(V)očima diváka

Pavel Vrba

(V)očima diváka- Ta naše kněžna Vlasta.

Volné pokračování toho mého seriálu věnovaného vzpomínce na umělce, kteří se nám postupně vytrácejí z naší mysli. Lidé, známých tváří, obdivovaní, veřejně známí a s postupem času upadající v zapomnění.

1.6.2016 v 8:31 | Karma článku: 21.04 | Přečteno: 641 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – noblesní Éda.

To dnešní vzpomínání je věnováno herci, který je ztělesněním prvorepublikového herectví. Herec, který se stal na prknech Národního divadla druhým představitelem Hamleta, hned po herci Eduardu Vojanovi.

19.5.2016 v 14:00 | Karma článku: 19.74 | Přečteno: 847 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – náš Pepíček…..

Má dnešní divácká vzpomínka nenápadně navazuje na předchozí vzpomínání na Rudolfa Hrušínského a je svým způsobem logicky navazující vzpomínkou na dalšího herce a člověka Josefa Kemra.

3.5.2016 v 12:00 | Karma článku: 21.42 | Přečteno: 547 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – pan Rudolf

Další pokračování diváckých vzpomínek na herce, kteří se mi zapsali do paměti nebo ke kterým mám nějaký vztah, ať již jen divácký, nebo třeba osobní.

25.4.2016 v 10:00 | Karma článku: 20.40 | Přečteno: 487 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – ta naše Meryčka, aneb musím se vždy zasmát.

Dnešní vzpomínku věnuji herečce, která se mi zapsala do paměti nejen svými rolemi. Dokonce jednou z rolí si na ni vždy vzpomenu při provádění kutilských činností.

22.3.2016 v 8:00 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 468 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – nezapomenutelná babička Jarmila.

Během našeho života shlédneme mnoho filmů a divadelních představení, s ještě mnohem větším počtem herců, hereček, zpěváků, komiků a bavičů. Někteří v nás zanechají hluboké stopy a máme je spojeni s danou rolí.

10.3.2016 v 7:43 | Karma článku: 22.41 | Přečteno: 838 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – jdi s tou pravdou, drž hubu a plav.

Tato slova, zdánlivě vulgární, mají v tom mém dnešním vzpomínání hluboký smysl. Nejen proto, že zazněla v komedii, pro mne poněkud hořké již v roce 1965, ale jejich a mnoho dalších „hlášek“ pro svou nadčasovost platí.

7.3.2016 v 11:00 | Karma článku: 22.11 | Přečteno: 793 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – protivnej dědek?????

Jsem si vědom, že tento nadpis může někoho pohoršovat. Ale já si nemohu pomoct, když někde slyším jeho jméno, je to první co mě napadne. Ale ono ve skutečnosti to bylo jinak.

1.3.2016 v 8:00 | Karma článku: 21.32 | Přečteno: 1284 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – ten náš Ládík.

Vzpomínka na člověka, které svým povoláním herce obohacoval divadelní či filmové diváky a nezapomenutelným způsobem se zapsal do seznamu kumštýřů. Ale také lze najít řadu životních průsečíků s dosud vzpomínanými herci.

25.2.2016 v 9:00 | Karma článku: 22.90 | Přečteno: 705 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – Ten náš Miloš.

Právě dnes uplynulo 20 let od úmrtí herce, který mi utkvěl v paměti. Byl to Miloš Kopecký, kterému právě v v tento den věnuji vzpomínku.

16.2.2016 v 18:30 | Karma článku: 25.68 | Přečteno: 886 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – Naše Dana a roztržené srdce.

V jednom ze svých posledních článků jsem přinesl vzpomínku na herce Karla Högra, po jehož filmovém boku se objevila neméně významná herečka paní Dana Medřická.

15.2.2016 v 15:54 | Karma článku: 26.53 | Přečteno: 877 | Diskuse

Pavel Vrba

Herec pan Karel Höger.

Díky reprízám filmů v České televizi se do podvědomí diváků opětovně vrací herecké umění Karla Högra. Herce, který se nezapomenutelně zapsal do umění, kterým je herectví a který si plným právem zaslouží vzpomínku.

9.2.2016 v 18:40 | Karma článku: 29.13 | Přečteno: 1121 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 23.03 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com