1866 v souvislostech

Pavel Vrba

Toulky po odkazu krajiny – část první Střezetice

dnešní do mlhy oděné nedělní ráno přímo vybízelo k opuštění pohodlí bytu. Nakonec, jsme vybízení naší skvělou politickou garniturou k otužování, šetření a utažení opasků, nošení svetrů....

23.10.2022 v 14:23 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 260 | Diskuse

Pavel Vrba

Tak tohle se mě ještě nestalo

a začínám mít pocit, jestli to náhodou nebude tím, jak člověk dozrává a stává se geniálním. U ranní kávy rozhlédnu se z okna do krajiny a v tu ránu mám nutkavý pocit vyrazit ven. Projít se a zachytit podzimní paletu barev.

16.10.2022 v 10:55 | Karma článku: 17.21 | Přečteno: 291 | Diskuse

Pavel Vrba

Příběh matky - když historie promluví

kolikrát jsme se každý z nás pozastavili u historického pomníku připomínající desítky či stovky let události nebo život jednoho z mnoha lidí. Může takový historický milník vydat po dlouhé době svědectví?

22.8.2022 v 19:00 | Karma článku: 15.56 | Přečteno: 564 | Diskuse

Pavel Vrba

Když se prolne krajina s osudovými okamžiky

a člověku v hlavě myšlenky poletují. A nedají pokoj, neuspořádané písmenka a slova, která tvoří nejasné věty. A v tom chaosu myšlenek objeví se výzva, co by poselství slov do paměti vyrytá.

24.7.2022 v 18:24 | Karma článku: 8.80 | Přečteno: 152 | Diskuse

Pavel Vrba

Kaleidoskop obrazů minulosti prolínající se do dnešních dnů

a zcela jiný a mnohem intenzivnější prožitek ze sobotní vzpomínkové akce, spojené s historickými událostmi. Prožitek zbavený falešně naivních růžových brýlí a hodnot diktovaných diktátem bohapusté totality jménem konzumismus.

16.6.2022 v 17:35 | Karma článku: 12.06 | Přečteno: 279 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta krajinou za těmi, co už jsou ve smrti smířeni

ačkoliv byli nepřáteli na život a na smrt. O víkendu jsem nemohl odolat výzvám počasí, které měnilo padající kapičky mlhy do nádherných závojů obepínající větve stromů a keřů.

17.1.2022 v 10:35 | Karma článku: 16.08 | Přečteno: 326 | Diskuse

Pavel Vrba

Znechucen Klausem, vyrazil jsem ven

A bylo mě dobře. Procházel jsem se milovaným památným Svíbem a pod nohama mě křupal zmrzlý sníh. Tu a tam, shazované obláčky z větví, jako by si s nimi hrál vítr. To vše, tomuto místu dávalo zcela nový rozměr.

18.1.2021 v 8:00 | Karma článku: 23.34 | Přečteno: 544 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – Obklopen vlčími máky

Dnešní 11. listopad 2020 je tradičně spojen symbolickým znakem vlčích máků. Vlčí mák je nejen krásně kvetoucí rostlinou. Je i symbolem bolesti, smrti, nasazení, hrdinství a bojem o lidskost a svobodu.

11.11.2020 v 8:00 | Karma článku: 16.27 | Přečteno: 230 | Diskuse

Pavel Vrba

Cesta – Svíbem, kroky zpět

už spousty let. Podivné mrazení, svírající hrdlo i srdce, s děsivým pocitem možného opakování všech historických událostí. Ano, někdo řekne, proč si připomínat historii, mnohem důležitější je, koukat se do budoucnosti.

18.9.2020 v 17:47 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 446 | Diskuse

Pavel Vrba

Jsou bolševici opět u moci

a bezohledně pošlapávají historii a její odkazy? K volbě nadpisu mého zamyšlení mě přivedl článek redaktora MF Dnes Petra Záleského s názvem „Dálniční záchodky uprostřed bojiště?“, ve kterém čtenáře informuje o postoji ŘSD

6.6.2020 v 14:15 | Karma článku: 22.91 | Přečteno: 1005 | Diskuse

Pavel Vrba

Navzdory krizi, s prolnutím do minulosti

Dnes jsem opět kráčel po cestách doprovázený křupáním klacků a zvukem do sebe narážejících kamenů. Po blahodárném dešti dobarvovala příroda všechny ty nádherné barvy stromů, keřů a květin.

16.5.2020 v 19:47 | Karma článku: 12.60 | Přečteno: 162 | Diskuse

Pavel Vrba

Vzpomínka na jednoho člověka

od jehož narození dnes uplynulo 160 let. Nebyl známým politikem a vůdcem. Naopak, byl obyčejným člověkem. Jedním z mnoha, kteří v této zemi po celou tu dobu žili a žijí.

9.2.2020 v 8:00 | Karma článku: 25.05 | Přečteno: 836 | Diskuse

Pavel Vrba

Odlesky života a smrti v novodobé totalitě

Je to vlastně o takovém jednom ohlédnutí za minulým víkendem. Víkendem, kde se pod přetlakem připomínalo 30 let od sametová revoluce. Řada lidí slavila, demonstrovala s hesly a s traktory jako alegorickými vozy.

23.11.2019 v 13:25 | Karma článku: 29.02 | Přečteno: 852 | Diskuse

Pavel Vrba

Po delší autorské odmlce, ozývám se s podzimem

Podzim... přiznám se, že ho mám velmi rád. Miluji tu úžasnou přírodní paletu barev, která je tak nesmírně dokonalá. A v tom všem padajícím listí, lze spatřit i symboliku našeho žití.

22.10.2019 v 18:55 | Karma článku: 21.77 | Přečteno: 435 | Diskuse

Pavel Vrba

Za historií na vršek Šibeník

Je řada cest, po kterých se může člověk vydat. Jsou cesty všední i nevšední, stejně tak, jako (ne)vyšlapané či (ne)známé. Mnohé z nich máme přímo u nosu a nevidíme je. Objevujeme daleká místa, ta doma neznáme.

13.8.2019 v 9:45 | Karma článku: 15.18 | Přečteno: 363 | Diskuse

Pavel Vrba

Dnes je to přesně 153 let

a já, byť by zatížen příliš čerstvou osobní ztrátou velmi blízkého člověka, cítím povinnost datum 3. července připomenout. Prožívanou vlastní ztrátou si ještě mnohem intenzivněji uvědomuji tragické dopady spojené s tímto výročím.

3.7.2019 v 8:45 | Karma článku: 25.37 | Přečteno: 1076 | Diskuse

Pavel Vrba

Jo, to když jsem se přesunul v čase

a ocitl jsem se na módní přehlídce, dnes zapomenutých časů. A bylo to pro mě velkým poznáním. Třeba i tím, že se jsem se ve svém životě poprvé snažil, zachytit krásu, eleganci i vznešenost.

13.6.2019 v 18:10 | Karma článku: 18.32 | Přečteno: 370 | Diskuse

Pavel Vrba

Les, který tak varovně promlouvá k lidem

už po mnoho desítek let. Každičkým stromem, keřem či květinami, bez ohledu na vlastní věk, promlouvá k poutníkům a obyvatelům vesniček. Kolik jsem už v životě navštívil lesů, malých či velkých. Ale tento, tento je jedinečný.

10.6.2019 v 18:00 | Karma článku: 17.92 | Přečteno: 924 | Diskuse

Pavel Vrba

Výzvědná služba v akci 2

A jak jsem slíbil ve svém z předposledních článků, přináším obrazový materiál zajímavých bitevních scén. Tento report však nedoporučuji slabším povahám. Je určený především všem drsoňům, které jen tak něco nerozhodí.

2.6.2019 v 10:30 | Karma článku: 16.67 | Přečteno: 327 | Diskuse

Pavel Vrba

Výzvědná služba v akci

Tentokráte své technické a lidské prostředky zaměřila na zachycení důležitých momentů z rozmístění a pohybu vojsk. Bejt špionem, není žádná legrace, vše musí být nenápadné.

29.5.2019 v 18:30 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 393 | Diskuse
Počet článků 811 Celková karma 23.03 Průměrná čtenost 715

Něco o sobě? Nic zajímavého, snad je dva citáty, které vystihují vše.

 

"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “.  
Marcus Aurelius
 

"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."

                        Abraham Lincoln

Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde :
https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com