Foto - krásy kolem nás

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

a vůbec není černobílá, jak se možná některým zdá. Kolem nás lze spatřit tolik nádherných obrazů a detailů. Ta krása, má však svůj omezený čas.

25.1.2024 v 14:00 | Karma článku: 14.30 | Přečteno: 136 | Diskuse

Pavel Vrba

Toulky po krajině - symboly podzimu

a pro mě osobně období neúžasnějších barev přírody. I malé a zdánlivě titěrné detaily dokáží oslovit procházejícího poutníka.

13.11.2022 v 19:32 | Karma článku: 13.67 | Přečteno: 268 | Diskuse

Pavel Vrba

Někdo autem, někdo vlakem

a já odhaloval krásy naší vlasti ....na kole. Po mnoha letech (nejspíš jsem se musel zbláznit) vyrazil jsem poznávat vybudované cyklostezky spojující Hradec Králové a jedno místo, které jako hádanku nechávám čtenáři na tobě.

11.8.2022 v 11:43 | Karma článku: 19.34 | Přečteno: 390 | Diskuse

Pavel Vrba

Obklopen krajinou, nevnímám politiku

Vždyť bych musel být ve svém věku naivní, kdybych očekával, že se v politice něco jen tak změní. Nakonec ruku na srdce můj čtenáři, nemáš občas pocit, že se zde vše nějak opakuje?

10.1.2022 v 19:07 | Karma článku: 18.88 | Přečteno: 363 | Diskuse

Pavel Vrba

Na křídlech myšlenek

Také jsi můj čtenáři zažil ten pocit, který převrací dosud poznané? Třeba znalost míst, o kterých si člověk myslel, že je zná dokonale. A pak stačí málo a dosavadní poznání se změní. Myšlenka, obraz či informace.

31.10.2021 v 18:09 | Karma článku: 13.18 | Přečteno: 226 | Diskuse

Pavel Vrba

Symboly podzimu, aneb vše je jen a jen ve vlastní hlavě

Jsou chvíle, kdy člověka všechny aspekty života sráží na kolena. Všechny ty zprávy, žvásty politiků, politikaření a dopady na naše životy. Jsou chvíle, jako by člověk neviděl ani ten miniaturní plápolající plamének naděje.

17.10.2021 v 14:11 | Karma článku: 16.15 | Přečteno: 324 | Diskuse

Pavel Vrba

Navzdory politice, zdrhám mezi opeřence

Svůj poslední blog zaměřil jsem k politice. A tak pro očištění duše, běžím vstříc kráse přírody. A představte si, že paradoxně - do středu města. Ono totiž obyvatelstvo je opravdu rozmanitý.

12.10.2021 v 17:43 | Karma článku: 13.67 | Přečteno: 160 | Diskuse

Pavel Vrba

Navzdory předvolebním kampaním, zdrhám do přírody - díl 2.

všechna ta tichá zátiší a prázdné cesty a lavičky. Mám ta rána rád. Přináší klid a ukazují, že příroda se řídí svými zákony, které jsou pečetěny staletími. I v černobílém zbarvení, je kolem nás tolik krásných zákoutí.

4.10.2021 v 9:00 | Karma článku: 13.07 | Přečteno: 146 | Diskuse

Pavel Vrba

Navzdory kampaním, zdrhám do přírody- díl 1.

prostě abych nezblbnul. A někdy člověk nemusí letět daleko, někdy má krásu u nosu. Třeba i ve městě, dá se najít ostrůvek s krásnými rozhledy. Třeba v Hradci Králové ......

1.10.2021 v 15:10 | Karma článku: 14.29 | Přečteno: 213 | Diskuse

Pavel Vrba

Všechny ty motýle ......

a jiní. Jako by svými křídly chtěli rozehnat kaly chmurné nálady. A musím říci, že to umí. Přitom je ta krása zachycená na cestičkách v památném lese Svíb. Němý svědek utrpení a smrti prusko-rakouské války.

26.8.2021 v 18:17 | Karma článku: 21.03 | Přečteno: 390 | Diskuse

Pavel Vrba

Tam, kde slov není třeba

Jak je vše kolem nás ve své podstatě naprosto jednoduché. K jídlu zdravou a vyváženou stravu a pro naši duši - tu zaplňovat miliardami malinkatých perliček zázraků, kterých kolem sebe máme přehršle.

4.4.2021 v 13:22 | Karma článku: 15.18 | Přečteno: 260 | Diskuse

Pavel Vrba

Zimní odlesky, díky nimž je mi volný Volný

Spíše by se hodilo napsat „Když zimní odlesky tají“, ale proč se neradovat ze zážitků, které jsme prožili. Neplatí to jen o putovaní zasněženou krajinou, platí to o každém krásném okamžiku.

22.1.2021 v 8:00 | Karma článku: 17.05 | Přečteno: 296 | Diskuse

Pavel Vrba

Já prostě rád courám po krajině

a je to tisíckrát lepší, než sedět doma u bedny, nechat se atakovat všemi možnými (dez)informacemi. Submisivně a fetišisticky sledovat všechna ta zpravodajství plné blábolů ubíjející duši. A k tomu bejt naivní.....

22.11.2020 v 14:57 | Karma článku: 18.26 | Přečteno: 348 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta - tam, kde slov není třeba

Nedělní poledne a krajina v mlze. Tu a tam, není na metr vidět. Je to však jen iluze, kterou když člověk chce, lehce odhrne. Tedy, jen tehdy, když chce...

8.11.2020 v 12:21 | Karma článku: 13.88 | Přečteno: 187 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta - odlesky léta

„jsme čas, zraje klas, pak je mráz, jsme čas, jsme rok, po boku rok, zastav krok, jsme rok..“. Slova z písničky, která doprovází pohádku 12 měsíčků. Když o tom přemýšlím, uvědomuji si, že ta slova vlastně doprovází život každého.

28.9.2020 v 13:07 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 191 | Diskuse

Pavel Vrba

Stejně, není ten život krásnej?

No je, i když tu a tam se do cesty postaví nějaké překážka nebo nějaká malinkatá potvora. Ale to člověk musí čučet víc do světa, než na obrazovku. Třeba dnes, není bta naše krajina krásně zalitá sluncem?

28.3.2020 v 10:32 | Karma článku: 15.54 | Přečteno: 269 | Diskuse

Pavel Vrba

Adventní čas v opočenském zátiší

A já tak bolestivě přemýšlím o slovech, která by co nejvýstižněji doplnila mé myšlenky a všechny ty obrazy, které jsem zahlédl při své návštěvě v Opočně. Jak tenká je vrstva mezi smysluplným textem a opileckým žvástem.

8.12.2019 v 15:03 | Karma článku: 17.58 | Přečteno: 269 | Diskuse

Pavel Vrba

V čase vrátil jsem se o 74 let zpět

Někdo sice může namítnout, že by se člověk neměl vracet do minulosti, nýbrž by měl nakukovat především do budoucnosti. Je to však pravda jen na půl. Nakonec, vše co prožíváme a jak na vše nazíráme, je kaleno historií.

19.8.2019 v 11:30 | Karma článku: 16.44 | Přečteno: 603 | Diskuse

Pavel Vrba

Moje nedělní ohlédnutí…, aneb když dovolená končí

Prožil jsem ji tak, jak jsem chtěl. Nemohu nadávat ani na jeden den, protože každý, který jsem zažil, byl jen dle mého rozhodnutí. Požil jsem ji dobře a jsem vděčný, že jsem ji prožíl, mohl se projít a vidět tu krásu kolem sebe.

4.8.2019 v 13:03 | Karma článku: 19.16 | Přečteno: 315 | Diskuse

Pavel Vrba

Přišel čas smíření

protržení tmavé opony a jít za světlem. Prý se tomu říká smíření. Já už vím, že nutnost jít dál, protože i život jde dál, za ničím a nikým se neohlíží. Jen velí - jít dál, ve své smysluplnosti.

31.7.2019 v 8:31 | Karma článku: 22.83 | Přečteno: 483 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 21.86 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com