Pavel Vrba

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com

 

Pavel Vrba

Dávno tomu jest.

Bylo, nebylo. Je to už jen vzpomínka. Vzpomínka několik měsíců stará, ale i vzpomínka stará několik desítek let. Třeba takové roubenky, přinášejí svědectví o bydlení a hospodaření drobných zemědělců od poloviny 19. století.

13.3.2018 v 12:30 | Karma: 17,97 | Přečteno: 407x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Na cestě do pekelné sluje, nebo hledání rozporu?

Světlo a tma, zdánlivé rozpory. Ani bez jednoho by se nedalo žít. Nevěděli bychom, kde vlastně jsme. A všechny ty rozpory, mě tak přitahují. Neodolám a kráčím ze světla po kovových schodech, někam tam, do hlubin temna.....

4.3.2018 v 15:30 | Karma: 13,71 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Ta potěcha duše - fantazie.

Všechny naše pohledy a jejich úhly. Postupně se vynořující děje a obrazy probouzí fantazii. Naše fantazie, bývá ovlivněná našimi dosud prožitými životy.A kolem nás je spousty krásy. Lepší, než sledování politiky a politikaření.

9.1.2018 v 16:30 | Karma: 14,87 | Přečteno: 226x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Občas přemýšlím, kdo vymyslel to hloupé úsloví.

Mám rád moudré citáty, či věty. Přesto však, u některých pochybuji, zda byl jejich autor úplně při smyslech, když je pronesl. Třeba takový klasický příklad: „Pán a jeho pes.“. Jako pejskař mám o něm své pochybnosti.

2.1.2018 v 18:01 | Karma: 18,37 | Přečteno: 529x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

A tak jsem rozhodl volit……

Předvolební šílenství je na svém vrcholu, mnozí z něj jsou totálně znechucení, všude samé sliby a krášlení následující doby. Ale ruku na srdce, volbu přeci řešíme každý den. A je jen a jen na nás, jak se rozhodneme.

18.10.2017 v 18:00 | Karma: 15,93 | Přečteno: 577x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Čím dál víc, mě baví ty obyčejný věci.

Ač se to nezdá, je kumšt vnímat jejich krásu, ale i výjimečnost. A my prostě koukat už neumíme, pohlceni řešením kariéry, oblbnutí všemi těmi prapodivnými zprávami. Mám občas pocit, že jsme prostě zblbli.

11.10.2017 v 17:54 | Karma: 16,97 | Přečteno: 464x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Navzdory předvolebnímu šílenství.

A to šílenství, to je prostě všude. Občas se divím, že na mě nějaká politická agitka nevyleze třeba z toalety. A tak, pro zachování zdraví, jako srab zdrhám do lůna přírody. A když jsem se tam tak škobrtal....

4.10.2017 v 11:30 | Karma: 17,59 | Přečteno: 433x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Splnění snu, zahaleného do mlhavého obrazu - část 3.

Takové malé pokračování obrázkového povídání a návštěvě prapodivných obrazů jednoho pralesa. Slov není třeba, protože fotografie nakonec zachytí vše podstatné.

26.9.2017 v 17:30 | Karma: 14,46 | Přečteno: 245x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Splnění snu, zahaleného do mlhavého obrazu - část 2.

Všechny ty pohledy, oděny do prapodivného svatebního oděvu. Co k tomu lze vůbec napsat, když vše bylo již napsáno a vyjeveno.O své cestovatelské příhodě jsem už psal v posledních článcích.

24.9.2017 v 15:30 | Karma: 16,64 | Přečteno: 310x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Splnění snu, zahaleného do mlhavého obrazu - část 1.

Je to už několik let, co jsme se chystali pomyslně dobýt jedno kouzelné místo v Krkonoších. Místo, které je svým způsobem prazvláštní, tajemné a celou scenérií i hororové. Četl jsem o tom řadu textů, viděl řadu obrázků.

11.9.2017 v 10:00 | Karma: 15,76 | Přečteno: 259x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Léto udělalo pá, pá.

Už je to tady. Prostě léto skončilo. Dle reakcí různých lidí a řady obchodníků, léto už skončili začátkem srpna. Pro jiné skončilo prázdninami. A mnozí smutní a smutní. Já ne. Protože je přede mnou nejkrásnější období – podzim.

5.9.2017 v 9:00 | Karma: 19,95 | Přečteno: 391x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Já jsem Vám to říkal,

aby jste tam ta auta nedávali a neparkovali tam, kde to není povolené. Jenže,... je to marné, je to marné....vono se mě nevěří a pak zůstává jen divení......

28.8.2017 v 16:49 | Karma: 19,91 | Přečteno: 923x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

S úctou a respektem k pilotům vrtulníků.

O tomto víkendu jsem opět neodolal a navštívil 20. ročník akce „ Cihelna 2017“. A opět to bylo nádherné pokoukání. Ale rovněž mnoho fotografií, které musím zpracovat.

21.8.2017 v 19:52 | Karma: 16,50 | Přečteno: 459x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Navzdory novodobé totalitě.

Pokaždé však, se skrytě odříkanou modlitbou, aby tam pokud možno nikdo jiný nebyl a to krásné prostředí nebylo narušováno rádoby turisty, kteří nejspíše ani sami neví, proč tam vůbec jeli. To místo, je pro mě posvátné.

14.8.2017 v 15:30 | Karma: 19,39 | Přečteno: 520x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Vodní škobrtání v zajetí černobílého vidění.

Letní vedra doplněná o pocity pobytu v prádelně, je třeba vystřídat příjemným prostředím, tekoucí říčkou, která při svém pronikání přes kameny, vydává úžasnou symfonii.

24.7.2017 v 11:45 | Karma: 14,01 | Přečteno: 354x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Perly v okně.

Jsou do jisté míry vzácností. Neboť čím dál víc kolem sebe slyšíme, jak je málo vody. Naštěstí, poslední dny jsou vyplněny přeháňkami, které osvěžují nás samotné, ale i naši přírodu. A umí to krásně, třeba třpytem perel v okně.

12.7.2017 v 18:00 | Karma: 13,21 | Přečteno: 268x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Poznáte onu rostlinu, aneb jedno ohlédnutí za čeledí Araceae.

Při tom všem škobrtání po naší zemi poznáváme mnohé rostlinstvo. Mnohé nám zevšedněly, protože je vídáme příliš často. Jsou ale rostliny, které svou dokonalou krásu ukáží jen na chvíli.

10.7.2017 v 16:00 | Karma: 14,74 | Přečteno: 449x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Ač to má svá kola nebo pásy, frčí si to po železnici.

Železnice, to je taková prapodivná věc. Když někdo řekne železnice, většina lidí si nejspíše představí osobní vozy, cestující, zpoždění, útulnost a neútulnost. Ale ona v sobě skrývá mnohá tajemství, které běžný smrtelník nevidí.

3.7.2017 v 10:29 | Karma: 17,33 | Přečteno: 565x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Takové jedno obyčejné okno - tajemství.

Okno, taková zdánlivě obyčejná věc, kterou bereme jako samozřejmost. Snad až na okamžiky, kdy nám je příliš teplo nebo zima. Jenže, ono takové okno, v sobě skrývá neskutečnou symboliku. Je plné tajemství a zahalených okamžiků....

26.6.2017 v 19:45 | Karma: 12,59 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Ohlédnutí za jednou poutí.

O minulém víkendu jsem měl možnost navštívit pouť v obci Žíželeves, nacházející se nedaleko Hoříněvse.Tato pouť je každoročně organizována místními obyvateli i jako připomínka poměrně bohaté historie.

16.6.2017 v 16:50 | Karma: 19,16 | Přečteno: 389x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Když říčka zpívá

Tak jsem si to nedávno škobrtal jednou cestičkou, když jsem náhle uslyšel prapodivné zvuky, linoucí se tam někde z dálky. Neviditelné, díky chalupě, která bránila pohledu.

12.6.2017 v 8:00 | Karma: 18,83 | Přečteno: 267x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Jedno takové vyvrcholení.

Někdy je potřeba malinko potrápit své čtenáře. Je to sázka do loterie, člověk nikdy neví, zda na jeho hru přistoupí. To potrápení může být negativní, ale já mám prostě rád ta pozitivní. Negativ, těch je kolem nás přespříliš.

2.6.2017 v 10:30 | Karma: 21,53 | Přečteno: 386x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Říkají: tam, jsme byli, tam to známe.

Kolikrát jsem toto slovní spojení slyšel. Ale připouštím, že tomu tak i může být. Nicméně, soudě podle sebe, pro mě je to pokaždé naprosto jiné. I když bych tam byl třeba už stokrát, vždycky něco objevím, co mě i překvapí a potěší

29.5.2017 v 18:00 | Karma: 18,98 | Přečteno: 392x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Všechna ta pocitová prolnutí.

Průnik je společná část dvou nebo více geometrických těles. Na strojírenských výkresech kreslíme místo průniků těles jen průniky jejich povrchů. A naše životy? Ty jsou plné takových prolnutí .....

23.5.2017 v 19:08 | Karma: 13,46 | Přečteno: 262x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

Když se milované místo změní na staveniště.

Název, který nejlépe vystihuje mou návštěvu oblíbeného místa, kterým je Babiččino údolí. V současné době tam probíhá velká rekonstrukce. Přestože to poněkud komplikuje idylku tohoto místa, je ta oprava potřebná.

12.5.2017 v 19:04 | Karma: 17,10 | Přečteno: 561x | Diskuse| Fotoblogy