(V)očima diváka

Pavel Vrba

Je nedělní dopoledne a já přemýšlím

o posledních dnech končícího týdne. Co mě zaujalo, co mě potěšilo nebo přivedlo k zamyšlení. Nenaskočím na vějičku prezidentských voleb na Slovensku, ani na podobná témata. Oslovil mě totiž jeden film ze života.

17.3.2019 v 10:21 | Karma článku: 24.20 | Přečteno: 528 | Diskuse

Pavel Vrba

Symbol české státnosti, který zasadili Němci

Je to takové mé malé ohlédnutí po velmi živé historii. Nejspíše je vyvolal odchod Luďka Munzara, který nám zanechal krásné povídání o stromech. Ale je i o pokoře a vnímání našeho spojení s přírodou.

24.2.2019 v 8:29 | Karma článku: 25.74 | Přečteno: 1425 | Diskuse

Pavel Vrba

Když odejde někdo, koho jsem si opravdu vážil

vždy mě to zasáhne. Vím, že takovej je prostě život. Přesto, člověk tam někde uvnitř pocítí ztrátu ve vlastním vesmíru. Stalo se tomu i včera, když jsem se po ránu dozvěděl o odchodu Pana herce - Luďka Munzara.

27.1.2019 v 13:13 | Karma článku: 28.56 | Přečteno: 635 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – muž za kamerou.

S jistým časovým odstupem opět usedám k sepsání dalšího povídání toho mého cyklu, věnovanému všemu, co nám divákům přináší kulturní prožitek nebo informace. Tento díl však věnuji netradičně těm, které nevidíme – kameramanům.

13.12.2017 v 10:30 | Karma článku: 13.42 | Přečteno: 352 | Diskuse

Pavel Vrba

S hlubokou úctou, pane Wabi Daňku.

Každý z nás, se s menší či větší potřebou „ukrývá „ ve svém vlastním vesmíru. Ten vesmír je pro někoho vyplněný samotou, pro druhého třeba ve skupině sportovců... nebo trampů. Nemohu o sobě pravdivě říci, že bych byl ten pravý tramp

17.11.2017 v 16:03 | Karma článku: 30.42 | Přečteno: 873 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka - Takovej jeden hereckej život.

Ten jeden, který se promítl do dusotu dostihových koní, či do role, spojenou s cirkusem, s jednou Ženou za pultem. Ale také s neodmyslitelným dabingem svérázného detektiva, či významného římského císaře. Ano, to byl Petr Haničinec

6.11.2017 v 17:00 | Karma článku: 21.08 | Přečteno: 536 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka, aneb pocitové prolnutí.

aneb „Když dorazí sebereflexe“, vyvolaná například dialogem konkrétních filmových postav, ztvárňujících skutečné životní příběhy. Tedy to, co si nakonec musí každý prožít sám.

21.2.2017 v 17:00 | Karma článku: 14.77 | Přečteno: 358 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka - Klenot objevený v krabici.

Opravdu se někdy stává zázrak, aneb když člověk nalezne po letech skvost. A nemusí to být jen z důvodů objevení dávno zapomenuté věci či knihy. A někdy také musí uzrát čas, aby člověk pochopil všechny ty širší souvislosti.

8.2.2017 v 17:00 | Karma článku: 23.12 | Přečteno: 395 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – o naší paní Boženě.

Před sebou mám položený pomyslný prázdný list papíru, dychtivě očekávající příval slov, kterými bych rád nejen připomněl, ale vyjádřil i úctu spisovatelce paní Boženě Němcové, od jejíhož úmrtí uplyne 155 let.

19.1.2017 v 17:10 | Karma článku: 20.05 | Přečteno: 462 | Diskuse

Pavel Vrba

Nebýt na této akci, byl bych ochuzený o krásné zážitky.

Aktuálně prožívané rodinné starosti mě sice do jisté míry nutily do pomyslné rezignace, navíc podložené nechutí prodírat se známým chaosem pražských silnic. Jenže...

11.1.2017 v 18:40 | Karma článku: 17.54 | Přečteno: 550 | Diskuse

Pavel Vrba

Povídání o kráse, obklopený vůní františka II.

Krásné prostředí, chaloupka vonící cukrovím, františkem a purpurou a krásné adventní povídání, jehož pokračování přináším dnes. A vše je v podstatě o jediném – o našem vlastním vnímání krásy.

20.12.2016 v 19:15 | Karma článku: 15.00 | Přečteno: 274 | Diskuse

Pavel Vrba

V tom čase adventním mě obklopuje vůně františka, purpury a krása umění - I.

Adventní čas se dostává do finiše a všude kolem nás to voní pečeným cukrovím. Mnohá lidská obydlí krášlí výzdoba v oknech a blikající světla. Někde je to decentní a krásné, jinde to spíše působí přeplácaně.

19.12.2016 v 15:00 | Karma článku: 15.85 | Přečteno: 226 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – s malou tajenkou.

Původně jsem přemýšlel o názvu „Jak padla kosa na kámen“, protože jsem najednou nevěděl, jak tento díl uchopit a zpracovat ho. Třeba už jen proto, že jsem na stejné téma už něco napsal. A tak, udělat to jinak a dobře...není lehké.

24.11.2016 v 8:30 | Karma článku: 18.07 | Přečteno: 353 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka - Hello, Dolly!

Jak mám napsat vzpomínku na osobnost naší kultury, osobnost, která plně naplňuje úsloví: není malých rolí. A proto má dnešní vzpomínka patří zpěvačce a herečce Laďce Kozderkové.

16.11.2016 v 7:30 | Karma článku: 27.45 | Přečteno: 812 | Diskuse

Pavel Vrba

Malá dramata Ivana Marka – život a osud.

U příležitosti dovršení svého 500. článku nebudu psát ani o politice a jiných mnohdy pomíjivých tématech. Protože negativ , je kolem nás dost. A tak tento článek věnuji jednomu obyčejnému lidskému životu z miliónů jiných.

9.11.2016 v 8:45 | Karma článku: 18.29 | Přečteno: 549 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – naše Hanička.

V tomto případě by se mělo spíše jednat o název „ Ušima posluchače“, neboť tento můj dnešní díl je přáním k významnému životnímu jubileu zpěvačky a herečky paní Hany Hegerové.

21.10.2016 v 10:45 | Karma článku: 18.87 | Přečteno: 344 | Diskuse

Pavel Vrba

Malá dramata Ivana Marka – dětství v rodině spisovatele.

Často jsem přemýšlel, jaké to asi je, vyrůstat v rodině známé osobnosti.Většinou u mě převažovala naivní až poněkud hloupá představa o tom, že to musí být úžasné. Jen falešná iluze, že potomci slavných mají vždy na růžích ustláno.

18.10.2016 v 18:14 | Karma článku: 18.65 | Přečteno: 713 | Diskuse

Pavel Vrba

Na návštěvě v ateliéru…..

stoupám po dřevěných schodech, která nesou vzpomínky na všechny, kteří tudy prošli a zaznamenávají do své neomezené paměti kroky přítomných.......

12.10.2016 v 18:09 | Karma článku: 19.51 | Přečteno: 465 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – ten náš Vladimír.

Má dnešní vzpomínka je věnovaná jednomu z herců, u kterého při vyslovení jeho jména je slušností předsadit slovo „Pan herec“ a od jehož narození uplynulo neuvěřitelných 87 let.

10.10.2016 v 12:30 | Karma článku: 21.84 | Přečteno: 598 | Diskuse

Pavel Vrba

(V)očima diváka – tentokrát úplně jinak.....

Mé dosud zveřejněné vzpomínky na vynikající osobnosti z řad herců, muzikantů a umělců byly vždy jen a jen pohledem diváka, který bližší informace hledal ve vzpomínkách jejich kolegů a přátel.

5.9.2016 v 8:00 | Karma článku: 20.35 | Přečteno: 898 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 23.03 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com