O kultuře a umění

Pavel Vrba

Pocitově pocitové vnímání světa

s roztodivnými obrazy kaleidoskopu dnešní doby. Přiznám se, že dnešnímu kaleidoskopu čím dál víc nerozumím. A mohu si za to sám. Bráním se rychlosti dnešní doby a v řadě děl vidím stopy povrchnosti.

15.1.2024 v 10:00 | Karma článku: 13.62 | Přečteno: 235 | Diskuse

Pavel Vrba

Otevřu iDnes a nevěřím svým očím

To když zahlédnu obrázek, který zachycuje symbol jednoho z mých oblíbených míst, která mám prostě rád. Nadšení mi trvalo jen pár okamžiků, než jsem si přečetl úchvatný název onoho článku.

30.4.2021 v 9:56 | Karma článku: 35.76 | Přečteno: 1835 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – život jednoho člověka

Člověka, jehož život a především tvorba mě čím dál víc přitahuje. Josef Sudek - Pan fotograf, co prostě uměl. A svoje umění prostě dělal dobře. Kdo však z lidí jeho jméno a dílo dnes zná?

4.11.2020 v 15:20 | Karma článku: 12.19 | Přečteno: 236 | Diskuse

Pavel Vrba

Je nám ctí a já už od neděle jen trhám papír

a bojuji s přeskakujícími slovy a větami, které stále nedávají smysl. U každé další zmuchlané papírové kuličky přemýšlím, že to psát nebudu. Protože to nedokážu. Jsem navíc sužovaný otázkou.....

14.5.2019 v 10:30 | Karma článku: 26.39 | Přečteno: 1142 | Diskuse

Pavel Vrba

O té dnešní moderní tvorbě

aneb ještě že máme archiv z totality. Protože co se dneska tvoří a čemu mnozí tleskají, to mi hlava prostě nebere. A nemít filmy a pořady z doby totality, nejspíše máme černé obrazovky.

25.12.2018 v 9:20 | Karma článku: 35.29 | Přečteno: 1077 | Diskuse

Pavel Vrba

Kdo ho vůbec zná? Paulo Coelho.

Na druhou stranu, já bych tohoto spisovatele také neznal, kdybych při pročítání různých citátů nenarazil právě na ty jeho. A přestože má za sebou i bouřlivý život, řada jeho myšlenek mě oslovuje.

24.8.2017 v 11:30 | Karma článku: 14.37 | Přečteno: 394 | Diskuse

Pavel Vrba

Josef Sudek … a guláš.

Je mi jasné, že mnozí nejspíše zavrtí hlavu a možná i nahlas utrousí, že jsem se nejspíše úplně zbláznil, když tomu svému dnešnímu povídání dám takový název, spojený se jménem slavného fotografa, co to prostě uměl a .......

18.7.2017 v 16:15 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 396 | Diskuse

Pavel Vrba

Všechny ty mé nedokonalosti.

Uvědomuji si, že se pouštím na tenký led, když jdu s kůží na trh. Třeba se někdo radostí zatetelí, protože někteří slabiny druhých přímo milují. Ale myslím, že si můžu dovolit, jít s tou kůží na trh.

20.6.2017 v 18:30 | Karma článku: 16.63 | Přečteno: 306 | Diskuse

Pavel Vrba

Vzpomínkové ohlédnutí - Josef Sudek.

Jeho život spojený s fotografiemi je i přes zdánlivě uplynulý čas poselstvím nejen v samotném umění fotografování, ale rovněž obrovským lidským rozměrem ukazujícím na to, že i překážky a osudové životní rány lze překonat.

18.9.2016 v 12:30 | Karma článku: 23.46 | Přečteno: 703 | Diskuse

Pavel Vrba

Když člověk vidí filmy,

kterým dříve nerozuměl. Děj a dialogy mu nic neříkali, někdy mu to připadalo i poněkud hloupé. Jenže, jak stárneme, mnohé vidíme jinak.

1.2.2016 v 16:00 | Karma článku: 30.35 | Přečteno: 899 | Diskuse

Pavel Vrba

Budiž Vám lehká zem pane Hapko.

S blížícím se výročím úmrtí vynikajícího skladatele Petra Hapky, mi nedá nevzpomenout tohoto hudebního skladatele a zpěváka, který byl alespoň pro mě jedním z těch, kteří dokázali v mém nitru a těle vyvolat to pověstné mražení.

24.11.2015 v 7:30 | Karma článku: 20.47 | Přečteno: 378 | Diskuse

Pavel Vrba

Vzpomínka na Laďku Kozderkovou.

V těchto dnech by oslavila své 66 narozeniny jedna dáma, kterou jsem měl rád, nejen jako herečku, ale také jako zpěvačku. Paní Laďka Kozderková ( 26. června 1949 Brno – 17. listopadu 1986 Praha).

27.6.2015 v 8:23 | Karma článku: 25.80 | Přečteno: 682 | Diskuse

Pavel Vrba

Putování- část první - O lásce, pokoře a trápení

Láska, pokora...... neustálé hledání, tenká hranice mezi sestrami- láskou a nenávistí. Láska hory přenáší, ale dokáže zlomit i duši a bolí.Láska má mnoho podob, a všichni je tak zoufale hledáme. Přejeme-li lásku, jak přemýšlíme o slovech. A zejména v posledních dnech tak strašně moc zněly ty srdce bez lásky - nemocné závistí, nenávistí a prázdnotou.

13.7.2014 v 18:28 | Karma článku: 12.70 | Přečteno: 283 | Diskuse

Pavel Vrba

12. pouťové setkání u kostela sv. Mikuláše v Žíželevsi

Krásně strávené nedělní odpoledne v malé obci Žíželeves vzdálené pár kilometrů od Hořiněvse. Již po 12, se zde konalo pouťové setkání u Kostela sv. Mikuláše. Každoroční program umí zaujmout návštěvníky této vesničky, ale i projíždějící řidiče. Místní obyvatelé udržují nádhernou a obnovenou tradici, dříve tak oblíbených vesnických poutí. Každoroční opakování této akce je navíc obohaceno přehlídkou " po domácku " ušitých kostýmů a to v duchu starých časů. Navíc, díky nedávno vzniklému sdružení za záchranu kostela sv. Mikuláše v Žíželevsi je při podobných akcích organizována sbírka na opravu této kulturní památky, která je navíc dominantou této obce.

15.6.2014 v 21:29 | Karma článku: 18.46 | Přečteno: 279 | Diskuse

Pavel Vrba

Království, říše, společenství ……a zamyšlení

Ve spojitosti se všemi událostmi posledních dnů se mě čím dál více z paměti vynořuje jedno proroctví. Jak už to u těchto věcí bývá, vždy člověk přemýšlí o jeho platnosti, pravdivosti, správného výkladu a pravděpodobnosti naplnění.Kdo vlastně ví co je pravda a co fikce. Je na konci schodů propast nebo cesta?

25.5.2014 v 17:30 | Karma článku: 10.59 | Přečteno: 299 | Diskuse

Pavel Vrba

Televizní zábava? Dá se v ní najít i to, co chytí u srdce?

Tak bych okomentoval nabídku jednotlivých televizních stanic nabízející tzv. zábavné pořady, které jsou mnohdy spíše o přehlídce netalentů než talentů. Naštěstí je tu jaro přinášející sluníčko, které doufám nám všem rozzáří úsměv na rtech a blbá nálada ustoupí do pozadí.

13.3.2014 v 17:18 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 879 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 21.86 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com