Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šárovcova Lhota - část druhá - voda, oheň, les a houby

Oheň, voda ? Lze to vůbec spojit? Dva živly- plus a mínus. Který z těch živlů je horší? Lze to vůbec spojit? Jdeto spojit, jen to holt musí mít své. Jako nakonec všechno. Jenom člověk si myslí, že jeho vůle je vše. Není. 

Ať se to líbí člověku nebo ne, je nástrojem přírody. Není možno jít proti přírodě. Je silnější než nejsilnější z lidí.  Pablo Picasso

Při svém putování s přáteli, v okolí Šárovcovi Lhoty jsme narazili na mnohá zajímavá místa. A tak v dalším pokračování si Vás dovoluji pozvat na pokračování té naší cesty. Minulý díl jsem tématicky věnoval klamu a realitě, fikci a skutečnosti. I v tomto dílu ukrývám vnitřní symboliku. Třeba ji odhalíte.
při našem putování můžeme narazit na řadu zajímavých míst i osobností

a ta voda, jak já ji miluji ...........

a odrazy slunce doplňují květy...

prostě to úžasné ticho a krása kolem nás a člověk by zde strávil hodiny a hodiny

jenže má cesta vede dál a dál, vstříc neznámým cílům a poznáním, ale i dalším krásám....

a při tom putování tolika zajímavými příběhy se to hemží

a nejspíše se jedná o houbařský čas, nebot jen se rozhlédnu,  tak je tu nějaká zase je ....

a pohledy do těch lesů .......

přináší klid a nikde ani živáčka

jenže i k tomu putování patří i odpočinutí, prostě se zastavit a něco si dobrého připravit. Jen ten oheň , snad v tom mokru zapálit se podaří

když se daří, tak se daří, ještě t nějaké klacíky pohledat a už se na ty vůně těším .......

a to prostředí kolem ohně, no řeknětě sami ....

ale zpět k tomu ohýnku, dohořet se bezpečně musí nechat ...

a mě nezbývá nic jiného, než s přáteli se na další cestu vydat

a hned jak člověk vyleze, už ho zase houba pronásleduje

cestu máme před sebou širokou.......

když tu náhle na zvláštní místo narazím, jako kdyby zvláštní příběh skryt tu byl

zvláštní atmosféra, zvláštní pocity, dokud člověk na onom místě pár slov nepřečte ..

 

a tak rychle z toho místa pryč, vždyt těch krásných je tu mnohem víc ...

a kdo má chut na borůvky, nechť se sehne a ......

 

a jen pozor dej, vždyt to tady domov zvířat je

a když budeš škodit přírodě, probudíš démona, který potrestá tě

a ta krása ochranu zaslouží si, vždyt jen vyjdeš nad vesnicí, rozprostře se údolí, nad kterým se i dech zastaví .....

a když už ve vsi zpátky jsme, jako první vítají nás biogické sekačky ..

           no a z těch všech stavení, zaujme to s těmi okny zazděnými

Šárovcově Lhotě a okolí děkuji za kásně strávené hodiny, určitě se sem opět navrátím........

A co úplným závěrem?
Na těch všech anšich cestách míjíme krásu, přehlížíme smutek, mnohdy zahleděni sami do sebe. A klameme se představou o štěstí. Ale je tomu tak??

Stačí kousek ledu na silnici a je vše jinak, bez ohledu na naše hmotné statky, na naše postavení, funkce a  společenské žebříčky.
A právě proto, ačkoliv se to možná tématicky nezdá, někdo může říci, že se to i nehodí přikládám jeden odkaz nejen na úžasnou hudbu, ale také film, který je sice starší, ale z jeho možné nadčasovosti až mrazí

Dovětek:

Výše uvedené jsem chystal před několika dny. Každý z nás, co zachytíme nějaká ta místa, které nás vezmou u srdce ( nakonec jak jinak bychom to mohli brát, než srdcem, protože u fotek se prostě nedá lhát) nabízíme ostatním. Takový to podělení o radost a o naše emoce. Mnohé fotografie vypovídají i něco o nás samotných. I když mnozí navenek navenek působí jako tvrdí, u vnitř citliví. A to je prostě moc dobře.
Sám jsem si dnes udělal svou vlastní inventuru. Kdy že jsem zde vlastně začal působit. Bylo to 11. března 2014 a od té doby je toto můj 123 blog.
Za tuto dobu jsem napsal několik blogů a zveřejnil bezpočet fotoblogů. Přečetl a viděl bezpočet blogů, četl bezpočet názorů. U řady blogů jsem se i o sobě dočetl věci, které jsem ani nevěděl. Od honění karmy až po osobní výpady. Jenže.....

Vono to je se mnou poněkud složité........

Honění karmy? Proboha co to vlastně je? Něco jako metály, jo vono to vypadá dobře, jenže si za ně polívku nekoupím. A já mám raději, když někoho potěším. Když ho prostě v daný okamžik potěším. Jo to je podstatný, vše ostatní je jen fantazie a klam. Psát témata tak veřejně oblíbená a karmovaná, podle nálad společnosti? Kdepak, nejsem na laciné výhry.
Několikrát jsem četl názory, které řešily postavení blogů, že nejsou tak podstatné, že je mnozí přeceňují....
Proboha , a proč by neměly bejt podstatný? Kdo si osobuje názor, že nejsou důležitý? Pro mě osobně jsou, protože než sledovat neprofesionalitu řady profesionálu raději si přečtu nebo prohlédnu něco od amatérů.
A blogům jsem hodně vděčnej- poznal jsem totiž řadu úžasnejch lidiček.
A v tý svý vlastní inventuře, hledal jsem i v kterým tom chlívečku je můj oblíbený prostor.
A přátelé jsou to fotoblogy. To místo, kde je koncentrace největší krásy a pozitiv. A  je úplně jedno, jestli má někdo fotky černobílý nebo barevný, jestli je má někdo malinko rozostřený. Já v těch fotečkách vidím srdce, krásu a pozitiva. Ne války, Ukrajinu, hrdinství od klávesnice a švejkovství.

Tyto pocity mám v sobě již delší dobu. Když jsem fotil výše uvedené záběry, přemýšlel jsem o všech z Vás co tak čtete a karmujete moje někdy i nepovedené fotky.  A všech si Vás moc a moc vážím, protože ve fotoblozích hledají lidé se srdcem. A na srdce, já tak osobně moc věřím.
A taky Vám tímto vzdávám úctu a poděkování i za ty diskuzní příspěvky, nebo udělení karmy a  sdílení. Protože pro mě to je pocta od Vás, které si vážím.

Moc Vám všem i Vašim blízkým, přeji z celého srdce hlavně zdraví, štěstí a lásku. A taky dobrý světlo. Protože rád sleduji ty Vaše srdcařské fotečky a Vaše pocity.

PS:kdyby mě chtěl někdo poučovat k výše uvedeným osobním pocitům popsaných v rozporu s pravopisem - děkuji. Ale já na to v tomto případě ve vší úctě nějak kašlu. Vony ty moje vlastní pocity jsou pro mě poněkud víc, než to bejt pravopisně správnej.

 Pro mě poněkud osobní písnička

Autor: Pavel Vrba | sobota 20.9.2014 19:43 | karma článku: 18,90 | přečteno: 363x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com