Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak, prý nejsem slušný......

pravila jedna starší dáma důchodkyně. A přitom jsem si myslel, jak jsem slušně vychovaný. To prostě najednou přijde a člověk ani neví jak.

Při sobotním ránu jsme se vypravili pořídit nějaké ty zásoby do jednoho supermarketu, který ještě považuji za kvalitní. Obzvláště mám vždy políčeno na vynikající křupavé housky a rohlíky a i uzenina je prostě uzenina a ne všelijaké náhražky alá Láďa Hruška.
Pěkně dojet na parkoviště, pamatovat si jméno té „parkovací ulice„ a nezapomenout vzít žetonek do vozíku a hurá do nákupního šílenství. Zcela výjimečně, jsem byl i dobře naladěn a tak náraz nákupního vozíku jakéhosi neznámého spoluobčana mě nechal naprosto klidným, navíc když se uměl i      omluvit.
Nejsme příznivci courání po obchoďácích a tak, pro mnohé možná směšný doplněk – poznámkový lístek co tu a tam z regálu vzít. A už z dálky čmuchám tu vůni čerstvého pečiva, které se za chvíli stane dobrou odměnou za to cestování a návštěvu onoho obchoďáku.
A ty krásně naplněné ošatky čerstvého pečiva přímo lákají. A tak si očima vybírám, která ta kupička a z ní ta houstička bude nejlepší.
Romantické pohledy a těšení se je v prvním sledu lehce narušeno úderem dalšího vozíku a vzniku tlačenice zrovna u té mé vyvolené ošatky pečivové. Co mi to je platné, že v okolí jsou ještě další, když zrovna té správně korpulentní důchodkyni ve výběru housek tak překážím. Malinko ustoupím, vždyť musím být tolerantní, i když pravda, pára ve mě začala tlakovat.
S poněkud narušeným romantismem a představami o vydařeném nákupu babizna náhle pod můj kotel přiložila. To, když si na radu svého chotě připomínajícího spíše ratlíka zavolala a komisně ze svých úst vypustila „ s dovolením “ .
Kolikrát si člověk v takových chvílích řekne: nenech se rozhodit, ta baba je prostě neomalená.
No jo, jenže …
to když se jako čuně, začala svýma rukama houstičkami prohrabovat, věděl jsem, že je zle a pod nosem utrousil jsem jen - babo a teď se těš.
Poodstoupil jsem ze své pozice, pohlédl na ni opovržlivým zrakem a prohlížející si jejího čoklíka. Jen jsem mezi zuby procedil větu: Dámo, velmi se Vám omlouvám, myslel jsem, že jsem v krámu pro lidi a jak Vás tak sleduji, připadám si spíše jako ve vepříně. Vám připadá normální, špinavejma rukama prohrabovat se tím zbožím? Zbrunátnělá korpulence na mě chvíli nechápavě hleděla a po chvíli mě svůj verdikt sdělila: jsem nevychovanej, nemám úctu ke stáří, je demokracie a já jsem určitě komunista.
Koukl jsem se na vedle stojícího pinče, který zahleděně nejspíše počítal dlažbu na zemi a musel jsem se smát. Na rozloučenou jen té paní povídám:  Teta, myslíte si, že člověk prase se už tak narodí, nebo to je nemoc, kterou někde chytne. Já si totiž myslím, že mladý čuně, zůstává do smrti čunětem.
S úsměvem jsem se otočil a nechal prase u žlabu. Jen jsem tak přemýšlel, co by asi ta „slušná dáma „ řekla mladým, kdyby to samé, dělali také. Ona totiž řada mravokárců dokáže být pěkně falešná. A svou mravnost používá jen k zakrytí vlastní deviace. A nejen v obchodech, ale v každodenním životě.

PS: Doma jsem si dal ty křupavé houstičky, které mi obzvláště chutnali už jen proto, že jsem neviděl, že by nějaké dvounohé prase na ně sahalo. Možná by v obchodech měli dát cedulku : chcete-li pečivo osahat, vemte si na ruku pytlík. Až budu mít třeba jednou obchůdek sám, vyvěsím na dveře cedulku s hlásáním:  " PRASATŮM, bez ohledu na počet končetin vstup zakázán ".

A tak té milé neznámé dámě posílám alespon hezkou písničku :

Autor: Pavel Vrba | pondělí 12.1.2015 14:58 | karma článku: 27,05 | přečteno: 2103x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jako volič, daňový poplatník, ptám se vrchnosti

kdy už přestane dělat z lidí hlupáky. Jako volič a daňový poplatník nestačím zírat. Ze všech těch podivností plných pokrytectví a neřešení života obyčejných lidí. Kolik jsem už slyšel úlisných a falešných prohlášení za 30 let.

5.2.2024 v 9:00 | Karma: 33,08 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30 | Přečteno: 137x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

zapomenout na nějakej ten milión v kapse, to je přeci normální. Před lid předstoupí, ručičkama rozhodí a omluví se. To se přeci může stát komukoliv. Kdo ví, co je vůbec pravdy na tom....

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  16:33

Přímý přenos Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 811
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 716x
Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com