Pavel Vrba

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com

 

Pavel Vrba

Krkonošské listopadové škobrtání....

Tento víkend jsem měl delší dobu naplánovaný, jednak pro setkání s výbornými přáteli, ale také z důvodu listopadového škobrtání na místech, která mě tak nějak přirozeně přirostla k srdci.

16.11.2014 v 18:13 | Karma: 14,56 | Přečteno: 505x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

17. listopad a česká nátura

Všude se to hemží články, vzpomínkami, ekonomickými a politickými rozbory. Já nejsem odborníkem a tak to prožívám jen a jen tím svým okem. Je za námi čtvrtstoletí zásadní politické a společenské změny. Dobrá, ale co dál?

14.11.2014 v 16:37 | Karma: 19,69 | Přečteno: 456x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Jezy, vodní toky a přehrady

A já si připadám jako ryba ve vodě. A tak vždy u každého svého toulání a škobrtání vyhledávám místa, která lákají vodním zpěvem, ať již díky přírodním překážkám a nebo vkusně udělaným lidským dílům, šetrně svazujícím živel jménem voda.

13.11.2014 v 10:12 | Karma: 13,12 | Přečteno: 471x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Vlčí máky – malé ohlédnutí

Včerejší 11. listopad se nesl symbolicky ve znamení vlčích máků. Pietní akt věnovaný uctění památky válečným veteránům probíhal v Hradci Králové. Vlčí máky symbolizující bolest, smrt, nasazení a hrdinství. Jsou němým svědkem boje o lidskost a svobodu.

12.11.2014 v 12:08 | Karma: 14,89 | Přečteno: 392x | Diskuse| Hradec Králové

Pavel Vrba

Courám se ulicemi

Při své poslední návštěvě zrekonstruovaných teras v Hradci Králové, jsem se docoural i na Velké náměstí. Náměstí - se všemi těmi uličkami, terasami a stezkami bylo výzvou k podvečerní procházce.

11.11.2014 v 18:36 | Karma: 11,77 | Přečteno: 382x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Vlčí máky - nedílná součást našich životů

Vlčí mák známe mnozí jako krásně kvetoucí rostlinu zdobící nejen louky, ale i rumiště, navážky a další místa. Vlčí máky však symbolizují mnohem více než jen tuto rostlinku. Vlčí máky symbolizují bolest, smrt, nasazení a hrdinství. Jsou němým svědkem boje o lidskost a svobodu. Vlčí máky jsou spojeny s 11. listopadem již 99 let.

9.11.2014 v 17:00 | Karma: 18,26 | Přečteno: 959x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Terasy pod Kanovnickými domy

To vše nabízí nedávno zrekonstruované terasy pod Kanovnickými domy v Hradci Králové. Běžným pohledem se zdají malé, ale díky mnoha vytvořeným zákoutím spojenými klikatými cestičkami, nabízejí zajímavé pohledy a místa odpočinku.

7.11.2014 v 16:07 | Karma: 16,68 | Přečteno: 428x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Voda, stavidla, mlýn, mlýnská kola a ....

pokračování hledání babičky. A také moje milovaná voda, její šepot i zpěv, její pomoc lidské práci i její přitažlivá síla, která když se vyjme kontrole je živlem, který zabíjí a ničí. A přesto ji miluji, vyhledávám a je mi u ní hlavně dobře.

5.11.2014 v 14:30 | Karma: 18,69 | Přečteno: 624x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Hledám babičku, šťastnou tu ženu

Po posledních peripetiích s autem jsem se konečně dostal do podzimem zbarveného Babiččina údolí. Jenže, lze vůbec z této návštěvy nabídnout něco netradičního?

4.11.2014 v 9:30 | Karma: 18,59 | Přečteno: 526x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Brodím se listím a občas klopýtám a občas se zamyslím

a hledám cesty a cestičky, které mě krásnými místy povedou. Všechny ty podzimní předpovědi, chladná rána a blížící se zima. A já tak vzpomínám na každý prosluněný den, kdy se ještě mohu brodit barevnými listy..... A dnes je pámátný den, ve kterém mnozí vzpomínáme na naše blízké. A i v tento den i na jejich památku by jsme vždy měli přemýšlet, kam jdeme a co je skutečně pokladem......

2.11.2014 v 13:29 | Karma: 15,13 | Přečteno: 545x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní pozvánka hradního pána

Nelze odmítnout pozvání, když se před Vámi vstupní brány otevřou. Navíc, jako by bylo slyšet hlasy z minulosti, které šeptají " jen pojďte dál, čekáme Vás....".

26.10.2014 v 6:00 | Karma: 17,63 | Přečteno: 997x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Hrad a podhradí v podzimním barvení, aneb fikce a pravda s myší.

Stojí zde už staletí, některé zapomenuty, některé chátrající a jiné zase udržované a postupně opravované. Je v nich naše minulost, naše dějiny. Dějiny světlé i chmurné.

24.10.2014 v 17:22 | Karma: 11,53 | Přečteno: 417x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Za kolik stříbrných prodáme svoji duši

Po dlouhé době a nejspíše nenapraven, jsem se stal divákem. A stejně jako před půl rokem, kladu si otázku – proboha, na co jsem to zase přepnul.

24.10.2014 v 14:47 | Karma: 14,65 | Přečteno: 964x | Diskuse| Kultura

Pavel Vrba

Podzimní škobrtání - vodní romantika

Dokonáno jest. Krásnými místy jsme se doškobrtali až k samotnému konci. I když byli jsme na samotném konci? Už nyní mohu prozradit, že nikoliv. Ony některé věci v podstatě nemají konec.......

21.10.2014 v 13:00 | Karma: 15,82 | Přečteno: 277x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní škobrtání - jezy, stavidla a regulace

Človek se snažil vždy vládnout přírodě. Pokud to dělal a dělá s rozumem je to ku prospěchu věci. Jen to s tou nadvládou nesmí nikdy přehánět. Ono je nepodstatné to lidské namlouvání, že je člověk největší bytostí nadřazenou přírodě.

18.10.2014 v 17:00 | Karma: 15,69 | Přečteno: 595x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

To se nám tu ale urodilo blbů, paní Nováková….

to víte, teď několik dnů strávených za volantem a spousta zážitků. Paní , prostě já je nechápu a asi ani nepochopím , natož abych je napravil. Vždyť už pan Werich konstatoval, že blb zůstane blbem a nad lidskou blbostí se prostě nedá zvítězit.

17.10.2014 v 11:05 | Karma: 17,59 | Přečteno: 899x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podzimní škobrtání - říčky a řeky

Krásné podzimní počasí je nutné využít a načerpat síly. A tak mé kroky vedly opět do světa ticha, tekoucí vody a divoké přírody.

15.10.2014 v 13:12 | Karma: 12,76 | Přečteno: 428x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní škobrtání – pryč z civilizace ( podzimní fotomatiné)

Volební víkend, jako vyvrcholení absurdního divadelního představení spojené s netrpělivým očekáváním, kdo zase sedne na lep mnohdy připitomělým volebním slibům, kterými jsme několik týdnů nepřetržitě a ze všech stran zasypáváni. A hlavně přetvářka, jak kdo to s námi vlastně myslí nejlíp. Do toho harašení zbraněmi a pokleslé televizní pořady.

13.10.2014 v 17:25 | Karma: 17,26 | Přečteno: 376x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní toulky - kochám se

Já vím, všichni fotíme to samé, no jo, jenže když je to takové krásné a milé. Krásně zabarvené. Taková ta správná přírodní meducína na podzimní deprese a smutky.

12.10.2014 v 5:00 | Karma: 14,39 | Přečteno: 298x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní toulky - prasata a prasátka

Každý den jsem na své cestě obklopen prasaty a prasátky. Stejně, jako je tomu ve všem - některé mám rád, některé nechápu a některé nesnáším. Nesnáším zejména ty prasata dvounohá, namachrovaná a hloupá a o jejichž existenci se bohužel přesvědčuji každý den.

10.10.2014 v 17:21 | Karma: 17,56 | Přečteno: 416x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní romance - oříškování

Nepřehlédnutelným znakem příchodu podzimu je hledání a sbírání oříšků a ořechů. Plodů, jejichž chuť si nejvíce užíváme v době nejkrásnějších svátků v roce - Vánoc.

5.10.2014 v 10:14 | Karma: 12,81 | Přečteno: 320x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Podzimní polská krajina

Při své nedávné cestě jsem měl možnost navštívit nejen oblast Moravskoslezského kraje, ale i se na chvilku zatoulat mezi pole na polské straně.

30.9.2014 v 19:32 | Karma: 13,99 | Přečteno: 483x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Lesní toulání, dokud plně neudeří podzim

Když jsem v týdnu poslouchal některé své kolegy, jak už museli škrábat okna svých plechových mazlíčků musím konstatovat - už je to nejspíš tady. Jenže já nechci a protestuji. A je to tak to jediné, co mohu. Já vím podzim přichází.

26.9.2014 v 17:35 | Karma: 15,18 | Přečteno: 410x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Jsem pardubičanda, kdo je víc ??????

jsem pardubičanda a žiji se svou rodinou v Pardubicích. Nejspíše Vás napadla otázka, proč jsem si právě toto město město vybrala. Odpověd je jednoduchá - protože se mi zde líbí. Kam se hrabe Praha, Brno, Ostrava, Mechov a další. Prostě Pardubice jsou Pardubice.

24.9.2014 v 11:00 | Karma: 16,29 | Přečteno: 702x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Vašek v perníku, aneb ramena, bagrování a ....

A že je to divné slovní spojení? Záleží na úhlu pohledu. Stačí se jen rozhlédnout, vyhodnotit dostupné informace a pak sledovat ten šrumec.

23.9.2014 v 8:58 | Karma: 10,41 | Přečteno: 528x | Diskuse| Fotoblogy