Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Záblesk podivné náhody

a ne jediné. Ono jde člověče o to, jak se na svět díváš. A vono to naše dívání není jednoduché. S oblibou říkám, že dnešní doba je ideální na to, aby člověk zblbnul. A když zahlédnu premiéra Fialu, jak mává rukama při projevu, 

přijdu si fakt tak nějak jako v podivné tragikomedii. Všechna ta prohlášení o skvělosti, bez jakékoliv sebekritiky a sebereflexe. Ono bude ještě zajímavý, sledovat vývoj kolem Jurečky a jeho párty, soudě dle posledních informací (zde). Člověk na pozici ministra (navíc představitel křestanské strany) by měl okamžitě zvážit odstoupení ze všech funkcí a ne se trapně vymlouvat a držet se koryta. Kdo přeci víc dbát by měl mravní čistoty a příkladného chování, než právě on a jeho spolustraníci. 

Komediální  je oblíbené téma slavné Nutely, ale najde se jich zajisté mnohem víc. Vše pod záštitou pro dobro lidí a jak rok 2024 bude rokem lepším. 
Kolik různých proklamací od všech našich politiků  jsem už slyšel...

Třeba takové obchody a ceny a působení politiků na všechny..

no aby nebyl občan spokojený, když ten či onen produkt už nestojí 30 korun, ale 29,73 Kč. Světe div se, po letech objevily se cenovky s halířovými položkami. Kdo ví, třeba se někde ze skladů vrátí padesátníky či dvacetihaléřové mince. A aby si toho lid nevšiml, zatáhneme do veřejného vesmíru diskuse o změně peněz, tedy měny, nejlépe ty evropský. Však oni se s tím lidi rádi spokojí, než počítat haléřové položky. Ale nechci klesat na mysli, třeba v únoru ceny zboží ještě o pár haléřů ještě dolů poskočí. Je docela legrační, že s Eurem pidistrany s preferencemi na pokraji volitelnosti, se vytasí.
A paradoxně o referendu k euru se mimo pár výkřiků jedinců ani nešpitlo. Taky proč, když je málo těch, co to myslí dobře a mnoho těch, co touží býti celoživotními politiky a rochňají si v politikaření.

Ale dost už tématu politiky. Pro mě osobně je politika a všechno politikaření plné škodlivých baktérií. Opakující se historické okamžiky, (ne)reakce a obecná spokojenost obyvatelstva se situací, maximálně doplněná o zanadávání u půllitru v hospodě, byť by s předraženým mokem, nebo doma s lahváčem. 

Já mám celkem jasno.

Je mi jedno kolik stojí to či ono, holt budu kupovat jen to nejnutnější.
Cena jídla či piva v restauraci? Společenskou normu, jako zpropitné? Drahé to či ono?
Je jen na mě, jak svou výplatu, očesanou o daně a poplatky nakonec využiji. Jsou věci, bez kterých člověk může žít. Přeci nebudu podporovat gaunerství, v nakupování předraženého zboží.
Jsem totiž přesvědčený o tom, že jako zákazníci, nejsme úplně bezbranní a právě toto je cesta k zamezení současného dění.

Jak se ale bránit blbé náladě

A hlavně se společenskými událostmi přespříliš netrápit. A hlavně nepřestat hledat dobrý věci a potěšující náhody. Zejména ty plné zázraků, mívají k zahlédnutí velmi krátké trvání. Jsou velmi vzácné a jsou potravou pro naši duši.

Právě jeden takový okamžik jsem zažil nedávno. Přišel nečekaně a stejně tak, jak přišel i rychle skončil. I přes své krátké trvání, nabídl by pohled nádherný.

To jsem si tak vyšel ze dveří ven a můj pohled upoutaly přistávající labutě na protějším poli. A za nimi, jako zázrak, zahlédl jsem duhu, která jako by z toho pole vyrostla. Za svůj život, trvající polovinu století, viděl jsem tento obraz poprvé. Nedalo mi to a letěl jsem pro fotoaparát a bez ohledu na všechna jeho nastavení, musel jsem ten obraz zaznamenat.

A udělal jsem moc dobře, ta krása tam vydržela velmi krátce…..

A já ti můj čtenáři, jako projev vděku, že jsi mě navštívil, onen obrázek doplním ještě o pár slov.....

 Epilog:

V poslední době čím dál častěji slyším a někdy možná i sám propadám určité blbé náladě stejně, jako každý člověk. A tak na samotný závěr vkládám jeden z mých oblíbených citátů:

„Neprosím o zázrak, Pane, ale o sílu pro všední život. Nauč mě umění malých kroků. Učiň mě hledajícím a nalézajícím, učiň mě sebejistým v pravý čas. Obdař mě jemnocitem, abych dokázal odlišit prvořadé od druhořadého. Prosím o disciplínu, abych jen tak neproklouzl životem a rozumně si rozdělil své dny, abych neprospal záblesky světla a vrcholy a abych aspoň tu a tam našel čas na umělecký zážitek.
Dovol mi přesvědčit se o tom, že snít o minulosti či budoucnost mi nepomůže. Pomoz mi co nejlépe zvládnout to, co je nejbližší, pomoz mi pokládat právě prožívanou hodinu za nejdůležitější. Chraň mě před naivní vírou, že v životě musí jít všechno hladce. Daruj mi střízlivé poznání, že těžkosti, porážky, neúspěchy a zklamání jsou přirozenou součástí života, že díky jim rosteme a dozráváme. Připomínej mi, že srdce se často staví proti rozumu. Pošli mi v pravou chvíli někoho, kdo má odvahu říci mi pravdu s láskou. Chléb každodenní dej mi pro tělo i duši, projev Tvé lásky, přátelské echo a aspoň tu a tam náznak, že budu užitečný. Vím, že mnoho problémů se řeší neděláním. Dej, abych dokázal čekat. Ať vždycky nechám Tebe i ostatní dohovořit.
To nejdůležitější si člověk neříká sám, to nejdůležitější mu bývá řečeno.
Ty víš, jak velmi potřebujeme přátelství. Dej, abych dorostl této nejkrásnější, nejtěžší, nejriskantnější a nejněžnější záležitosti života. Vnukni mi pravou chvíli a pravé místo, kde mohu zanechat balíček dobra, slovy či beze slov. Chraň mě před strachem, že bych mohl promarnit svůj život. Nedávej mi to, co si přeji, ale to, co potřebuji. Nauč mě umění malých kroků.“Antoine de Saint-Exupéry

 

Autor: Pavel Vrba | neděle 7.1.2024 8:10 | karma článku: 23,95 | přečteno: 549x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com