Pavel Vrba

Znechucen Klausem, vyrazil jsem ven

A bylo mě dobře. Procházel jsem se milovaným památným Svíbem a pod nohama mě křupal zmrzlý sníh. Tu a tam, shazované obláčky z větví, jako by si s nimi hrál vítr. To vše, tomuto místu dávalo zcela nový rozměr.

18.1.2021 v 8:00 | Karma článku: 23.34 | Přečteno: 544 | Diskuse

Pavel Vrba

Když nejdou sepsat slova a věty se bortí

a v mysli se spousta myšlenek honí. Kolik asi lidí mávne rukou nad vánočními svátky? Třeba z osamění či tragických událostí, které přinesl život. Navíc, úder coronaviru, který změnil naše životy.

21.12.2020 v 12:35 | Karma článku: 15.71 | Přečteno: 327 | Diskuse

Pavel Vrba

Já prostě rád courám po krajině

a je to tisíckrát lepší, než sedět doma u bedny, nechat se atakovat všemi možnými (dez)informacemi. Submisivně a fetišisticky sledovat všechna ta zpravodajství plné blábolů ubíjející duši. A k tomu bejt naivní.....

22.11.2020 v 14:57 | Karma článku: 18.26 | Přečteno: 348 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – Obklopen vlčími máky

Dnešní 11. listopad 2020 je tradičně spojen symbolickým znakem vlčích máků. Vlčí mák je nejen krásně kvetoucí rostlinou. Je i symbolem bolesti, smrti, nasazení, hrdinství a bojem o lidskost a svobodu.

11.11.2020 v 8:00 | Karma článku: 16.27 | Přečteno: 230 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta - tam, kde slov není třeba

Nedělní poledne a krajina v mlze. Tu a tam, není na metr vidět. Je to však jen iluze, kterou když člověk chce, lehce odhrne. Tedy, jen tehdy, když chce...

8.11.2020 v 12:21 | Karma článku: 13.88 | Přečteno: 187 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – život jednoho člověka

Člověka, jehož život a především tvorba mě čím dál víc přitahuje. Josef Sudek - Pan fotograf, co prostě uměl. A svoje umění prostě dělal dobře. Kdo však z lidí jeho jméno a dílo dnes zná?

4.11.2020 v 15:20 | Karma článku: 12.19 | Přečteno: 236 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – maličkosti

všude kolem mě přetlaky negativ. Všechny ty Covidy a světové politiky. Člověk se zastaví a jen zírá. I to blogový prostředí vezdejší, mnohdy stahuje člověka tmy. Copak vedle toho všeho, nejsou už kolem nás žádná pozitivisma?

3.11.2020 v 11:55 | Karma článku: 17.21 | Přečteno: 278 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta - odlesky léta

„jsme čas, zraje klas, pak je mráz, jsme čas, jsme rok, po boku rok, zastav krok, jsme rok..“. Slova z písničky, která doprovází pohádku 12 měsíčků. Když o tom přemýšlím, uvědomuji si, že ta slova vlastně doprovází život každého.

28.9.2020 v 13:07 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 191 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – Svíbem, kroky zpět

už spousty let. Podivné mrazení, svírající hrdlo i srdce, s děsivým pocitem možného opakování všech historických událostí. Ano, někdo řekne, proč si připomínat historii, mnohem důležitější je, koukat se do budoucnosti.

18.9.2020 v 17:47 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 446 | Diskuse

Pavel Vrba

Ve světě fantazie

kdo z nás by ji neznal. Může vůbec bytost jménem člověk říci, že nemá fantazii? Vždyť bez fantazie by byl náš život příliš chudý. Navíc, jsem přesvědčený, že fantazie, je hnacím motorem v životě člověka...

31.7.2020 v 10:58 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 283 | Diskuse

Pavel Vrba

Jsou bolševici opět u moci

a bezohledně pošlapávají historii a její odkazy? K volbě nadpisu mého zamyšlení mě přivedl článek redaktora MF Dnes Petra Záleského s názvem „Dálniční záchodky uprostřed bojiště?“, ve kterém čtenáře informuje o postoji ŘSD

6.6.2020 v 14:15 | Karma článku: 22.91 | Přečteno: 1005 | Diskuse

Pavel Vrba

Navzdory krizi, s prolnutím do minulosti

Dnes jsem opět kráčel po cestách doprovázený křupáním klacků a zvukem do sebe narážejících kamenů. Po blahodárném dešti dobarvovala příroda všechny ty nádherné barvy stromů, keřů a květin.

16.5.2020 v 19:47 | Karma článku: 12.60 | Přečteno: 162 | Diskuse

Pavel Vrba

Stejně, není ten život krásnej?

No je, i když tu a tam se do cesty postaví nějaké překážka nebo nějaká malinkatá potvora. Ale to člověk musí čučet víc do světa, než na obrazovku. Třeba dnes, není bta naše krajina krásně zalitá sluncem?

28.3.2020 v 10:32 | Karma článku: 15.54 | Přečteno: 269 | Diskuse

Pavel Vrba

Jak to prožívám já, aneb o naději

a mém současném žití ve stínu Covidu-19. O plusech a mínusech současných dnů. Jedno je však jisté – všechno je a především bude jiné. A já mám i nemám strach, vlastně na něj nemám vůbec čas.

26.3.2020 v 12:12 | Karma článku: 16.87 | Přečteno: 408 | Diskuse

Pavel Vrba

Vánoční nákupy v půlce března

Alespoň tak jsem si dnes připadal na našem pravidelném týdenním nákupu v jednom obchodním řetězci. Nejspíše jsme s pí Columbovou mezi řadou jiných nakupujících, vypadali jako exoti.

14.3.2020 v 16:56 | Karma článku: 27.60 | Přečteno: 807 | Diskuse

Pavel Vrba

Dáma co vydává obědy a orchestr

V okamžicích aktuální hysterie spojené s koronavirem, nepřestávám normálně přemýšlet. A už vůbec nechci podléhat médiím, z nichž některým nejde o nic jiného, než o pouhou senzaci. Žiji a vnímám všechny střípky běžného života.

8.3.2020 v 12:10 | Karma článku: 21.37 | Přečteno: 892 | Diskuse

Pavel Vrba

Vzpomínka na jednoho člověka

od jehož narození dnes uplynulo 160 let. Nebyl známým politikem a vůdcem. Naopak, byl obyčejným člověkem. Jedním z mnoha, kteří v této zemi po celou tu dobu žili a žijí.

9.2.2020 v 8:00 | Karma článku: 25.05 | Přečteno: 836 | Diskuse

Pavel Vrba

Babizny se nemění

ani po staletí. A kolik takových jsem už v životě poznal. A kolikrát jsem i zažil na vlastní kůži, když se do člověka zakousnou svými hnijícími zuby, z nichž vypouští otravné jedy v klevetách a závisti.

26.1.2020 v 14:16 | Karma článku: 20.04 | Přečteno: 827 | Diskuse

Pavel Vrba

Bilancování na sklonku roku

a ať již člověk chce nebo nechce, bilancuje. Rok 2019 je za námi. A já jsem tomu rád. Jaký vlastně byl?

31.12.2019 v 12:44 | Karma článku: 14.45 | Přečteno: 244 | Diskuse

Pavel Vrba

Hledíc výzvám budoucnosti, žijící v přítomnosti, bloudící ve vzpomínkách minulosti

Sobotní noc vyplněná podivným snovým spaním, vyvolané neposednými kapkami deště bijícími do okenních tabulek. Vždy tomu tak nebylo. Ve snu zabloudil jsem do doby poletujících vloček, které zahalovaly vše do krásného bílého hávu.

22.12.2019 v 15:00 | Karma článku: 13.00 | Přečteno: 219 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 23.03 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com