Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se žije, aneb pán a jeho pes.

Často přemýšlím o této větě. Je pravdivá nebo nepravdivá. A tak to naše společné soužití mi dává rozhřešení, že někdy je ta věta přesně obráceně.

Nedoporučuji číst dále těm, kteří tak nějak tyto domácí miláčky nemají v oblibě, nebo je berou jen jako pouhé zvíře.
Vyrůstal jsem na vesnici, kde k domu patřil vždy pes. A bylo jedno, zda-li to byl oříšek, vlčák nebo jiná pouliční směska. Mé mládí provázel vždy vlčák. Vzpomínám na dobu, kdy výrazným pejskem, nejspíše díky původu z Beskyd byl vlčák, tedy fenečka, která měla jméno Asta. Neskutečně ostrý pes, který si chránil své prostory a členy své pomyslné smečky. Měl jsem ji moc rád a ona mě. Pamatuji si, když se jí narodila první štěňata a jediný, koho k nim jako prvního táhla, jsem byl já. Na hraní jim nosila jen a jen moje boty. A čas šel …..

Když jsem se po letech kvůli práci odstěhoval do města do bytu, nikdy bych si tu svou milovanou rasu nepořídil do bytu. Ale  nějakého pejska jsem chtěl. A jsem  probíral všechny ty možnosti, v hlavě mi utkvěla do té doby neznámá rasa Pražský krysařík.

Historie pražského krysaříka sahá hluboko do dějin českého národa. V raném středověku bylo běžné dávat symbolické dárky, mezi nimiž byli i tito psíci, a tak jej dostal od panujícího českého knížete již Karel Veliký (742-814), jako poselství míru a přátelství mezi oběma zeměmi.Krysaříci byli oblíbeni u mnoha českých panovníků, jako například u Vladislava II.,Karla IV nebo Václava IV., ale jejich největším milovníkem byl Rudolf II., který je hojně rozmnožoval a později i rozdával. Tito psíci byli ozdobou mnoha hradů a zámků, a bývali často hosty na hostinách, kde působili jako ochutnávači. Po bitvě na Bílé hoře došlo k útlumu rozvoje pražského krysaříka, dostal se mezi chudý lid, kde byl používán k lovení hlodavců, a z této doby se o něm nezachovaly žádné údaje. Na tohoto psíka se téměř zapomnělo. Zmínky o něm se objevily až ke konci 19. století. Na jeho popularizaci měl tehdy největší zásluhu časopis Svět zvířat, který tiskl jak inzeráty na jeho prodej, tak i odborné články. V tomto období byl tento pes znám pod názvem ratlík, a byl řazen do jedné skupiny s ostatními pinči. Čerpáno zde:

Pražský krysařík je neskutečně oddaný a závislý tvor. Kdo tohoto pejska má, dá mi jistě za pravdu, že je to pejsek i neskutečně hyperaktivní. A tak jsem si jednoho dne jel pro tu svoji fenečku s datem narození 15.4. 1998.
Jenže, jaké jméno pro takovou malinkatou prdelku zvolit? No přeci nějaké velké. A taková Kleopatra, to je jméno nevhodnější.
A tak ta moje Kleopatra rostla a rostla a především se mnou prožívala a do dnes prožívá všechny ty dobré a špatné chvíle. Když se ohlédnu zpět, prožili jsme společně mnoho štastných i nešťastných chvil. Třeba její první porod a narození 5 štěňat, kdy jsme si i jedno nechali. Bohužel zasáhla nemoc a toto štěně ve dvou letech zemřelo na epilepsii.
Pamatuji, jak mě to tenkrát neskutečně vzalo, navíc jsem v té době byl služebně pryč, takže jsem se s pejskem nemohl ani rozloučit.  To hrozné období jsem tenkrát překonal pořízením dalšího pejska, protože jak se říká u lidí „ ve dvou se to lépe táhne“.

Jasně že jsem poslouchal narážky, že to vlastně není pes a podobně. Když jsem se podíval na tvůrce těchto vět, mnohdy to byl žalostný pohled.

A tak ty naše dvě fenečky jsou s námi jsou už řadu let. Kleopatra stárne a má své problémy, stejně jako člověk. A já se děsím dne, kdy se budu muset rozhodnout, kdy přišel čas jejího zaslouženého spánku, aby se hlavně netrápila.
Ale udělám to, už jen za tu její velikou věrnost a oddanost.
Ale zatím to je dobré a obě děvčata se mají výborně. No jsou to posteláci, co bych zapíral.
Vždyť už kdysi mi jeden pejskař povídal, že pejskaři se na otázku kde pes spí, dělí na dvě poloviny. Ta první řekne hned že v posteli, ta druhá lže.

A že se obě fenečky mají dobře, o tom se přesvědčte sami.
PS: jejich pozice v posteli nejsou inscenovány. Takto si pohodlí dělají sami.

Jo jo, tak to u nás chodí.

 

Autor: Pavel Vrba | čtvrtek 18.2.2016 10:00 | karma článku: 25,51 | přečteno: 647x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Co s Goebbelsovou chátrající vilou? Nikdo ji nechce, vláda ji nabízí jako dar

4. května 2024  8:59

Někdejší honosné panství a „hnízdečko lásky“, ale dnes jen chátrající stavení opředené temnou...

Prokremelští Noční vlci projedou Českem, Foldyna se k nim přidá v Praze

4. května 2024  8:57

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Pokroková a proti válce. V Rusku končí poslední škola vyučující „podle Západu“

4. května 2024  8:39

V Novosibirsku končí soukromá škola Novokolledž, která si jako jedna z mála v Rusku ústy svých...

Zdanění bezdětných, výpovědi bez důvodu. Fiala chce širokou shodu a klid

4. května 2024  7:55

Z programových návrhů, se kterými přicházejí strany vládní koalice rok před volbami, mají podle...

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com