Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se stal šoférem…..

také by šlo napsat : „jak jsem bojoval se šalinou“. Věci, které jsou dnes samozřejmé, měli svůj začátek a vývoj v minulosti. Dnes si sednu za volant, otočím klíčkem a jedu. No jo, ale jak to vlastně začalo?

Ačkoliv si to člověk nechce připustit, tak je to skoro už tři desetiletí, kdy jsem při studiu v moravské metropoli absolvoval další „školní ústav“ s názvem AUTOŠKOLA. Dnes, kdy se k tomu po letech vracím, už jen vzpomínám na různé komické situace doprovázející první krůčky při držení a točení volantu a na nohy, které tu a tam činili prapodivné sladěné pohyby. A ty všechny pravidla, vyhlášky zvláštní slovní propojení, která pak činily a činí mnohým dodnes, problémy při testech. Některé otázky, která jsem nepochopil dodnes. Třeba o umístění světel, které stejně dělá výrobce vozidel a nebo je instalují odborné servisy. Hodiny teorií o bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a první usednutí do takové podivné věci, jakou je trenažér. První minuty pocení při odhadování vzdálenosti a podivný stud při vyjetí z dráhy. Ale co si budeme povídat, to nejlepší vždy přichází o něco později.První jízdy se skutečným auťákem. Nezapomenutelné je i první usednutí za volant skutečného auta a jízda v kužely vytýčené trati uzavřeného placu, hučení motoru, poskakování do předu ukončené zhasnutím motoru. Už si matně vzpomínám, co to bylo za auto, ale tehdy určitě nějaká ta škodovka. No a postupné zlepšování a získávání pocitu, že už mi to teda jako jde. No, a když mi to teda jde, to už můžu do provozu. V něčem připomínajícím žákovskou knížku byl rozpis další zkušební jízdy a jeho netrpělivé očekávání, které se i naplnilo. A je to tady, pronesl jsem po té, co se zjevila má oblíbená škodovka – usednu do ní, vedle mě instruktor a už se pomalu rozjíždím. No a ty moje chybičky a občasné přibrždění z druhé strany a s rozumným rozborem udělané chyby. Pamatuji si, jak jsem nadšeně v cíli vystoupil z auta s tím, jak se těším na další lekci. Moji spolužáci na rozdíl ode mě, byli nějak rozhození. Podle jejich líčení měli instruktora, který spíše odrazoval vůbec autoškolu dělat. Další lekce na sebe nenechala dlouho čekat. Na dané místo jsem se dostavil s časovým předstihem a netrpělivě vyhlížel toho svého instruktora s oblíbeným autem. Podivný zmatek ve mně vyvolala s rachotem přijíždějící vétřieska. No to snad není to mé vozidlo, pronesl jsem sám sobě vnitřním hlasem.Jenže bylo.

Z vozidla nejdříve vystoupil bledý a vytočený kolega a ze strany spolujezdce se doslova vyvalila jakási mužská koule. Když jsem viděl tento obraz, pronesl jsem větu, kterou zde nemohu napsat.
No co Vám budu povídat, nakonec v životě potkáme spousty arogantních pitomců. Ještě jsem se ani pořádně nerozjel a už jsem dostal první spršku sprostých slov. Postupně jsem pochopil, že pro tohoto arogantního pitomce jsem jen kus něčeho zbytečného a otravného. Jenže já jsem prostě ten řidičák chtěl a tak jsem spousty nadávek vypouštěl. Nicméně, příjemné to nebylo, navíc brněnská metropole doplněná o ty podivné vláčky nazývaných domorodci – šalina.
Čím více jsem blba ignoroval a nenechával se vytočit ( no mezi námi, ve mně vřelo o sto šest) tím víc byl nepříjemný. Je to jako s tlakovým hrncem – vše do únosné meze.
Po několika jízdách a na další lekci při průjezdu kdesi Medlánkami po té, co jsem byl jistým tělesným orgánem nazván, jsem prostě prudce zabrzdil.
Arogantní koule se dala do pohybu a čímsi, co připomínalo hlavu, narazila do skla. Ze mě zcela neplánovitě vypadla slova ve smyslu - že ještě jednou uslyším urážku, tak si budu buď stěžovat, nebo to někde napálím do stromu.
Agresor jen vytřeštil oči, slabým hláskem prohodil ať na něj nekřičím a po zbytek cesty mimo základní udání trasy už nepromluvil. Po zbytek autoškoly jsem na něj narazil už jen párkrát. Nějak celkově se té naší skupině začal vyhýbat.
Nakonec vše dopadlo dobře, testy a zkoušky jsme všichni udělali a od té doby se honosíme řidičáky.
A když to vše tak píšu napadá mě jedno motto :

„Člověk přišel na svět proto, aby tady byl, pracoval a žil. Jen moudrý se snaží náš svět postrčit dál, posunout výš. A jen vůl mu v tom brání.“  Jan Werich

Autor: Pavel Vrba | středa 21.1.2015 15:30 | karma článku: 15,37 | přečteno: 832x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com