Pavel Vrba

Tak co chlapi, taky to tak doma máte?

Vždycky jsem zastával názor, že jsou činnosti, které prostě zvládne jen chlap. A totéž platí v disciplíně, která se připisuje spíše ženám, než mužům. A to vaření. V dnešní době mám pocit, že něžné pohlaví vytrácí zálibu ve vaření.

14.12.2019 v 13:05 | Karma článku: 24.46 | Přečteno: 853 | Diskuse

Pavel Vrba

Adventní čas v opočenském zátiší

A já tak bolestivě přemýšlím o slovech, která by co nejvýstižněji doplnila mé myšlenky a všechny ty obrazy, které jsem zahlédl při své návštěvě v Opočně. Jak tenká je vrstva mezi smysluplným textem a opileckým žvástem.

8.12.2019 v 15:03 | Karma článku: 17.58 | Přečteno: 269 | Diskuse

Pavel Vrba

Kterak jsem se vydal vstříc bytostem pekelným

Měl bych napsat, že je to pro mě tradiční. Nejspíše tím, že stárnu, chodím na akce, které především vyhledávají děti. Ale člověk potřebuje alespoň na okamžik utéct před problémy všedních dnů.

1.12.2019 v 13:00 | Karma článku: 11.66 | Přečteno: 246 | Diskuse

Pavel Vrba

Odlesky života a smrti v novodobé totalitě

Je to vlastně o takovém jednom ohlédnutí za minulým víkendem. Víkendem, kde se pod přetlakem připomínalo 30 let od sametová revoluce. Řada lidí slavila, demonstrovala s hesly a s traktory jako alegorickými vozy.

23.11.2019 v 13:25 | Karma článku: 29.02 | Přečteno: 852 | Diskuse

Pavel Vrba

Po delší autorské odmlce, ozývám se s podzimem

Podzim... přiznám se, že ho mám velmi rád. Miluji tu úžasnou přírodní paletu barev, která je tak nesmírně dokonalá. A v tom všem padajícím listí, lze spatřit i symboliku našeho žití.

22.10.2019 v 18:55 | Karma článku: 21.77 | Přečteno: 435 | Diskuse

Pavel Vrba

Když se nakonec rozhodnu dobře

Co je to vlastně lidský život? Třeba hledání sama sebe a hledání něčeho krásného. Prostě něčeho, co nás drží při životě. A je to těžký, protože nás ze všech stran útočí tlaky konzumní společnosti, negativní zprávy a humus politiky

21.8.2019 v 16:19 | Karma článku: 16.68 | Přečteno: 443 | Diskuse

Pavel Vrba

V čase vrátil jsem se o 74 let zpět

Někdo sice může namítnout, že by se člověk neměl vracet do minulosti, nýbrž by měl nakukovat především do budoucnosti. Je to však pravda jen na půl. Nakonec, vše co prožíváme a jak na vše nazíráme, je kaleno historií.

19.8.2019 v 11:30 | Karma článku: 16.44 | Přečteno: 603 | Diskuse

Pavel Vrba

Za historií na vršek Šibeník

Je řada cest, po kterých se může člověk vydat. Jsou cesty všední i nevšední, stejně tak, jako (ne)vyšlapané či (ne)známé. Mnohé z nich máme přímo u nosu a nevidíme je. Objevujeme daleká místa, ta doma neznáme.

13.8.2019 v 9:45 | Karma článku: 15.18 | Přečteno: 363 | Diskuse

Pavel Vrba

Mé podivné setkání s tajuplnými bytostmi

tajuplné setkání v krajině tak různorodé a podivné. V krajině podivných stínů, střídajících se s ozařujícími světly. Ty prapodivné bytosti, zahaleny do podivných kabátů, plných tajů a složitostí.

10.8.2019 v 12:30 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 491 | Diskuse

Pavel Vrba

Moje nedělní ohlédnutí…, aneb když dovolená končí

Prožil jsem ji tak, jak jsem chtěl. Nemohu nadávat ani na jeden den, protože každý, který jsem zažil, byl jen dle mého rozhodnutí. Požil jsem ji dobře a jsem vděčný, že jsem ji prožíl, mohl se projít a vidět tu krásu kolem sebe.

4.8.2019 v 13:03 | Karma článku: 19.16 | Přečteno: 315 | Diskuse

Pavel Vrba

Přišel čas smíření

protržení tmavé opony a jít za světlem. Prý se tomu říká smíření. Já už vím, že nutnost jít dál, protože i život jde dál, za ničím a nikým se neohlíží. Jen velí - jít dál, ve své smysluplnosti.

31.7.2019 v 8:31 | Karma článku: 22.83 | Přečteno: 483 | Diskuse

Pavel Vrba

Dnes je to přesně 153 let

a já, byť by zatížen příliš čerstvou osobní ztrátou velmi blízkého člověka, cítím povinnost datum 3. července připomenout. Prožívanou vlastní ztrátou si ještě mnohem intenzivněji uvědomuji tragické dopady spojené s tímto výročím.

3.7.2019 v 8:45 | Karma článku: 25.37 | Přečteno: 1076 | Diskuse

Pavel Vrba

Jo, to když jsem se přesunul v čase

a ocitl jsem se na módní přehlídce, dnes zapomenutých časů. A bylo to pro mě velkým poznáním. Třeba i tím, že se jsem se ve svém životě poprvé snažil, zachytit krásu, eleganci i vznešenost.

13.6.2019 v 18:10 | Karma článku: 18.32 | Přečteno: 370 | Diskuse

Pavel Vrba

Les, který tak varovně promlouvá k lidem

už po mnoho desítek let. Každičkým stromem, keřem či květinami, bez ohledu na vlastní věk, promlouvá k poutníkům a obyvatelům vesniček. Kolik jsem už v životě navštívil lesů, malých či velkých. Ale tento, tento je jedinečný.

10.6.2019 v 18:00 | Karma článku: 17.92 | Přečteno: 924 | Diskuse

Pavel Vrba

Jsme v té demokracii opravdu svobodní?

Já se obávám, že nikoliv. Ona ta svoboda je v podstatě pouhým snem a pošetilým přáním. Přáním, ze kterého se nám dostává v reálném životě jen malý ždibíček. Ona je vlastně svoboda i proti přírodě.

3.6.2019 v 9:00 | Karma článku: 20.09 | Přečteno: 371 | Diskuse

Pavel Vrba

Výzvědná služba v akci 2

A jak jsem slíbil ve svém z předposledních článků, přináším obrazový materiál zajímavých bitevních scén. Tento report však nedoporučuji slabším povahám. Je určený především všem drsoňům, které jen tak něco nerozhodí.

2.6.2019 v 10:30 | Karma článku: 16.67 | Přečteno: 327 | Diskuse

Pavel Vrba

Otázka, kterou položil můj čtenář blogu

Pestrost života ve všech jeho podobách, je plný inspirace. Vybíráme si. Co napíšeme, nebo co si přečteme. A tak se stane, že nás překvapí reakce v diskusi pod blogem, nebo zaslaném emailu. A právě to se nedávno stalo i mě.

31.5.2019 v 9:30 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 543 | Diskuse

Pavel Vrba

Výzvědná služba v akci

Tentokráte své technické a lidské prostředky zaměřila na zachycení důležitých momentů z rozmístění a pohybu vojsk. Bejt špionem, není žádná legrace, vše musí být nenápadné.

29.5.2019 v 18:30 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 393 | Diskuse

Pavel Vrba

Jak jsem se zamotal do bitevní vřavy

A jsme rád, že jsem se vrátil domů, v podstatě bez škrábanců, střelných či bodných poranění. A dokonce i s čistými oděvními svršky (zejména těmi spodními), přestože v některých momentech to bylo děsivé.

27.5.2019 v 20:32 | Karma článku: 16.63 | Přečteno: 558 | Diskuse

Pavel Vrba

Mezi bodáky, dýmem a výstřely

a přežil jsem a byl jsem nad míru spokojený. Navíc, jsem měl možnost prožít chvíle mezi přáteli a na místech mimo denní dobu. A mohu jen směle říci: Byla to super akce.

20.5.2019 v 16:00 | Karma článku: 11.82 | Přečteno: 287 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 23.03 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com