Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Ač se můj tatínek jmenoval stejně jako německý vůdce / a já se za to styděla;-(/ tak jeho koníček byla historie 2. světové války. Tenkrát vycházelo mnoho knížek z té doby, měli jsme jich doma hodně. Místo červené knihovny mě lákaly jeho knížky, četla jsem i o hrůzách v koncentračních táborech, mnohdy jsem z toho měla špatné sny...Nemělo by se na to zapomenout... ale je to těžké, záleží na výuce ve školách, mediích .. Rodiče těžko budou svým dětem při tom rychlém životním tempu vykládat ve volném čase o koncentračních táborech.

3 0
možnosti
Foto

Radko, je pravda, že žijeme v rychlé době. A tomu stydění rozumím. Určitě bylo i spojeno s hloupými ataky třeba ve škole. Radko, děkuji Vám za přečtení a komentář

0 0
možnosti

"...co je dávno, bývá zapomenuto." Tak některé události opravdu být zapomenuty nesmí.. Člověk neví, kdy by se mohly opakovat. Proto je třeba je mít stále v paměti.

Díky, Pavle, žes to napsal.

5 0
možnosti
Foto

Maruško, já děkuji tobě za přečtení a komentářR^

1 0
možnosti
VD

Promiňte, ale nemáte úplně pravdu. Když jsem jel dopoledne volit , tak na ČR Plus byla zrovna velice zajímavá debata s jedním z přeživších. Ale živí lidé mají jiné zájmy a holocaust je neodělitelnou součástí dějin dvacátého století a mám dojem, že se připomíná pernamentně. Někdy až moc, protože se připomínají jen fakta, ale nikde jsem nezjistil, proč vlastně.? Jaký byl skutečný motiv. Nemyslím si, že se může vrátit holocaust jako takový, ale pokud nebudou známy reálné a logické ( neplést s ideologickým) důvody proč byl, tak skutečně hrozí , že příjde znova. Viz jako třeba polarizace naší společnosti při takové pitomosti, jako je volba prezidenta. Takže souhlas v tom, že pieta letos není bombastická, ale z druhé strany si myslím, že pieta sama o sobě, kromě vyjádření lítosti a úcty k obětem , kterým to ale stejně nepomůže, nic neřeší.

0 0
možnosti
Foto

Václave,předně Vám děkuji za přečtení a Váš komentář. Ano, mohlo mi něco uniknout, ale sledoval jsem i portály a tam jsem toho moc nenalezl.. A tak jsem napsal jen to své připomenutí i v souvislostí třeba s různými sociálními sítěmi. Jinak s Vámi souhlasím a přeji krásný víkend.R^

2 0
možnosti
Foto

Tome, děkuji ti za návštěvu a komentářR^

0 0
možnosti
Foto

Pavle, 100% souhlas a karma.

A jenom malá technická. Osvětim a Auschwitz jsou český a německý název pro polské město Oświęcim.

"Tábor získal svůj název podle německého názvu nedalekého polského města Osvětim (polsky: Oświęcim, německy: Auschwitz) a jeho část podle vesnice .... Celým názvem Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau, nacistickým krycím názvem Arbeitslager Birkenau bei Neuberun, Oberschlesien"

https://www.google.cz/search?q=ausschwitz+%C4%8Desky&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=2WRsWry6COiA8QeAsamICw

Dřív tam jezdily školy na zájezdy. Nevím, jak dnes. V roce 1971 jsem tam vedl zájezd velmi hezkých gymnasistek z Olomouce. proti smrti život.

1 0
možnosti
Foto

Jiří děkuji nejen za přečtení, ale i komentář. Toto pietní místo se navštěvuje, vidím to i z řady sdílených fotografií.R^

1 0
možnosti
VV

Karma,

na B5 mi to pripomeli hned rano. Ceska media to jaksi nevi.

1 0
možnosti
Foto

Vladimíre, myslím si, že to je prostě špatně. Kdykoliv se to může opakovat. Vladimíre, děkuji Vám za přečtení a komentář.

2 0
možnosti
Foto

R^ Ano Pavle. A nejen na těchto stránkách. Ač v tv ,byla zmínka, i některé projevy. ,,Jen" historie , ta skutečná, se budˇ raději ignoruje, či naopak zneužívá v ,,souladu" s dobou současnou a jejími ,,požadavky. Zdravím. J.A.J.

4 0
možnosti
Foto

Jirko, no já stále čekal, že třeba bude něco víc, ale... je to dávno. Jirko, díky za přečtení a komentář a přeji hezký víkend.R^

3 0
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com