Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pavle, Tvoje (za)myšlení je mi blízké, díkyR^V

1 0
možnosti
Foto

Ivanko, moc ti děkuji za návštěvu i krásný komentářR^

0 0
možnosti
Foto

Pěkné zamyšlení! A pravdivé...R^:-):-)

1 0
možnosti
Foto

Pavli, moc děkuji za návštěvu a komentářR^

0 0
možnosti

Pane Vrbo, děkuji, velmi výstižné. Kdykoli čtu knihy napsané v 19. století, uvědomím si, že dnes žijeme ve zvráceném panoptiku.

1 0
možnosti
Foto

Paní Evo, moc Vám děkuji nejen za návštěvu, ale rovněž diskusní příspěvek.

0 0
možnosti
Foto

R^ Velmi pěkné zamyšlení, Pavle

A ta doba skutečně není tak dávná a vzdálená. Vždyť v té době žil (tehdy v útlém mladickém věku) můj praděd, který pocházel přímo z Chlumu. Žel, ani nevím, zda se přímo zúčastnil bojů, nebo zda tehdy jej a jeho rodinu nějak zasáhly. Rodinné vzpomínky, zprostředkované jeho synem, mým dědou, se týkají spíše doby první republiky.

A poučení z těch dávných i novějších válek, jedné strašnější než druhé, je naprosto jednoduché. Už nikdy neválčit ani si s žádnou myšlenkou na válčení nepohrávat.

2 0
možnosti
Foto

Marku, předně děkuji za návštěvu a komentář. Kdykoliv procházím těmi místy nemyslím jen na vojáky, ale i na obyvatele oněch obci, zasažených válečnými událostmi. Jinak máš pravdu - válka je na prd.

2 0
možnosti
Foto

Martine, moc ti děkuji za návštěvu a komentářR^

0 0
možnosti
Foto

Horstíku, moc díky.

0 0
možnosti
Foto

J68a29n 30Š59i72k

23. 11. 2019 17:09

ahoj Pavle. Napsal jsem Ti i na FB, co tady. Chybí mi Tvé články, ani nevíš jak. Děkuji za tento, zejména za část o strachu ze smrti a větu "Píšeme zamilované a krásné emaily či sms, tak strašně vykastrované od emocí" by měli dát do čítanky dějepisu o dnešní době. Někteří dnes považují za přednost, že jim emoce chybí nebo je nedávají najevo, dávají to i na odiv třeba v médiích. Je to tak studené...Vždyť emoce je radost, láska, ano i třeba nenávist. Je však jen na každém z nás, kterou emocí se necháme ovládnout. Život lidí bez emocí musí být prázdný a smutný. Nesouhlasím jen s tou novodobou totalitou. Vždy říkám, že je důležitá má vnitřní svoboda, kterou si tvořím já sám. Mám pocit, že spousta lidí se do totality vrhá samo, protože je to pohodlné. Měj hezký den a díky za článek

5 0
možnosti
Foto

Honzo, předně děkuji za návštěvu a především za krásný diskusní příspěvek, který mě velmi potěšil. Vím, že mám ted menší pauzy, ale tak to prostě někdy je.R^

1 0
možnosti
Foto

Sám bych asi volil jiné slovo než totalita, třeba nadvláda, ale na podstatě to moc nemění... moc pěkné a i smutné.

1 0
možnosti
Foto

Filipe, velmi Vám děkuji za návštěvu a komentář.

1 0
možnosti

I mně se Váš článek moc líbí. Já si podobnou otázku pokládal v souvislosti se začátkem 1. světové války. Všichni už podobně jako teď žili několik desetiletí v míru, byla už skoro demokracie, doba byla možná ještě optimističtější než dnes, protože všichni věřili v technický pokrok. I když životní úroveň byla nesrovnatelně nižší než naše, byl jednoznačný trend k jejímu zvyšování. A ti mladí kluci ten optimistický drajv vnímali určitě ještě silněji než starší generace. A najednou blesk z čistého nebe a šli do války. Asi naštěstí pro ně ještě netušili jak bude hrozná a dlouhá.

3 0
možnosti
Foto

Jiří, moc Vám děkuji nejen za návštěvu, ale především za diskusní příspěvek, který je přesným doplněním mého textu. Moc za to děkuji.R^

0 0
možnosti
Foto

Pavle, moc pěkný blog.;-)R^

1 0
možnosti
Foto

Jitko, moc ti děkuji za návštěvu a komentář. Přeji krásné dny.:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 23,19
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com