Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Svátky ve znamení lásky a oběti.

Připouštím, že pro někoho mohou znít tato slova jako klišé. Možná bych víc zaujal fotografiemi právě kvetoucích nádherných rostlin, nebo krásně vyzdobených kraslic. Ale já to neudělám.

Stejně jako neudělám článek, věnující se všelijakým hnízdům a moralizovaní těch, kteří se již dávno zprofanovali a dosud nenalezli dostatek sebereflexe raději zmizet v propadlišti dějin.
Velikonoce.
Pod tímto pojmem si každý z nás představuje něco jiného. Někdo svátky jara, jiný možnost využít prodlouženého víkendu k radovánkám na posledních zbytcích sněhu, jiný se těší na koledování, nezřídka končícím stavem pod vlivem alkoholu….

Pro mě osobně, jsou to svátky obrovské lásky, ale i oběti, kdy Bůh obětoval svého jediného syna za hříchy člověka. Obětovat se, znamená milovat. Láska bez oběti za druhé, nemá smysl.
Slovo láska nás provází celý život, slýcháme ji od útlého dětství až do svého neodvratitelného konce daného naší smrtelností.  Slovo, které však mnohdy neumíme vyjádřit a někdy zapomínáme na jeho smysluplnost.

Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon.

Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem.

A kdybych rozdal všecko, co mám, ano, kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje.

Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá.

Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.

Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy.

Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.

Láska nikdy nezanikne. Proroctví – to pomine; jazyky – ty ustanou; poznání – to bude překonáno.

Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné; až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno.

Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, usuzoval jsem jako dítě; když jsem se stal mužem, překonal jsem to, co je dětinské.

Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne.

A tak zůstává víra, naděje, láska – ale největší z té trojice je láska.
                                                                                                                 1. Kor. 13 kap.

Velikonoce v zrcadle zamyšlení

Dnešní hektická a posledními událostmi poznamenaná doba vytvářející strach a paniku, jakoby byla plody pomyslného stromu novodobé totality – dnešního konzumismu. Doba, která otřásá našimi hodnotami, naší vírou v cokoliv, co je znamením dobra a naděje. Doba, které snad jako nikdy před tím odhaluje naše slabiny jak politické garnitury, naší civilizace tak nás samotných. Ve svém každodenním životě zapomínáme na vzájemnou toleranci, slušnost, pokoru a pokání.
Zapomněli jsme, že jsme lidé…
Zapomínáme i na to, že nic není věčné a bez ohledu na technický vývoj civilizace jsme stále stejně zranitelní.
Zapomínáme i na to, že i když máme vozidlo vybaveno nepřeberným množstvím bezpečnostních prvků, nikdy nejsme na sto procent ochránění.
Nemáme-li víru, nemáme chráněnu vlastní podstatu. Můžeme bez ní mnoho let žít, dokud nepřijde okamžik v našem životě nejtěžší……  

Velikonoce jako vyznání.

Jsem hříšný člověk s řadou neřestí a chybami. Nejsem svatý a nejsem bez chyb. Jsem jen člověk. Přesto přemýšlím, co právě v den, kdy byl za mne obětován Syn člověka, mohu napsat.
A také proto, že neznám lepšího vyznání, než které učinil prof. Petr Piťha:

Vyznávám, že jsem běloch, uznávám odlišnost lidských ras, a tudíž lidskou důstojnost všech, ale odmítám zčernat či zežloutnout a změnit proporci a barvu svých očí.
Jsem muž, který může zplodit, ale nemůže porodit dítě, a proto trvám na spořádané, trvající rodině, neboť je to základ společnosti a záruka výchovy. Trvám na tom, že muž a žena jsou odlišní ve stavbě těla i biologické funkci, že žena je slabší a vzácnější než muž, který ji má chránit, milovat a vážit si jí.
Jsem zatím zdravý a budu pomáhat nemocným, ale odmítnu fňukání slabochů, kteří se na nemoc jen vymlouvají.
Jsem zároveň bohatý i chudý. Svůj chléb si dosud vydělávám a mám ho dost, abych se podělil, ale odmítám živit lenochy. Mám mnohem méně než skutečně majetní, nezávidím jim a radoval bych se, kdyby svůj majetek užívali rozumně.
Jsem Evropan, protože jsem Čech. Narodil jsem se českým rodičům, vyrostl v české zemi a beru vážně bídu i slávu svého národa. Odmítám se rozplynout v bezduché uniformitě konzumní multikultury.
Jsem křesťan, uctivý k lidem jiného náboženství či názoru, a vím s určitostí, že se jimi budou řídit v celém svém jednání. Ale hlásím se pevně ke svému křesťanskému Bohu a řádu, který stanovil, protože je moudrý, spravedlivý a k lidem soucitný.
Jsem člověk, vděčný za své lidství a hrdý na svou tvář.
Jsem člověk, jmenuji se Petr Piťha a nejsem nějaké 361106/038 rodné číslo ani 37-22/015 identifikační číslo oprávnění, ani PIN ani VIPN ani jakékoli jiné číslo. Jsem člověk, protože mám svědomí a nesu zodpovědnost. Jsem člověk a jako člověk chci také zemřít. Amen.

Dovolte mi popřát Vám všem,
požehnané Velikonoce.

 

 

Vyznání prof. Petra Piťhy čerpáno zde:

Autor: Pavel Vrba | pátek 25.3.2016 19:14 | karma článku: 19,66 | přečteno: 289x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com