelé komentáře...i když...možná se mýlím.

Ale moje tématika to tedy zrovna není:-))) Moc studené. A já ráda Slunce.

+1/0
4.4.2019 17:07
Foto

L95e32o73n40t27ý18n76a 13C64h88v93á29t13a61l65o53v89á 1323585126

A jaké číslo by pro Vás osobně bylo neznepokojivé? Počty usmrcených při dopravních nehodách se neustále snižují, to není dobré? Reálně se to pořád zlepšuje, z tohoto pohledu je realita více než dobrá.

+1/0
5.4.2019 0:10
Foto

P86a91v79e29l 24V36r76b28a 1566779798864

Tu otázku myslíte opravdu vážně?

0/0
5.4.2019 7:16
Foto

L35e73o55n21t45ý22n74a 37C88h25v40á85t11a81l30o52v90á 1363595716

Tak ještě jednou, píšete, že pro Vás osobně je číslo 565 znepokojivé a požadujete represe. Ptám se, jaké číslo bude uspokojivé a přestanete požadovat represe, pokud vůbec někdy.

Stěžujete si, že diskuze nejsou plodné a sám přitom nediskutujete, jen hrajete na city. :-/

+1/0
5.4.2019 13:53
Foto

P15a90v59e18l 39V93r21b12a 1816109838174

1. Kde si prosím stěžuji, že nejsou plodné diskuse? Mohla by jste mi to prosím citovat? Pokud se nepletu, název je: Není nad plodné diskuse. Nakonec plodné diskuse u předposledního článku byly důvodem tohoto článku.

2. Že hraji hraji na city? Možná ano, ale to je v pořádku.

3. Ve vší úctě a položit otázku na téma, kolik teda mrtvých by mě uspokojilo, je tak naprosto pitomé a hloupé, že se mi této otázce nechce ani věřit a především, že byla myšlena vážně. Je to stejně pitomé, jako bych po dnešní zprávě napsal, že školáka, který šel na červenou, porazilo auto a že mu to plně patří. Byla to jeho chyba a chyba ridičů.

Přesto Vám na tu otázku odpovím: pro mě byl ideální stav, kdyby na silnicích nedošlo k žádnýmu úmrtí, ale to je idealismus. Na druhou stranu, obzvláště, když mi je uplně jedno, že někde zemře idiot, který se ožere nebo ten, co machruje. To mi je fakt jedno. A Vám přeji, aby jste nenarazila na nějakého magora, který smete Vás, nebo někoho z blízkých. Ono by se mohlo stát, že budete ještě víc radikálnější, než jsem já. Přeji Vám hezký den.

0/0
5.4.2019 15:24

M21a24r42i77e 86Š20í42p53k20o82v73á 5972752484427

Pavle, jak dlouho jsi na blogu?

Že se některým reakcím ještě divíš?!

Tady jsou odborníci a odbornice úplně na všechno. A za všech okolností mají pravdu. Nelze je brát vážně.

+3/0
4.4.2019 16:44
Foto

P23a53v55e74l 65V50r30b24a 1296819958124

Maruško, předně děkuji za návštěvu a komentář. No na blogu myslím, že od roku 2014. Ale jsem nad některé komenty povznesen. A především, projevuji svůj názor, na což upozorňuji na úvodní stránce dvěma citáty.;-D;-D;-D

+3/0
4.4.2019 16:47

M15a27r63i35e 16Š25í55p78k89o67v86á 5742132264267

...ano, to povznesen je naprosto správně. Mám to stejně. A ty zvlášť "výživné" (evokují dupnutí nohou), jsou k pobavení:-DD

+1/0
4.4.2019 16:50
Foto

P28a93v18e84l 20V62r54b77a 1886379538184

ještě že dodržuji kodex ;-D;-D i když někdy se hledají těžko náhradní slova

+2/0
4.4.2019 16:55

M50a69r92i28e 57Š15í23p39k48o91v29á 5482912604927

To máš něco jako pexeso, nebo na oživení mysli:-DDD

+2/0
4.4.2019 16:58
Foto

P63a33v85e68l 10V61r34b13a 1956349738204

no, to je pravda, to aspon nutí mozek k myšlení

+2/0
4.4.2019 17:05

M91a51r72i84e 46Š77í70p46k37o29v73á 5672262974127

...takže užitečné!:-D

+2/0
4.4.2019 17:08

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz