Sobota 28. března 2020, svátek má Soňa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 28. března 2020 Soňa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a29r48e26k 30T19r71i15z64u59l12j42a26k 8220816937837

Ano, v tomto případě jsem pro: Pro tvrdé trestání nezodpovědnosti na silnicích a zejména hazardérství se životy jiných. Což nemusí být jenom v postihování rychlé jízdy, mělo by to být hlubší a komplexnější. V diskusi pod dalším Tvým článkem jsem psal, že postkomunistické země vykazují vyšší počet lidí divně zamindrákovaných, což se často projevuje agresivitou a nabubřelostí. Nejenom na silnicích. Stejné se děje například i v politice a v internetových diskusích. Svým způsobem by i tam měla nastat určitá "výchovná represe". Což vůbec není populární a bude kolem toho vždy řev o "cenzuře", ale přeci i ve fotbale existuje systém žlutých a červených karet, vyloučení, distanc na několik zápasů či zákaz činnosti na delší období podle míry závažnosti přestupků. Například vyloučení extremisticky se chovajícího křiklouna z politické strany je v tomto smyslu pozitivní signál pro společnost a melo by to tak být obecně bráno.

+1/0
4.4.2019 18:46
Foto

P10a97v13e31l 53V17r83b18a 1426209158774

Marku, mco děkuji za návštěvu a komentářR^

0/0
5.4.2019 12:05
Foto

J14a52r53o89s84l54a37v 67H27e49r72d11a 5301355509935

Uvítal bych větší autorepresi. Ale nejsem utopista. Vím, že systém funguje zhruba tak, jak funguje společnost systémem ovládaná. Takže se nemohu spoléhat, že ti, kdo pocítí nutkání dát při volbách hlas provařeným hochštaplerům, toto nutkání zažehnají vlastní rukou, do níž popadnou důtky a zmalují si záda :-) Způsob vlastního jednání máme tzv. v paži. Ale včetně toho, jakého máme presidenta, justici, policii ........

+1/0
3.4.2019 22:07
Foto

P20a71v38e68l 82V88r92b50a 1596539448224

Pane Jaroslave, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. A k tomu co píšete, ono vše souvisí se vším.

0/0
4.4.2019 8:02
Foto

P63a17v87e98l 65D37v59o16ř57á51k 5409675534350

Ještě lepší by byla prevence, totiž přísnější psychologické testy kvůli získání řidičáku. Ve Švýcarsku to tak nějak je. U nás - ale komu by se pak auta prodávala?

+1/0
3.4.2019 17:06
Foto

P65a60v34e12l 10V27r65b89a 1976699818454

Pavle, předně Vás zdravím a posílám pozdravy do krásné přírody Vašeho kraje. A co se týče prevence, bylo by zajímavé, co by ty testy odhalili a koliki lidí by nemělo šanci k řidičáku přijít. Protože třeba ti vbrďovači, tam nemůže být vše v pořádku. Pavle, děkuji za návštěvu a komentář.

+1/0
3.4.2019 17:15

R93a25d58k13a 40P41o19k25o13r20n60á 1738443923745

R^Nevím jestli jste postřehl nedavnou akci v našem krajském městě během které na jedné z nejrušnějších křižovatek projelo 56 řidičů na červenou..vše je o lidech a kázni. Je to asi dva měsíce co na frekventované okruhu kolem nemocnice se před námi pomalu rozjížděla na semaforu audina SUV celá zaprášena s pražskou značkou a téměř k dalšímu semaforu brzdila svou jízdou provoz..tak jsme ji předjeli abychom viděli co tam sedí za exota . Řidič ruce na horní části volantu v jedné tužku v druhé blog a něco si zapisoval....

+2/0
3.4.2019 14:59
Foto

P43a45v67e40l 69V25r56b32a 1426259578534

Radko, předně děkuji za návštěvu a za komentář. To je přesně ono, co by měla policie pokutovat. R^R^R^

0/0
3.4.2019 15:13
Foto

F26r55a73n18t27i26š29e42k 44K56š54í21r 2989586385

Ještě by mohli sem tam někoho pro výstrahu zastřelit, jako to dělají v USA. Vždyť jsou to šmejdi, jezdí, rychleji, nepřipoutávají se, někdy si zapálí, nebo telefonují. Co kdyby srazili maminku s kočárkem na přechodu ?

Lidé jsou opravdu hloupí, ale represe společnost nevyšlechtí.

+1/0
3.4.2019 13:47
Foto

P31a55v98e60l 66V17r52b32a 1536409388224

Františku, předně děkuji za návštěvu a komentář, který mě vede k otázce: A jak to tedy udělat? Přiznám se, že si neumím představit jakékoliv společenství fungující jen na napomínání a vysvětlování a bez rizika represe.

0/0
3.4.2019 14:24
Foto

F30r47a91n26t86i82š86e91k 68K39š12í43r 2579246595

To je právě to co nevíme, protože jsme si nikdy svět bez represí proti lidem, co nikomu nic nedělají, nikdy nevyzkoušeli. Společnost kultivují lidé, co patří k tzv. přirozené elitě. Tato elita momentálně neexistuje, protože ta se vyprofiluje jen na základě dobrovolných vztahů. Stát vytváří prostředí kde vše je postavené na donucení. Ono je to trochu složitější, než abych to vysvětlil v několika větách.

+1/0
3.4.2019 16:55
Foto

P40a85v90e56l 41V21r85b35a 1766429648894

Františku dobře, zeptám se Vás tedy jinak. Přišel jste ve svém životě někdy do kontaktu třeba s dítětem, které porazilo auto?

0/0
3.4.2019 17:13
Foto

F45r73a33n30t77i87š14e98k 94K52š40í67r 2379216665

A jak to Pavle souvisí s tou kultivací společnosti?

+1/0
3.4.2019 20:16
Foto

P68a91v53e65l 12V51r56b21a 1456619828964

Františku, já to beru v úhlu pohledu, tedy příčina a důsledek. Bohužel je důsledek šílený. Františku, já jsem se naposledy s důsledkem setkal loni. A je to šílený. Psal jsme o tom zde: https://pavelvrba.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=674713

0/0
4.4.2019 8:01
Foto

F10r43a21n25t83i31š91e51k 27K45š18í33r 2549526255

Tyhle věci se budou dít, dokud lidé budou ta auta řídit, protože nikdo není ani dokonalý, ani bezchybný. Zvyšovat represe znamená jen dávat polišům a úředníkům možnost, jak plnit bezednou státní kasu a prostor pro korupci. Nic jiného se tím nedosáhne. Tedy ano, společnost bude ještě horší, než byla před tím.

0/0
4.4.2019 20:05
Foto

P64a87v55e33l 29V29r54b27a 1426339758614

Františku, jen doplním: jedna skupinka lidí řešila problém, jak se vyhnout pokutám a radarům, jaké technické opatření je nejlepší z hlediska antiradarů. Tak jsem jim poradil svoji oblíbenou značku, toho nejspolehlivějšího antiradaru. Jezdit, jak se má. Lidi budou mít vždycky tendenci cosi ošálit a nedodržovat a dokud to tak bude, je třeba represe.

0/0
5.4.2019 12:08

V48l88a62d86i68m94í90r 13M64o82r36a56v45e44c 3698480323823

Víte, já s vámi nějak tak souhlasím a dal jsem karmičku.

Jenom z mého pohledu. Auto řídím 38 let, z toho mám 25 let skupinu C. 15 let jsem jezdil jako řidič s Avií.

Za tu dobu jsem dostal jednou pokutu v Praze, tuším 500,- za to, že jsem prostě kvůli zjednodušení při vykládání zboží zastavil v protisměru. A měšťák byl po ruce. Prostě jsem se nechtěl složitě otáčet a pak znovu.... ale měl pravdu, neměl jsem.

Pak jsem dostal jednu v Měšicich, kdo to tam onehdá znal, před nadjezdem vlastně už jedete průmyslovou zónou, 51 na čtyřicítce, plesk 1500,-. Čtyřicítka tam byla, to bez diskusí, diskutovat by se dalo o jejím smyslu.

Poslední pokutu jsem dostal v Popovicích (ne Velkých) za to, že jsem jel nepřipoutaný. Nikoho tím neohrožuji, ale budiž, 300,-.

Ale proč to píšu. Pak vidíte v televizi vystresovaného šmejda, který schválně vytlačí auto ze silnice, dostane pár let, na půlku ho pustí a vrátí mu papíry. Za mě, za takovou agresivitu by měl dostat zákaz řízení na dosmrti.

Další případ. Na silnici mezi Brandýsem a Kostelcem nad Labem mladík ujíždějící před hlídkou naráží do policistky, která se ho snaží zastavit a zabíjí, ji. Kromě toho, že je pod vlivem drog se najednou provalí, že mu bylo uděleno celkem 12, slovy d v a n á c t , zákazů řízení. To to sakra těm soudům a těm státním institucím už nebylo blbé, že si z nich akorát dělá srandu???

Ano, souhlasím s vámi. jen si myslím, že za nějaké drobné překročení rychlosti na místě, kde není koho ohrozit, za nepřipoutání a podobné prkotiny, by mohly být u řidičů, kteří nejsou častými přestupci orgány schovívavější, zatím co u nebezpečných šmejdů daleko tvrdší.

Tak tak to vidím já.

+2/0
3.4.2019 12:28
Foto

P29a21v59e36l 91V33r89b38a 1636769558264

Vážený Vladimíre, velmi Vám děkuji nejen za přečtení, ale i komentář, ve kterém uvádíte jasné argumenty. Když se to stalo s tou policistkou, napsal jsme k tomu článek, kde jsem to nazval vraždou. A z výsledků vyšetřování a trestu jsme byl znechucený. Víte Vladimíre, tím mým dnešním článkem jsem jen chtěl dát najevo, že s akcí souhlasím a že by měla být častější. Psát o všech příčinách dopravních nehod... to by byla série textů.. Když projíždím městem nebo vesnicí, snažím se jet opravdu maximální povolenou rychlostí a když vidím hřiště, nebo děti v blízkosti, zpomalím. Ono nejde ani tak o pokutu, ale že by se mohlo něco stát a já při svý nátuře a svědomí, nevím, jak bych se s tím zžil. Nejhorší je, že v tom je i dnešní doba - plná spěchu a nedostatkem času. A mnohdy spěcháme tak, že si neuvědomujeme, že sice riskantní jízdou někoho ohrozíme, ale za pár kilometrů budeme stát na semaforech. Vladimíre, ještě jednou Vám děkuji za komentář a přeji Vám na Vašich cestách vždy jen a jen šťastnou jízdu.R^

+1/0
3.4.2019 12:38

I77v91a17n 68M53i61n64á58ř 7492384627481

S autorem lze absolutně souhlasit. Vždyť represe vůči, silničním pirátům, opilcům, či zdrogovaným - není represí v pravém slova smyslu, ale .. nezbytnou nutností.

+3/0
3.4.2019 12:20
Foto

P59a80v60e97l 86V83r59b15a 1936589148644

Pane Ivane, děkuji Vám za návštěvu a komentář. Na mě před chvílí "vyjela " zpráva o sražení dítěte motorkářem, který odjel z místa nehody. Já nechtěl do detailu v jednom článku vše rozpitvávat, protože to je obrovské téma. Ono to není jen o tom, co píšete, je to i o dnešní celkové době - době spěchu. Ale i o vzájemné slušnosti, respektu a pokoře. Chybí i předvídání, jak se říká stačí kousek ledu na silnici......a všechno je jinak. A to nemluvím, o tom, že na komunikaci nejsou jen řidiči, ale chodci, kolaři...

0/0
3.4.2019 12:30

J12i22ř96í 38B95r39e40z23o56l47u14b44s49k75ý 8907189834730

Tohle je hodně hloupý pohled. Já tomu rozumím, ale je to neskutečně vzdálené od reality.

Vemte si dopravní nehody, projděte si je všechny, třeba za měsíc, najděte si mrtvé a podívejte se, kolik mrtvých má na svědomí ten, co je těch vašich 150 v obci nebo strašlivých 200 na dálnici. Respektive mi najděte nehody, kde za úmrtí na dálnici může někdo takhle rychlý. A pak se podívejte na ty, co mají na svědomí ten zbytek tragických nehod. Ve většině případů naprosto obyčejní lidi, kteří udělali něco špatně. Tak to prostě je. A tohle nevyřeší represe, ale něco naprosto jiného. A na to není tak těžké přijít, jenom by u toho člověk musel myslet a ne hysterčit.

+2/−1
3.4.2019 11:17
Foto

P43a89v57e20l 75V20r72b90a 1506799278504

Vážený pane Jiří, já vám děkuji za přečtení a komentář toho mého hloupého pohledu, za kterým si s dovolením zůstanu stát. Neb z Vašich slov nemám nejmenší potřebu míti o svém textu jakoukoliv pochybnost. Ale respektuji Váš názor na věc.

+1/0
3.4.2019 11:28

J32i28ř87í 51B66r41e64z35o61l19u97b49s90k22ý 8757259584210

Očividně ne, ani nemáte potřebu mít důkaz. A ještě horší je, že máte potřebu se vyjádřit. Když tomu nerozumím tak mám alespoň soudnost a mlčím, že.

0/0
3.4.2019 11:33
Foto

P91a50v31e30l 25V23r17b90a 1456859658144

;-D;-D hezký den přeji.:-)

0/0
3.4.2019 11:40

M87a60r94i16e 25Š85í56p96k19o58v52á 5572212334917

Pavle, je to tak. Zákonů a různých akcí s omračujícími a konspiračními názvy je dost. Ale vyšumí do ztracena. Vysvětluju si to tak, že každý z parlamentních chytrolínů má ve svém okolí nějakého vejlupka, a tak se bojí obecně přitvrdit.

Jo, každý si tu demokracii vysvětlil po svém tak, jak se mu to hodí.

+3/0
3.4.2019 10:34
Foto

P18a28v63e44l 56V42r39b86a 1756289118134

Maruško, moc ti děkuji za návštěvu a komentářR^

+1/0
3.4.2019 10:42

I73r44e74n94a 78K69r56o30u46p53o84v95á 4890673607112

Především by se mělo na dopravní přestupky typu vysokého překročení povolené rychlosti nebo řízení pod vlivem omaných a psychotropních látek jako na obecné ohrožení a pokud při zmiňovaném jednání dojde ke škodě na majetku nebo na životech, mělo by to být posuzováno jako úmyslný trestný čin. Protože lidé, kteří jezdí stovkou (a více) po obci nebo "pod vlivem", moc dobře vědí, že je to zakázáno kvůli zajištění bezpečnosti účastníků silničního provozu a záměrným porušováním dávají jasně najevo, že jsou jim následky jejich jednání lhostejné.

Nemluvím samozřejmě o překročení rychlosti o 15 km, to je hned, řidič také nemůže mít oči nepřetržitě na tachometru. Stejně tak se může stát, že má někdo malý "zbytkáč", tabulky spalování alkoholu jsou jen orientační a metabolismy se různí, ale oapakovanými odběry jde snadno odlišit, jestli řidič jen přecenil svoje spalování a nebo si dal panáka před jízdou. Takové případy, věřím tomu, body a pokuta řeší, postižení si jistě dají příště pozor.

+4/0
3.4.2019 9:46
Foto

P43a97v72e18l 90V31r98b72a 1816509188714

Paní Ireno, já Vám děkuji nejen za přečtení, ale i komentář, ke kterému není co dodat.R^R^

0/0
3.4.2019 9:58

J58a73n 28P86a24v81e82l 8623432638736

Krásný příklad je Průmyslová ulice (pražáci vědí). Dvouproudá silnice, když je volná, je bezpečné tam jezdit 80 km/h (spíše o dost více). A Vy byste za bezpečnou rychllu jízdu brala řidičák či posílala do vězení.

0/0
3.4.2019 10:23

V86l63a12d54i63m43í66r 54H87r80u37b53ý 4777543914219

Nejdřív si to znova přečtěte bez adrenalinu. Paní Kroupová píše "dojde-li ke škodě na majetku nebo na životech". Takže neposílá do vězení za samotnou rychlost.

Ano - při výrazném překročení rychlosti je třeba se bát o řidičák. Nechci, aby řidič spekuloval o tom, kdy je vhodné překročit zákon. (Obdobně při jízdě na červenou či přejetí dvojité plné "když přece nic v protisměru nejede".)

+2/0
3.4.2019 10:45
Foto

P51a45v12e22l 37V61r84b71a 1726349968814

Vladimíre, předběhl jste mě a díky za napsání odpovědi.R^R^

0/0
3.4.2019 10:47

J17a84n 97P67a79v34e85l 8533882758446

Především by se mělo na dopravní přestupky typu vysokého překročení povolené rychlosti nebo řízení pod vlivem omaných a psychotropních látek jako na !!obecné ohrožení!!

Obecné ohrožení je trestný čin, to není přestupek. Tudíž, k napsání mého příspěvku nebyl adrenalin potřeba.

0/0
3.4.2019 13:32
Foto

L38i25b95u29š89e 30P30a50l42k31o69v40á 5271413507459

říká se že svoboda a demokracie jsou jako víno-užíváno s rozumem a s mírou je to opojné, když se to přežene, je z toho pěkný bolehlav a kocovina a může to skončit i hůř...zlatá střední cesta jako ve všem je asi jediné řešení

+3/0
3.4.2019 9:35
Foto

P34a78v40e81l 38V46r84b46a 1136829698734

Libuško, je to tak a já děkuji za návštěvu a komentářR^

0/0
3.4.2019 9:35

M53i68c47h32a75l 10M72e96r41h42a94u50t 9519831642592

Nemyslím si, že by Češi nebyli kritičtí vůči nešvarům v naší zemi, někdy bych spíš řekl, že jsme kritičtí až moc, a naopak neumíme vidět pozitiva, která tu nepochybně také jsou..

+1/0
3.4.2019 9:13
Foto

P46a53v80e36l 38V87r60b74a 1576939168914

Michale, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Když čtu Vaše řádky, připouštím i Vaše konstatování . Ale já to psal o tom, kolik lidí v blogosféře se vlastně třeba tomuto nešvaru věnuje. Michale, přeji Vám hezký den :-)

0/0
3.4.2019 9:35

Z39d58e25n16ě60k 56J96a72n82s47a 9648264679520

... pane autore - Vaše mnohokrát zde uveřejňované fotografie z Vašich toulek po naší krajině jsou mnohem barvitější a krásnější, než tento černobílý blog. Mám dojem, že v něm trochu přeháníte a vidíte vše negativně. Na blba a pitomce samozřejmě narazíte kdykoliv a kdekoliv - o tom žádná - ale aby někdo ,,jel přes vesnici 150" jsem za svý poměrně dlouhý řidičský život vážně osobně nezažil a za druhé si myslím, že ,,represe" si od našich ,,úžasných orgánů" užíváme i tak habaděj, takže nevím, jestli tohle je ta úplně správná cesta. A kolikrát se naopak stane, že přítomný policista je v provozu velkým zdrojem zmatků ;-)! Zdravím R^.

+1/0
3.4.2019 8:57
Foto

P14a91v83e88l 39V54r81b34a 1986589128424

Pane Zdeňku, předně Vám děkuji za Vaši návštěvu a komentář a obojího si vážím.A taky Vám mohu řící, že takovéto články nedělám rád, nicméně někdy prostě musím. Zdeňku, vzhledem k tomu, že se pohybuji v oblasti dopravy, opírám své postřehy o realitu. Nejhorší je, že není vůbec podstatný, zda někdo jede 150,100 přes vesnici. On je problém i s tou padesátkou, protože i ona udělá paseku. Navíc, v tom mém "rozboru" se trefuji do řidičů, ale samostatnou kapitolou jsou i ostatní účastníci silničního provozu. Třeba chodci čumící do chytrého mobilu. Zdeňku, nejhorší je, že tady jde o život a zdraví. A tady končí všechna legrace. Ještě jednou Vám děkuji i za to, že mi věnujete svůj čast a mé cestovatelské blogy navštívíte. Vážím si toho.

0/0
3.4.2019 9:33

Z44d64e18n72ě73k 80J93a79n67s81a 9268874899940

.... to máte sice pravdu, mně ale víceméně někdy připadá, že naše ,,úžasné orgány" vyhodnocují za potencionální trestný čin už samotné usednutí za volant. Člověk se ocitá kolkrát v maléru, aniž by ještě někam vyjel. A když vyjede, tak třeba ta naše naprostá předimenzovanost a hlavně hustota silničních značek, příkazů a značení uvede neznalce místních poměrů do naprostého zmatku, že kolikrát ani neví, jestli jede dobře ve žutém, nebo bílém pruhu,poněvadž ty se mnohokrát různě mísí, křižují, ruší a obnovují.A co si budeme vyprávět - takový ,,orgán" - pokud se mu přestanete líbit - tak nemáte šanci.

+1/0
3.4.2019 11:46
Foto

P86a90v76e98l 88V63r67b85a 1836679898684

Zdeňku, je to složitá problematika. Na mě před chvílí "vyjela " zpráva o sražení dítěte motorkářem, který odjel z místa nehody. Já nechtěl do detailu v jednom článku vše rozpitvávat, protože to je obrovské téma. Ono to není jen o tom, co píšete, je to i o dnešní celkové době - době spěchu. Ale i o vzájemné slušnosti, respektu a pokoře. Chybí i předvídání, jak se říká stačí kousek ledu na silnici......

0/0
3.4.2019 12:26

L63u60b20o14š 58C66h14l27u21m41s63k19ý 2720825328865

Moc se mně líbí třeba sedmý soudní zákaz řízení pro člověka, který nemá řidičák.

+3/0
3.4.2019 8:41
Foto

P84a31v75e95l 98V43r66b89a 1576109688474

Pane Luboši, no hňupství státní moci. Ale už třeba, že chytí ženu vezoucí dítě se 2,5 promilemi v krvi. Luboši, děkuji Vám za návštěvu a komentář

+1/0
3.4.2019 9:27

F74i57l80i49p 81V15r27a42c69o62v32s59k82ý 8720837551360

Mnozí si demokracii pletou s totální anarchií a kultem vlastního já. To máte jednoznačně pravdu Pavle.

+3/0
3.4.2019 8:28
Foto

P66a35v16e41l 80V10r61b91a 1936699298924

Filipe, co k tomu dodat. Každopádně moc děkuji za návštěvu a komentářR^

0/0
3.4.2019 9:26
Foto

M55i58c96h65a52e62l59a 24K37l67í64m88o27v32á 6979258225362

Souhlasím s Vámi. Česká policie nečinným přihlížením tento stav tiše schvaluje.

+3/0
3.4.2019 8:16
Foto

P59a21v62e90l 74V62r16b92a 1576289578864

Michaleo, bohužel máte pravdu. A vám děkuji za návštěvu a komentář R^

+1/0
3.4.2019 8:18
Foto

T45o96m48á48š 16F73l61a27š29k30a 5945225386661

Máte pravdu. Ale schytáte to tu. Naše společnost je stále naladěn tak, že večer v hospodě bude obdivován ten, kdo se bude chlubit jak jel po dálnici dvoustovkou, nebo po městě stovkou, misto aby v té hospodě dostal rovnou do huby.

Karma. R^

+7/0
3.4.2019 8:15
Foto

P50a51v63e77l 63V75r81b43a 1686819678644

Pane Tomáši, bohužel je to tak. Nejhorší je, že zde jde o život a zdraví. Nakonec, to vidíme kolem sebe sami. Tomáši, děkuji Vám za návštěvu a komentář.

+1/0
3.4.2019 8:19

L82u43b58o58š 15C40h66l49u32m67s49k77ý 2250335638945

U nás v hospodě to tak není, protože se tam schází lidé, kterým auta 200 nejezdí ani náhodou. U vás v hospodě tomu ale může být jinak.

+1/0
3.4.2019 8:39

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz