Pavel Vrba

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com

 

Pavel Vrba

Všechny ty svíce

na všech stolech svým plamenem prořezávají tmu a osvětlují naše domovy. A promlouvají hláskem, tak málo slyšitelným. A volají......

24.12.2018 v 9:59 | Karma: 16,11 | Přečteno: 186x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Všechna ta naše

přání. Ještě pár dní.... a přijde jeden z těch nádherných kouzelných dnů roku – Štědrý den. Je výjimečný pro svou kouzelnou atmosféru, kterou vnímáme od útlého dětství.

20.12.2018 v 19:00 | Karma: 16,51 | Přečteno: 272x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Když člověk otevře krabičky ……

a vzpomínky zachycené na kinofilmu, vynoří se z mlhavé minulosti. Každý ten obrázek, vložený do diarámečku. Všechny ty znovunalezené vzpomínky, zachycující dobu mládí, dospívání, nadějí, ale i lidské zrady a svinstva.

2.9.2018 v 13:16 | Karma: 14,80 | Přečteno: 364x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Tak tohle se mi píše opravdu hodně těžce

Dnešní zpráva o tragickém úmrtí našich 3 vojáků v Afganistánu mě prostě zasáhla. Co lze vlastně napsat. A jak? Aby se slova nestala jakýmsi žvástem opilce.

5.8.2018 v 18:59 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1366x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

A jedné noci, probudil mě jeden sen

Sen, tak úzce se dotýkající našeho vlastního člověčenství, našich schopností a našich nedostatků. Sami k sobě, k našim blízkým a ostatním lidem. Byl o všech našich přáních, které v životě sníme.

28.5.2018 v 8:00 | Karma: 14,26 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Je, či není dobrý ……

vzpomínat? Prostě se vracet do minulosti. Taková obyčejná otázka. Pro řadu lidí třeba nepodstatná. Já jsem však přesvědčený o tom, že vše souvisí se vším.

5.5.2018 v 12:01 | Karma: 14,93 | Přečteno: 307x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Přemýšlím o hrdinství.

Co je to největší hrdinství? A odpověď je, alespoň pro mě přetěžká. Už od útlého dětství nás provází slovo „hrdinství“ či „hrdina“. Pohádkové postavy, které pokaždé zvítězí nad nástrahami zla.

19.12.2017 v 13:30 | Karma: 12,83 | Přečteno: 259x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Když mám v hlavě téma o životě a myšlenky se přetahují.

V tomto přetlaku myšlenek, beru do ruky pomyslný list papíru a pero..... a nic. Myšlenky, jsou jak hejno ptáků. Po potlesku se odlepí od země a zmizí do nenávratna. Vlastně úplně ne, protože tam někde ...v hloubce paměti......

31.10.2017 v 10:00 | Karma: 14,39 | Přečteno: 230x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Byl jsem dneska poctěn, když jsem tu vobálku vobržel.

A hnedle se cejtím takovej důležitej a chtěnej. Nestává se mi to často, maximálně jedenkrát za 4 roky. A taková vobálka, ta v sobě ukrejvá zajímavý věci. K pobavení, k pláči i znechucení. Když ji totiž votevřu, nestačím se divit.

16.10.2017 v 18:12 | Karma: 27,79 | Přečteno: 965x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Když člověka samotného překvapí, co vytvořil, aneb Cihelna jinak.

Každý z nás něco tvoří - v zaměstnání, doma, nebo jen jako koníčka. A věřím, že většina lidí to dělá poctivě a dobře. Podle svých dosavadních a neustále se měnících zkušeností a dovedností.

6.9.2017 v 10:10 | Karma: 14,79 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Ruku na srdce, vážení spoluvobčané, neblázníme?

Domnívám se, že blázníme a blbneme. A co je horší, že si v tom asi i libujeme. Novodobá totalita jménem konzumismus, nás naprosto pohltila. A vrcholem všeho, je spěchání. A spěcháme na vše.

15.8.2017 v 13:00 | Karma: 23,55 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Takový ty nesnáze mladého zadaného chlapce.

Tedy mě. To když čím dál víc zjišťuji, že začínám prožívat pocity jedné filmové postavy. Tedy abych byl úplně přesný. Mám na mysli pocity Rudolfa Hrušínského ve filmu Slavnosti sněženek.

31.7.2017 v 11:40 | Karma: 15,90 | Přečteno: 876x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Tak jsem teda vyrazil za kultůrou.

A když se někam vydávám, bývá to vždy propojeno s jistým dobrodružstvím a zajímavými zážitky. Zrovna jako včera. Byla to kultura spojená s napětím a očekáváním.

2.7.2017 v 17:34 | Karma: 17,80 | Přečteno: 425x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Někdy samotná fotka nestačí.

Někdy nám zůstanou samotné fotografie, které zachycují to, co jsme sami chtěli, ale něco jako by jim chybělo. A já marně přemýšlím o slovech, která by doplnila skrytý význam oněch obrázků.

21.6.2017 v 16:34 | Karma: 14,36 | Přečteno: 393x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Byl jsem zákeřně vysazen na plantáži.

Klíčová slova: plantáž, nepřátelské území, lidské piraně, kbelíky, přepravky, ohnutá záda a utrpení. To není to nejhorší, mnohem horší je to, že jsem se do této bojové hry přihlásil zcela dobrovolně.

18.6.2017 v 14:00 | Karma: 17,17 | Přečteno: 631x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Kam vlastně čučíme?

Čučet, slušně řečeno koukat. Jedním ze smyslů, kterým vnímáme vše kolem nás. Smysl, kterým občerstvujeme naši duši. A přitom tento smyslový vjem neskutečně podceňujeme.

4.6.2017 v 20:15 | Karma: 18,52 | Přečteno: 371x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Na skok mezi obrněnce.

Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDET, který se koná v těchto dnech na brněnském výstavišti, je významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí.

1.6.2017 v 20:08 | Karma: 18,67 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Člověče, prober se, přišel zázrak.

Takový zázrak...prostě takový, který jsme schopni vnímat našimi smysly, je navíc otázkou štěstí. Ale také naší schopnosti vůbec takové zázraky vnímat. Bývají totiž vzácné, trvají chvilku a je tomu tak dobře.

25.5.2017 v 17:52 | Karma: 13,03 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Fantasy

Fantasy, fantasie, fantezi.... Každý jazyk má své slovo pro fantazii. Fantazie, zrozená v naší mysli, vedená našim srdcem.....

24.4.2017 v 19:30 | Karma: 16,87 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Můj ostrov pohody, kde to mám tak rád.

Všichni z nás prahneme po místech, kde hledáme odpočinek, únik před atakem všech starostí, životních zkoušek a všemi negativy civilizace. Na mnohá z nich se vracíme, protože víme, že onu pomyslnou spásu tam vždy nalezneme.

15.4.2017 v 19:00 | Karma: 18,15 | Přečteno: 308x | Diskuse| Ostatní