Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám to s tou televizí nějak podobně. Dlouho nám nešly jiné programy než ČT1,ČT2,Sport a 24. Odvykli jsme a já jsem nejvíc sledovala dvojku, když tam byl nějaký zajímavý dokument. Před časem syn projel autom.ladění a ejhle, ono se nám tam nastěhovalo plno programů. Dopadlo to zase obdobně, radši se podívám na zajímavý dokument dvakrát, než sledovat ten balast, co tam běží. Nedivím se, že z toho lidi zpitomí.

S tím vesmírem nebo s tím naším světem to mám obdobně jako Vy. Plno věcí je ještě nepochopitelných, ale člověk stojí v úžase nad tím řádem věcí. Ten obdivuji velmi a dávám přednost tomu, aby i v naší lidské společnosti vládnul řád, hlavně ten přirozený řád věcí. Člověk je babrák a neumětel, měl by při svých pokusech měnit svět ke všemu přistupovat s velkým respektem k tomu přirozenému řádu, jinak spláče nad výsledkem.

2 0
možnosti
Foto

Paní Marie, děkuji Vám nejen za návštěvu, ale i za celý komentář R^

0 0
možnosti
Foto

Zajímavá úvaha R^

O vesmíru jsme toho za posledních tisíc let zjistili opravdu hodně. O tom se třeba liškám ani nesní... A ani s tou komunikací na tom myslím nejsme tak špatně. :-)

1 0
možnosti
Foto

Jene, každopádně děkuji za návštěvu a za komentář. No a ty lišky, kdo ví. Včera jsem koukal na dokument o křovácícch. Kdo ví, zda-li nejsou šťastnější.

0 0
možnosti
Foto

Co se, Pavle, týká TV programů, nedívám se na ně, zbytečně bych se na něco chtěl dívat a to by mě svazovalo. Když mám na TV čas, zapnu, prolétnu a zabrzdí mě jen dokument, tam můžeš vlítnout i když už chvíli běží. Tady máš R^R^

2 0
možnosti
Foto

Hortse, přesně tak a tobě děkuji nejen za návštěvu, ale i za komentářR^

0 0
možnosti

Myslím, že naše lidské kapacity nejsou nastaveny na takový stupeň poznání, abychom dokázali pochopit podstatu okolního světa a naší existence. Jde jenom o střípky . Věda dokáže popsat jisté procesy a provázanosti , ale neumí pochopit smysl a hybatele událostí. Jednoduchá myšlenka smrti a zrození jde shrnout ze stolu popsáním měřitelných procesů, ale myslím , že většina špičkových vědců si uvědomuje tu špičku ledovce , kterou vidí a tu bezradnost porozumět zbytku. Osobně jsem věřící a vznik života jako proces náhodného splynutí buňky s bakterii mi případně velmi ne vědecké a neseriózní. Náhoda jako vědecké vysvětlení u tak složité struktury, jakou je člověk, nebo miliony jiných živých tvorů je směšná. Ale pokud mají lidé pocit , že chtějí věřit jednodušší variantě - tedy náhodě- prostě tomu uvěří , stejně jako předvolebním slibům nebo nahráným scénám treba z prostřena

0 0
možnosti

není smysl a není hybatel evoluce..tedy autor....je to jen výsledek náhodných akcí, které ovšem mají velikou vnitřní logiku.....jako například vznik OKA, NEBO SLUCHU.....kdybychom se narodili jako lidstvo na měsíci , určitě bychom neměli uši, k ničemu by nám totiž nebyly...protože na měsíci není žádná atmosféra, kterou by se mohly šířit zvuky......a tak je vidět, jak evoluce funguje.. a to na základě již exsitujících fyzikálních a chemických podkladů.......

BEZ HYBATELE A BEZE SMYSLU.....

když se jeden anglický lord ptal anglického vědce na smysl evoluce...dostal odpověď, že je jeho otázka hloupá...it is a silly question

0 0
možnosti

Nechal jsem tři dny vypnutou televizi a ke svému údivu jsem zjistil, že mi nic nechybí. Kdysi jsem se díval na švédské seriály, pak na Vládu a Okupaci, ale ty skončily. Takže není motivace.

1 0
možnosti

máte bohužel pravdu..ale je to vina českých televizních stanic, které nejsou schopny nás, obyvatelstvo zásobit jak kvalitní zábavou, tak kvalitním zpravodajstvím a kvalitním vzděláváním.....je to prostě špatná práce...a to celkem dokonale špatná....

1 0
možnosti

Lidi ví víc, než si myslíte. Denně se na netu pohybují tisíce nových prací. Dnes už jsou dávány volně, nemusíte si je ani kupovat. Všechno to vědění jde dopředu obrovskými kroky. Nové obří teleskopy, LHC, stovky, tisíce týmů... a vám stačí jen jít na příslušné stránky a natáhnout ruku. Vědění už dnes není elitární. Je přístupné každému z nás. R^

2 0
možnosti
Foto

Dani, přiznám se, že jsem netrpělivě čekal na tu Danu, která mnohdy zveřejní zajímavá pojednání. Dani, to není o tom, že by mlidi věděli málo, to je o tom, že ten vesmír je tak obrovský prostor se svými provázanými zákonitostmi, které kdo z nás může vědět, zda dokonale prozkoumáme. Dani i v tomto spojení s oním dokumentem, jsem nemohl zmínit i pohled do toho našeho, mnohem menšího vlastního vesmíru ve kterém žijeme každý z nás a sám se sebou. Dani, každopádně díky za návštěvu, jsem rád, že jsem se dočkal.

0 0
možnosti

R^Pěkná úvaha k zamyšlení! Osobně je pro mě zajímavější, ale i důležitější problematika zatmění srdce oproti zatmění slunce... :-)

PS. Ano - černé díry nejsou jen astronomický pojem. Materialismus je také pořádně silná a mocná černá díra!

Srdečně Tě zdravím, Pavle

5 0
možnosti
Foto

Tomáši, tak ty souvislosti, o kterých píšeš to je návaznost právě na ty okolnosti spojené se současnou kulturou, našeho pozunání, vnímání jeden druhého. A materialismus, který se nám tak nějak stal novodobou totalitou ve formě konzumismu, je jen důsledek jistých společenských a kulturních selhání. A tobě Tomáši děkuji nejen za návštěvu, ale i za komentář, který krásně doplnil to mé povídání.R^

1 0
možnosti
Foto

P83e98t38r 30O25m74e49l30k26a

15. 2. 2017 19:35

Hezký blok Pavle.R^ Díky

4 0
možnosti
Foto

Petře, jen jsem se na ty věco podíval v jistém kontextu dnešní doby. Každopádně ti děkuji za návštěvu a za komentář.:-)

1 0
možnosti
Foto

Jestli chcete vědět jak vznikl vesmír, musíte nastudovat Velký třesk. Na počátku nebylo nebe a země. Země vznikla teprve před 4.7 milardy let. Celý vesmír lze vysvětlit materialisticky, takže vyšší moc by v něm byla redundantní. A veškeré představy o bohu se dají považovat za výplod lidí. A světlo není potřeba "oddělovat" od tmy. Tma je prostě nedostatek světla.

0 0
možnosti
Foto

P80e14t42r 95O35m81e82l55k30a

15. 2. 2017 19:37

;-D pobavil jste....

3 0
možnosti

Pavle, díky za pěkný blog:-)R^

2 0
možnosti
Foto

Jani, děkuji ti za návštěvu i za komentář. Já se jen podělil o ty souvislosti, které mě napadly.:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 811
  • Celková karma 23,19
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com