Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krátkodobě slaměným vdovcem, ale s následky.

Každý z nás mužů to zná. Prostě to přijde. Naše drahé polovičky opustí rodné hnízdo, tu napůl den, či den, nebo na několik dnů. Samozřejmě, čím na delší dobu, tím lépe pro nás.

To si pak můžeme v zajetých kolejích zpřeházet výhybky do směrů, kam chceme my sami.
Mě třeba tato šťastná událost potkala v pátek. Sice jen na páteční odpoledne, ale každá hodinka je dobrá a vítaná. A tak, když jsem dokráčel domů, mezi prvními svršky, které letěly dolů, byly ponožky, které jsem oproti zvyklosti nenahradil těmi domácími.

A s jakou chutí a především bosí jsem si to ťapal po podlaze, aniž bych poslouchal, všelijaké poučky a komentáře. A jak si tak ťapu po bytě, chytla mě mlsná. V ledničce jsem měl sice jídlo z předcházejícího dne, ale to nebylo to, na co jsem měl chuť. A moje chutě jsou složité, nejspíše stejně jako má povaha.

No a já prostě dostal chuť na česnečku.

A tak jsem neváhal, oloupnul si jednu bramboru, nakrájel ji na kostičky, vsypal do vývaru, přidal koření….. a oloupal česnek.

A to všechno s naprostým vědomím, že než se pí Columbová vrátí domů, musím za sebou dokonale zahladit stopy.

Když se pěkně brambor uvařil, prolisoval jsem tam pěkně česnek…. a ta milá a pro mě líbivá vůně rozvinula se po bytě. S pokorou a s vědomím, že mi v tento okamžik nemůže nic narušit tu harmonii.

No jak já si pochutnal.

Jenže po takovém pochutnání, nesmí člověk propadnout lenosti. Naopak, po malé pauze jal jsem se uklízet. A taky větrat. S poctivostí sobě vlastní, umyl jsem veškeré využité instrumenty, pečlivě otřel kuchyňskou linku. Pro jistotu otřel jsem i sporák a to vše tak, aby nebylo nic poznat.  Na základě předchozích zkušeností, raději jsem se několikrát přesvědčil, zda přeci jen… nějaký ten kousek něčeho, nezůstal mnou neobjeven.

A ten úklid byl tak dokonalý, že ve mně vítězila přímo až jistota –nic se nepozná.

Tento pocit, mi zůstal jen na pár následujících hodin.

Když se ozval charakteristický zvuk odemykaného zámku, má jistota trvala. Tedy trvala do první věty, po návratu pasivně aktivního skeneru, jménem Columbová, navíc vybavený všemi dalšími a dosud utajovanými senzory.

Ty jsis zase dělal česnečku, pronesl stroj z 24 století, který by mohli závidět i celníci. Tento atak, vypuštěný skenerem jsem se pokusil odvrátit konstatováním, že čidla jsou asi v poruše, že se to zdá, protože sousedi dělali topinky a já to tady čuchám celou dobu. Ke zdůraznění mého postoje jsem ještě dopřesnil taktickou situaci tím, že nevím, proč bych si měl dělat česnečku, když tam mám jídlo, ještě ze včerejška.

Ale bylo mi jasný, že to je asi prd platný.

Což se po chvilce potvrdilo přesunutím skenovací soupravy do prostoru kuchyně. během tohoto přesunu, ozvaly se do ticha jen servomotory všech instalovaných mikro a makro skenerů, chlazení všech vyhodnocovacích čipů, které během setin sekundy zvládly proskenovat všechna zákoutí. Zvukové zařízení po té vydalo hlášku, ve smyslu, proč že jako neříkám pravdu, když je sporák zašpiněný a na podlaze se válí slupka od česneku.
Od česneku? To je divný, s tím nemám nic společného, to je určitě od včerejška, pravil jsem sebevědomě. Prohlédl jsem si tu slupku, ve velikosti tak půl centimetru.

Pak prapodivné slitinové chapadlo otevřelo šuplík, vyndalo lis na česnek a to jen za účelem bližšího prozkoumání.
Máš tady ještě zbytek česneku, a je čerstvý, tak nevím, proč to neřekneš, ozvalo se ze stroje, a určitě jsi tady chodil i bez ponožek.

A já v tu chvíli pochopil, že další odpor je marný.

A jediné, čeho jsem byl v tu chvíli schopný, bylo přiznání:Ano jsem vinen.

Vlastně to nebylo to jediné, od té chvíle, stále a dosud marně přemýšlím, o zdroji a hlavním vypínači.

A přemýšlím dosud a stále marně.

Autor: Pavel Vrba | neděle 20.5.2018 19:40 | karma článku: 23,27 | přečteno: 799x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com