Pavel Vrba

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.   Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com

 

Pavel Vrba

Radostně si chrochtáme v bublinách

Měl jsem sen. Tajemná postava odkud si, vypouštěla na zem bubliny. A všechny, jako by domalovávaly do podobizen připomínající postavy. Tu Zemana, tam Babiše, Kalouska, Filipa či Fialy. V tom snu viděl jsem i jiné podobizny,

27.2.2019 v 16:30 | Karma: 14,64 | Přečteno: 413x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Každých 8 minut

nebo každých 20 minut? To není vůbec podstatné. V jedné reklamě hlouček lidí a na čele nalepené papírky s hádáním: co je na něm napsáno? A jedna paní říká: „Budu zdravá?“ netušíc, že na čele má nalepeno slovo: rakovina.

5.2.2019 v 9:30 | Karma: 20,25 | Přečteno: 600x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Přenesen do tragické minulosti - obraz druhý

Žijeme v míru už několik desítek let. A případná utrpení, spojené s válečnými konflikty, možná sledujeme z pohodlí domova, usazeni do pohodlného křesla. Nechápeme a nerozumíme. A taky si nepřipouštíme, že ten klid...

24.8.2018 v 8:00 | Karma: 16,39 | Přečteno: 400x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Motoristický zážitek s obrovským poselstvím

doplněný i takovými kapkami, které se mi objevily v očích. Věděl jsem, že jdu na setkání milovníků motoristického sportu jménem drifty. Měl jsem i povědomost o programu a průběhu tohoto setkání. Přesto se však na některé chvíle

13.8.2018 v 14:09 | Karma: 21,65 | Přečteno: 1166x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Tak i v Hradci Králové pořídí kamerový systém

Respektive kamery dohlížející na dodržování rychlosti na hlavních tepnách, navíc rozšířený o kamery a chytré křižovatky, mimo jiné k pokutování jízdy na červenou. Nedalo mi to, abych tento článek s patřičným komentářem...

5.6.2018 v 17:00 | Karma: 13,92 | Přečteno: 440x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Lidi, konečně se probuďme

Žijeme v uspěchané době, honíme se za kariérou, za zbožím ve slevě. Nestíháme. Ale rovněž jsme rezignovali na předvídání, dodržování pravidel na silnici, na chodnících, ale i jinde. A výsledek?

23.5.2018 v 12:30 | Karma: 22,43 | Přečteno: 992x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Jsem poněkud v rozpacích.

Po zhlédnutí včerejšího dílu pořadu Zlatá mládež, kterou natočila veřejnoprávní televize mě ani nenapadá jiný název. Zlatá mládež s patřičným sebevědomím, finančním zajištěním, o které se nemuseli přičinit vlastní prací.

17.5.2018 v 17:00 | Karma: 20,03 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Ostatní

Pavel Vrba

Osudové průsečíky a hledání odpovědí?

Třeba rozdělená společnost, výsledky průzkumů, voliči a jejich věk a vzdělání. Všechna ta povolání, dosažené postavení, sociální zařazení a majetnost. A ve skutečnosti jsme však téměř všichni chudí.

31.3.2018 v 18:15 | Karma: 18,80 | Přečteno: 324x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

O všech těch demonstracích „za správnou věc“.

Když sleduji dění u nás, ale i u našich sousedů, nemohu se ubránit jisté rozpačitosti, ale i úsměšku. Demonstrace za ochranu svobody a demokracie. A především nezávislost České televize. A to vše, dokresleno záběry na děti.....

17.3.2018 v 14:14 | Karma: 47,72 | Přečteno: 11771x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zmateně sledující dění na Slovensku, aneb jak se v tom vůbec vyznat.

Vše je o úhlu pohledu a schopnosti vyhodnocovat informace. Vyhodnocovat informace. To je sice krásně řečeno, ale jde o to, jaké ty informace vůbec jsou. A také, jak se v přetlaku těchto informací může obyčejný člověk orientovat.

7.3.2018 v 17:33 | Karma: 19,72 | Přečteno: 953x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Jen bohapusté pokrytectví, ve stínu prezidentské volby.

Všechny ty úchylné a hloupé statusy, o konci našeho demokratického zřízení. Mnohé nechutné a hloupé statusy, zejména od těch, co se tak do čistoty a slušnosti v posledních dnech oblékali. Ve skutečnosti jen pokrytectví.

28.1.2018 v 8:45 | Karma: 41,45 | Přečteno: 2082x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Čekal jsem a bohužel nic.

Proč by také, vždyť je to tak dávno. A co bývá dávno, bývá zapomenuto. A já čekal, že se třeba objeví připomenutí něčeho, co tady bylo. A tak strašně zasáhlo do milionu životů lidí. Myslím si, že jsme pokrytečtí.

27.1.2018 v 11:59 | Karma: 26,76 | Přečteno: 712x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Volba prezidenta, aneb jak jsem si pěkně naběhl.

Tak se nám dostal do duelu pan Zeman a pan Drahoš. Už před tím to ve společnosti vřelo, a následujících necelých 14 dnů to vřít i bude. Přestože se těchto půtek nechci účastnit, prostě jsem jsem si naběhl.

16.1.2018 v 13:40 | Karma: 41,01 | Přečteno: 6469x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Navzdory celé volební hysterii.

Všechny ty ANTI... kampaně, nesmyslné útoky jednoho na druhého. Kritizujeme ty, kteří jdou do politiky. A sami nejsme o nic lepší. Projevujeme se v našem každodenním chování- sami k sobě a k druhým.

13.1.2018 v 10:00 | Karma: 27,67 | Přečteno: 751x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Lehounce přichází adventní čas a já mám podivné pocity.

A všechny ty pocity, se spojují do jediného jmenovatele – prostě jsme zblbli. Tedy, alespoň dle mnoha situací, které kolem sebe vidím, či slov, která slyším. A čím dál víc, si potvrzuji, že jsme opět skončili v okovech totality.

2.12.2017 v 12:15 | Karma: 21,33 | Přečteno: 459x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Tu jsem spatřil, jak řada lidí po volbách zblbla.

Nebo by se hodil název typu „ Povolební kocoviny“ nebo ještě lépe „ Povolební zblbnutí“. Ale ono to je v podstatě jedno. A ani nevím, proč mě, to není vlastně taky jedno.

24.10.2017 v 17:46 | Karma: 37,49 | Přečteno: 2224x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

To ale máme po volbách zděšení a můžeme si za to sami.

A obávám se, že nejen za ty letošní. Ty mě spíše utvrzují v názoru, že jen a jen sklízíme pomyslné ovoce z předcházejících let. A co je horší, společnost je rozdělena.

22.10.2017 v 10:08 | Karma: 27,96 | Přečteno: 1551x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Den, kdy na mě dolehla tíseň.

A pokud si je člověk vůbec ochoten připustit všechny souvislosti před a především po tomto dnu, uvědomí si, jak strašně málo chybí k bezmocnosti a osudovým tragédiím.

29.9.2017 v 9:15 | Karma: 32,92 | Přečteno: 2090x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Zdánlivě jasné a jednoduché věci, bývají ty nesložitější.

Třeba taková pomoc - bližnímu svému. Nikdy nevíme, kdy nám nevyzpytatelný život do cesty nachystá něco, co právě souvisí s onou pomocí. Obvykle to přichází nečekaně. A my sami, nejsme na takovou situaci vždy připraveni.

31.8.2017 v 12:00 | Karma: 21,39 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Pavel Vrba

Nejní pejskař, jako pejskař, aneb se psem v oblacích.

Jako mnohaletý pejskař bych mohl vyprávět mnohé, co je spojeno se spolužitím s tímto čtyřnohým kamarádem. Jo, jo, kolik příhod nebo myšlenek, už člověk zažil po boku čtyřnohého kamaráda.

23.8.2017 v 17:30 | Karma: 25,07 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Společnost