Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z mrtvých stání p. Columbové, aneb to nevymyslíš

Je to už nějaká doba, kdy jsem naposledy sepisoval jednu z kapitol knihy „Postřehy ze společného života“. Soužití dvou lidí je plné roztodivných situací, jednou veselých, jindy smutných.

Někdy i tragických. Ale všechny ty smutné a neveselé nechme spát.

Jistě si můj čtenáři vzpomínáš, na mé líčení příhod s pi Columbovou nejen z oblasti oprav bytu, ale i výletů a mých kulinářských pokusů.
Tu dnešní kapitolu, bez ohledu na datum bych nazval: Chystáme se na sezónu.
Zatímco řada lidí se chystá prožít probíhající sezónu v náručí hor a ve sněhové peřině,
my s p. Columbovou přemýšlíme nad obdobími vesnického života -  zahradničení a pěstování. On ten čas letí a každý, kdo upřednostňuje pěstování vlastních plodin před nákupem v hypermarketech potvrdí, že mám pravdu.
Všechno to setí, klíčení…. má stejně jako vše v životě, svůj čas.
A právě příchod tohoto zahradnického období mě připomněla p. Columbová slovy: Jak ten čas letí, únor prolétne a přijde březen a příroda se začne probouzet. Hned jak jsem to uslyšel, bylo mě naprosto jasný, kam se to může zvrtnout.
A tak jsem se politicky pokusil odvrátit směřování konverzace slovy: Jo jo, ale příroda ještě spí a spát bude dlouho. Neměli bychom ji budit. Odpověď mě překvapila.
Já vím, že ještě máme čas, ale byla bych ráda, abys se konečně zamyslel i nad svým zdravím a jeho ochranou, pohotově odvětila.
Jo můj milý čtenáři, ani nelze slovy popsat ten pocit a zklidnění z obsahu vyřčených slov. Dokonce se mi do rtů promítl blažený úsměv a slova uznání. Je, to je od tebe hezké, že na mě chceš už konečně brát ohled, pravil jsem, a máš pravdu, vždyť budu zase o rok starší, hrozí infarkty a podobné neduhy a to rytí, sekání, přehazování hlíny…. To je vše na srdeční slabosti.

Těžce jsem se spletl.

Ta starost o mé zdraví však nebyla vůbec tak myšlena. A představa, jako že mě čeká nicnedělání, byla totálně mimo mísu.
Dělat se bude, ale je potřeba, aby ses konečně poučil a víc pozornosti věnoval své ochraně při práci, zazněla drsná věta od Columbový.
Pochopitelně, ihned nastala doba přednášek na téma, kdy jsem co nedodržel, kdy se mi co stalo, včetně sváření, které skončilo v noci na pohotovosti. A já tam stál, uprostřed monologu s krátkozrakými pokusy jsem se pokusil o zlehčení mých prohřešků.
No, bylo mě to prd platný a po větě, že teď ještě není sezona, tak ať se podívám na ochranné pomůcky zejména na sekání jsem pochopil, že je zle. Nepomohlo mi, ani když jsem zdůraznil, že už mám na sváření kuklu samostmívací.
Sedl k internetu a hledal. A taky našel a objednal.
Milý tenáři, možná tě to překvapí, ale  už se v tuto chvíli těším na to sekání hlavně křoviňákem.
Pořídil jsem si totiž lepší popruhy, co záda neničí, ochranný štít, nový holínky a hlavně ….chrániče sluchu.
Obzvláště na ně se těším. Ty se pro mě staly velkou motivací v rámci zásad ochrany zdraví při práci. Chrániče – úžasný to vynález k ochraně sluchu. A nejen před rámusem motoru.
A já ty chrániče sluchu budu poctivě nosit.
Všude tak, aby neutrpělo moje zdraví a tělo.
Budu je nosit při sekání,
a budu je nosit i doma.
Protože jenom tak, si zachovám zdravého ducha.
Už mě nerozhodí, že pí Columbová na mě odněkud vřeští, že tam či onde, jsem to pořádně neposekal, či hrníček a talířek nedal tam,
kam patří.
V mé duši zavládne klid a věřím, že i slunce v duši.
A budu velkým šiřitelem takových správných ochranných pomůcek.
A ty můj čtenáři, vezmi si ze mě příklad,
A bude nám všem jenom dobře.

 

 

Autor: Pavel Vrba | neděle 6.2.2022 18:15 | karma článku: 16,15 | přečteno: 556x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Na Pardubicku narazil řidič do patníku, značky i stromu. Nehodu nepřežil

28. dubna 2024  10:13

V noci na neděli zahynul u Sezemic na Pardubicku pětatřicetiletý řidič. Havaroval se svým vozem BMW...

Jsem dospělý muž, který kandiduje proti dítěti, utahoval si Biden z Trumpa

28. dubna 2024  10:09

Americký prezident Joe Biden na sobotní večeři pořádané sdružením zpravodajů v Bílém domě vtipkoval...

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com