Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Motoristický sport - část první - Jak jsem se k tomu přimotal.

Když se ohlédnu zpět, tak v podstatě naprosto náhodou. Do mých 40 let, mě v podstatě tento sport absolutně nezajímal. Nic mi to neříkalo a ani jsem v podstatě nevěděl, že něco takového existuje, snad mimo chvíle, kdy člověk zahlédl v televizi nějaký přenos. I tak jsem to přepnul dál a hledal třeba pořad o přírodě.

Jenže, pak přišlo nové životní seznámení s mou současnou, jak rád říkám paní Colombovou. Bratr paní Colombové v podmínkách domácí dílny (s nadsázkou ho rád zlobím, když říkám stodolové výroby) stavěl závodní auto. Někdo staví auto, někdo investuje do rybářských potřeb nebo do jiných sportů, ale on prostě stavěl auto.

A postavit auto, to není jednoduchá věc, je to odříkání, překonávání řady překážek, problémů. Kolikrát by s tím člověk i sekl. A vše je o financích, pokud je člověk má, nic není problém, pokud je nemá, je to odříkání. A tak přináším malý pohled do zákulisí, jak to postavené závodní auto zhruba vypadá.

Pozice u řidiče

 

Tam, kde bývaly sedačky

 

 

 

 

 

 

Já naprosto nepolíbený zákonitostmi a organizací rallye jsem byl najednou přepaden otázkou: „ Pavle, v rámci Rallye Krkonoše se pořádají závody pravidelnosti, o nic tam nejde, prostě jedeme to samé co velcí kluci, ale jsme tam limitováni časem, takže žádný honění, prostě na pohodu. Jde o to si to prostě užít.“ Pamatuji si, že má odpověď byla naprosto jasná. Mě do závodního auta nikdo nikdy nedostane.

Ale znáte to sami, odmítaného chleba největší kus.

Po necelých 14 dnech, jsem se švagra zeptal, jakou rychlostí bychom jeli maximálně a jako co bych tam měl jako dělat.  No vzhledem k plánované rychlosti max 40 km/hod a dělat jen spolujezdce to bych byl srab, kdybych to nezkusil, když o nic nejde. A tak jsem svůj názor obrátil o 180 stupňů a souhlasil jsem. Termín naší účasti na pravidelnosti se neúprosně blížil a tak nezbylo nic jiného než se i teda nějak připravit. Zejména v čem vlastně pojedeme. Začal jsem studovat, v čem vlastně ti závodníci jezdí a na rozdíl od svého švagra, který měl značný náskok ve znalostech  o tomto sportu jsem vyhledával jakoukoliv informaci. No výbavu jsem vyřešil, koupil jsem si jakousi kombinézu, která byť by vzdáleně, připomínala ty skutečné kombinézy velkých kluků. Boty jezdců tenkrát nahradili kanady. Jen přilba, ta mi poněkud dala zabrat, protože mi jen tak nějaká nebyla a tak jsem musel hledat mezi přáteli. Ale i ona se našla. Nastal onen den „D“ a my vyrazili směr Trutnov. První technické kontroly auta, první seznamovací jízdy a sepisování itineráře. V tomto okamžiku jsem pochopil, že role spolujezdce, neboli v hantýrce mitfáry taková pohoda rozhodně nebude. Itinerář, do kterého se zapisuje průběh jednotlivých rychlostních zkoušek – zatáček, jejich směrů a úhlu, všechny možné horizonty……….. a to vše třeba v rozsahu 13 km. Stanovený maximální počet max. tří projetí jednotlivých rychlostních zkoušek, ve kterých člověk stihne poznamenat vše, nebo má prostě smůlu a bude bloudit.
 
Naše první společné závodní foto

 

 

 

 

 

 

 

 První lepení startovního čísla

 

 

 

 

 

 

Náročný den, navečer navíc zakončený slavnostním představením posádek na trutnovském náměstí plném fanoušků.
Tenkrát jsem zažil svůj první nádherný pocit, když člověk vjede na tu rampu, zazní jeho jméno a lidé třeba tleskají a obdivují i auto. Tenkrát jsme jeli zpět domů vyspat se, abychom s plným nasazením druhý den stanuli na startu tohoto závodu.

 

 

 

 

 

 

První převzetí jízdního výkazu se spoustou kolonek, kterým jsem nerozuměl, dopočítávání času……  a hlavně, včasného a správného ohlašování zatáček a nástrah tratí, které řidič- jezdec musí vědět s časovým náskokem. Ale dojeli jsme a závod absolvovali. Nahromaděný adrenalin a úžasný pocit, kterému člověk propadne teprve tehdy, když to zkusí.

Pohodička po závodech

 

 

 

 

 

 

 Rally je krásný, ale i nebezpečný sport. Při nerespektování pravidel a dodržování bezpečnosti může i zabíjet. Jenže on může zabíjet každý sport a každá lidská činnost. Jen si to mnozí kritici a rozumbradové nechtějí připustit. Mnohdy i pod tlakem médií, které si jen zvyšují sledovanost díky neznalosti a omezenosti lidí. Sport, který má na rozdíl od naší země podporu v jiných vyspělých zemích. Ale to už je poněkud na jiné téma.
Pro mě však, se tento sport stal jistým naplněním a koníčkem. a tak další pokračování věnuji tématu, jak jsme nastoupili do podniků mistrovství České republiky v rally.

A co dodat na závěr? Možná to co nás všechny mnohdy provází při realizaci našich snů a koníčků:

Neříkej, že nemůžeš, když nechceš!
Přijdou dnové, kdy to bude daleko složitější a horší: budeš chtít a nebudeš moci.
A to důležité nezapomeň, že chlap nesmí být blbej ve třech případech:
za volantem, u stolu a v posteli. Všude jinde se to snese...
  Jan Werich

 

Autor: Pavel Vrba | neděle 15.2.2015 14:03 | karma článku: 16,23 | přečteno: 442x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 811
  • Celková karma 21,47
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com