Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jako za starých časů, aneb kutilem proti své vůli….

No jak to své psaní vlastně začít. Třeba tím, jak jsem vyhlásil výběrové řízení na řemeslníka na jednom portále, na kterém jsem uplatnil zadání zakázky - výměna hadice ke sprše.

A už to slyším, ten člověk se zbláznil a je úplně levej.

A budete se divit, celkem to i z těchto informací chápu. Vyměnit hadici přeci zvládne každý, jen nějaké nezbytné nářadí a jde to samo.
Jenže, stejně jako v životě není úplně vše tak, jak se jeví a jak se zdá, ani v tomto případě to zase tak jednoduché nebylo.
Samotný a především onen pověstný zakopaný pes, se narodil před 13 lety. To jsem si tehdy po zakoupení bytu v panelovém domě nechal provést kompletní výměnu nevyhovujícího sociálního zařízení a kuchyně, neboť to, co tam bylo, bylo příšerné. A mým celoživotním snem byla vana a já v ní mohl relaxovat. A protože jsem od přírody totálně manuálně nezručný, navíc v mnoha odpovědných řemeslech i nedostatečně vzdělaný a vybavený (rozvody elektřiny, vody, plynu) nechal jsem si celou rekonstrukci provést odbornou firmou.

Největším problémem rekonstrukce se stala ona vana.
Vše se díky původním stavebním prvkům bytu se muselo podřídit jak zatížení tak i estetickému vzhledu. Navíc s mou podmínkou, že odmítám mít společnou koupelnu s toaletou.

Kolik se tam vyzkoušelo van, které díky jasně daným rozměrům nevyhovovaly.
Až najednou, jedna jako by tam téměř zapadla a od kýženého výsledku nás dělily setiny milimetru.  
Jediný problém, který mě tak nějak stále vrtal hlavou při jejím instalování, bylo umístění ovládacích prvků na této vaně a jejich oprava.
Ale profíci mě uvedli do klidu, že oni ti instalatéři už mají dneska moderní nářadí, takže na mou otázku, co když bude potřeba provést nějakou výměnu,  odpověděli že to hravě zvládnou. Matně jen vzpomínám ( ono se po 13 letech člověku lecos blbě pamatuje), že mi snad tenkrát elektrikáři nebo kdo,  říkali, zda-li si tam přeci jen pro jistotu nechci nechat udělat revizní dvířka.
No nějaký elektrikáři…..
to je jako by mě  instalatéři něco říkali o rozvodech elektriky.
A tak tam to mé místo relaxu a pokoje bylo uloženo vybaveno, vykachlíčkováno a já jsem byl spokojený a v pohodě celých 13 let.

Nic není ale věčné…..
a za blbá rozhodnutí se musí platit,
třeba i po 13 letech.
Jen co nám letos začala dovolená, hned mi má paní Colombová hlásala:  Nějak nám praskla hadice od sprchy……
Zbledl jsem, neb na mě dopadla ona mladická (tehdy ještě) nerozvážnost a především mě okamžitě začaly napadat ty neskutečné temné scénáře o tom, co bude následovat.
No já to rozhodně nevyřeším….
musím oslovit firmu a vyhlásit výběrové řízení, ve kterém sice napsat, že požaduji výměnu sprchové hadice, ale před tím, je nutné udělat montážní otvor do panelu o šířce 14 -15 cm, kde navíc vede rozvod vody a staré elektrické vedení pod napětím.
Navíc, jsem se uklidnil vidinou, že týden jsem stejně mimo dům a do té doby se někdo ozve.
Během týdne telefon žádný, email prázdný. A  mě postupně poléval studený pot umocněný napětím, že tahle akce rozhodně nedopadne dobře.
A těch výletů zmařených, díky jednomu rozhodnutí.
A ze všeho nejvíc to zděšení, že se zhmotní postavička typu Pat a Mat.
Po týdnu nastal čas jasného rozhodnutí.
Jdeme do toho.
Doma jsem paní Colombové a svým dvěma fenečkám vyhlásil bojový úkol:
Název operace : Kus panelu pryč
Operační čas : 2.8.2016 od 7:00-16 hodin
Zbraně a zbraňové prostředky – prodlužovačka, sbíjecí kladivo  se všemi možnými komponenty, jako vrtáky, sekáče a podobně, kladivo, sekáč a hlavně kontrola hlavních uzávěrů vody. Nezbytnou součástí bylo písemné oznámení sousedům, že se Pat bude pokoušet opravit havárii s připojenou žádostí a prosbou o pochopení.
Cíl operace- eliminace nepřátelského panelu ve velikosti bojiště 30 x 20 cm.
Omezení – nepoškozená vana, nevytopení sousedů, neporušené rozvody elektroinstalace.

Nechci to prodlužovat, vše nakonec dopadlo dobře a po několika hodinách mnohdy piplačky se podařilo příslušný kus odstranit a otevřela se tak možnost k bezproblémové výměně oné hadice.
Obyčejný příběh, kterých jsou tucty, přesto si však myslím, že má mnohá poučení.
Třeba v tom, že opravdu není odborník jako odborník, že mnohdy ten, který dělá úplně jiné řemeslo může mít pravdu. A že člověk nemá bejt hloupej, jako jsem byl tehdy já, že třeba nemá člověk věřit, co mu kdo nakuká, protože není profík, jako profík.
Ale já jsem při tom všem měl štěstí, že vše dopadlo dobře a také, že se někdy člověk podceňuje, že něco nezvládne a že je potřeba si víc věřit.
Především však mám obrovské štěstí v tom, že jsem před lety poznal svou paní Colombovou, která mě nikdy nenechala ve štychu.
A že mít vedle sebe takového člověka je dobrý, že se všechny problémy líp řeší, že to je štěstí a že to je víc, jak bohatství.
A tak končí to mé dnešní povídání o tak obyčejném a nezajímavém tématu.
A snad je jako závěr, lze uvést, že ty naše pražské krysařice celé to naše řemeslnické běsnění prožily v klidu i přes všechen hluk. 

A fakt jsem se snažil :

Pat a Mat

 

Autor: Pavel Vrba | úterý 2.8.2016 19:33 | karma článku: 26,60 | přečteno: 1462x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com