Pokus o fejeton a nadsázku

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

dnes Vám budu vyprávět příběh kolegy z práce. Příběh, jehož autorem je sám život. Začátky mnohých bývají obyčejné a z počátku nezajímavé. Někdy však z prostých okamžiků vzniká hororový děj. Jako v tomto případě, kdy se ztratila

12.2.2024 v 19:00 | Karma článku: 16.55 | Přečteno: 727 | Diskuse

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

roztodivná víra řidičů a cyklistů, u kterých bych zavedl tělesné tresty. Obrazy zimního počasí zamrzlé krajiny a nejspíše i mozkoven řady jedinců, pokud tedy vůbec nějaký mozek mají.

19.1.2024 v 19:49 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 298 | Diskuse

Pavel Vrba

Tyhle svátky jsou fakt náročný

nebo to je tím, že stárnu? Těšil jsem se moc, třeba už jen proto, že je nestrávím v šedi města, ale v náručí přírody. A přitom těšení jsem netušil, jakým způsobem do vytoužené romantické atmosféry zasáhne pí Columbová.

29.12.2023 v 16:30 | Karma článku: 16.80 | Přečteno: 372 | Diskuse

Pavel Vrba

Tak co lidi, jak prožíváte svátky?

U nás to probíhá normálně. A normálně myslím i dobu před samotnými svátky. Takové to nákupní šílenství mě osobně přímo odpuzuje.Člověk má stresů v rámci celého roku dost na to, aby tomu otevíral dveře i o vánočních svátcích.

26.12.2023 v 10:59 | Karma článku: 16.62 | Přečteno: 398 | Diskuse

Pavel Vrba

Kde ani prezident nepomůže

stejně jako Tomio či jakýkoliv jiný populista. Jsou to tisíce okamžiků běžného života. Třeba prožití víkendu a chystání oběda. Tedy doba, která startuje klasickou otázkou: Co si uvaříme k obědu?

6.2.2023 v 13:00 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 441 | Diskuse

Pavel Vrba

Z mrtvých stání p. Columbové, aneb to nevymyslíš

Je to už nějaká doba, kdy jsem naposledy sepisoval jednu z kapitol knihy „Postřehy ze společného života“. Soužití dvou lidí je plné roztodivných situací, jednou veselých, jindy smutných.

6.2.2022 v 18:15 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 555 | Diskuse

Pavel Vrba

Tak tuhle příhodu musím napsat

Už třeba proto, abych se z jisté lidské zvědavosti dozvěděl, zda je na to někdo podobně, jako já. To téma je přitom tak prosté – služební cesta a napsání textu. V podstatě jednoduchost, která dá zabrat.

26.4.2019 v 11:00 | Karma článku: 22.41 | Přečteno: 692 | Diskuse

Pavel Vrba

Prý že jsem zpátečnický

a občas je to se mnou k nevydržení- dozvěděl jsem se před malou chvílí. A jsem přesvědčený, že tohle zná každý muž. V okamžiku kdy je zákeřně vsunován do pozice, kdy by měl pochopit úsilí a nasazení své polovičky.

27.3.2019 v 18:31 | Karma článku: 23.14 | Přečteno: 818 | Diskuse

Pavel Vrba

Má mysl je naplněna optimismem z činů mladé generace

A díky tomu musím i zpytovat svědomí, neboť jsem se domníval, že dnešní mladá generace má zájem jen o Wi-Fi, mobily a podobné vymoženosti. Ale to přeci není pravda. Dnešní mladá generace se naopak zajímá o veškeré dění....

19.3.2019 v 10:00 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 672 | Diskuse

Pavel Vrba

Jak jsem se stal žákem 8. třídy základní školy

Většina humorných situací přichází nečekaně. A nejčastěji dle nepsaného pravidla – v době naší nepřipravenosti. Prostě kdy to nečekáte. Třeba můj víkendový návrat v čase usednutím do školní lavice po 37 letech.

11.3.2019 v 10:00 | Karma článku: 17.95 | Přečteno: 764 | Diskuse

Pavel Vrba

Kdybych se býval lépe učil

mohl jsem rovněž přijít s převratným objevem. Tahle si můžu dát akorát mokrej hadr na hlavu a divit se. Stačí otevřít internetové zpravodajství na hlavní straně iDnes a nevěřím svým očím.

19.2.2019 v 9:00 | Karma článku: 29.40 | Přečteno: 1127 | Diskuse

Pavel Vrba

Zaplať, nebo se to všichni dozvědí

Dnešní den začal jako každý jiný. Tedy až do doby, kdy mi jeden známý oznámil, že se dostal do svízelné situace. Obdržel totiž informaci, že je sledovaný a pokud nezaplatí, všichni se dozvědí, choulostivé informace i intimní.

15.2.2019 v 18:50 | Karma článku: 27.76 | Přečteno: 1622 | Diskuse

Pavel Vrba

A co bude jako dál, aneb vážně nebo nevážně?

Otázka, kterou si pokládáme za svůj život mnohokrát. V různých životních situacích a především věku, kterého zrovna dosáhneme. Takový ten efekt ranního zrcadlení při pohledu do naší tváře. A nejen do ní.

13.2.2019 v 13:30 | Karma článku: 14.78 | Přečteno: 491 | Diskuse

Pavel Vrba

O těch lepšolidech

Přiznám se, že se mi ten termín hodně líbí. Třeba proto, že je dalším možným označením těch mnohem lepších, slušnějších, pravdomluvných, upřímných, moudrých, čestných a charizmatických lidí, než jsem zrovna já.

3.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 33.94 | Přečteno: 4592 | Diskuse

Pavel Vrba

Jak jsem se stal milovníkem nákupů

Ano, myslím to vážně. Ještě do nedávné doby, patřil jsem mezi odpůrce „výletů“ spojenými s funkcí tlačného stroje jakéhosi vozíku, nebo nosiče podivného košíku. Já když si na všechna ta negativa vzpomenu.....

11.7.2018 v 19:17 | Karma článku: 22.59 | Přečteno: 1604 | Diskuse

Pavel Vrba

Trápím se, trápím

myslím si, kde bych tě nejraději potkal. Ulice střídám, parky a nábřeží, bojím se krásných lží, napsal Fráňa Šrámek, ve své básni Splav. A mě tato slova napadla v poněkud jiné souvislosti.

20.6.2018 v 16:02 | Karma článku: 17.87 | Přečteno: 598 | Diskuse

Pavel Vrba

Když se tak o tom pálení diskutuje

Nemohu odolat. A tak se chci svést na momentální společenské vlně, spojené s tisíci slov. Všechna ta slova spojená s tématem pálení, ani mě nenechávají klidným.

15.6.2018 v 16:31 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 834 | Diskuse

Pavel Vrba

S pocitem sevření

aneb v pomyslných pařátech společného soužití. Asi nenapíšu nic, co by řada lidí, tedy zejména mužů neznala. Nakonec se to týče jedné ze základních potřeb člověka, přinášející uspokojení.

10.6.2018 v 16:04 | Karma článku: 20.31 | Přečteno: 670 | Diskuse

Pavel Vrba

Krátkodobě slaměným vdovcem, ale s následky.

Každý z nás mužů to zná. Prostě to přijde. Naše drahé polovičky opustí rodné hnízdo, tu napůl den, či den, nebo na několik dnů. Samozřejmě, čím na delší dobu, tím lépe pro nás.

20.5.2018 v 19:40 | Karma článku: 23.27 | Přečteno: 799 | Diskuse

Pavel Vrba

Hlavně u toho třídění odpadu, tak nějak nezblbnout.

A stát se to může lehce. Stačí k tomu třeba jakýsi informační letáček ve schránce. Jako zrovna nedávno. To si tak přijdu domů, u stolu sedí Columbová, na stole vytažené prapodivné tiskoviny ...... a podivný lístek.

23.2.2018 v 16:55 | Karma článku: 21.90 | Přečteno: 928 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 21.86 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com