Takové malé perníkaření.......

Moje další putování je věnováno dalšímu východočeskému městu, které je nazýváno městem perníku. Vzhledem k omezenému času, který jsem měl, navštívil jsem jen část starého náměstí.

Každé město má svá krásná i ošklivá místa. Chaos, hluk, dopravní zácpy .......
Bohužel, to k dnešní civilizaci patří. Ale když se dostaneme tam, kde je to klidné a zajímavé, zapomeneme na všechny ty neřesti a civilizační vady.
Ale co ty Pardubice ?
Město perníku - kolik existuje různých vtípků a názvů pro město Pardubice. Město, které se podle dochovaných pramenů přeměnilo ze vsi na město roku 1295. Zajímavý je i vznik názvu nejdříve Pordoby, místní jméno pak znělo Pordobice. 
Pardubice jsou spojeny s řadou známých jmen, podniků a míst.  Vždyť, kdo by alespoň jednou neslyšel třeba pojem semtex.
Město, které je proslavené pojmy, jako je například Velká pardubická, Zlatá přilba a další.
Já jsem své putování věnoval místům spojených s historií města.

Tyršovy sady, v době mé návštěvy uzavřeny kvůli rekonstrukci. Jejich vybudování pod pardubickým zámkem bylo v souvislosti s konáním Celostátní výstavy tělovýchovy a sportu v roce 1931. A tak tu mám jen památník...

 A hned vedle je kostel svatého Bartoloměje

A tato stavba, jako by byla vstupní branou do řady úzkých uliček a krásných míst

A míst, kde žili a žijí lidé .....

Tajemná podloubí spojující naše cesty

Bohužel i ony jsou zasaženy dvounohými prasaty, která ve své omezené hlouposti ničí tato místa

Podloubí, průčelí a uličky přivádějí návštěvníky do historického centra města

Na štítech domů lze mnohdy číst i historii

Fasády a domy návštěvníky ohromí....

 Jo to Pernštýnské náměstí a jeho dominanty ......

 třeba radnice

Pohled je to úžasný, jen to nebe mě nějak rozladilo...

a po několika minutách  nebe zaplakalo....

A stačí se otočit a další dominanta Pardubic - Zelená brána
pro někoho vstup a pro někoho cíl.....

a já zde končím své dnešní putování .......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Dalo by se napsat mnoho dalších informací, ale ........
třeba někdy příště.
Jen neslibuji téma, protože v poslední době upřednostňuji místa, která nemusí být turisticky známá a vyhledávaná.
Já hledám ty nenápadná .......

No a za to pardubické zmoknutí, připojuji skladbu, která se k počasí pohádkově blíží.....

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Vrba | pondělí 22.9.2014 9:48 | karma článku: 10,41 | přečteno: 344x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90